Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Drivers Backuppen van 'dode' installatie*

Pagina: 1
Acties:

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 15:16
Dag tweakers,

Ik heb hier een PC die niet meer opstart, ik heb de schijf in een andere computer geplaatst en gelukkig kunnen de bestanden nog gelezen worden. Deze computer wil ik opnieuw installeren, maar ik heb een vraag over het backuppen van drivers.

Normaal als ik een PC opnieuw wil installeren dan pak ik Double Driver en back up ik alle drivers. Maar nu kan ik dit niet doen omdat de PC niet opstart. Kan ik de drivers alsnog backuppen met de schijf in een andere PC? Als het ware System32/driver map kopieren ofzo?

Groeten,
Niels

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Waarom download je ze niet gewoon?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:08
Je kunt je huidige drivers backuppen met drivermax.

• Alfa
er zitten nogal wat kaarten en onderdelen in, ik dacht zin en tijd te besparen met een backup en restore programma.
dit zal wel hetzelfde doen als doubledriver? of niet?
Maar de vraag is: kan het ook puur vanuit program files? Of moet je perse de drivers draaiende hebben om ze te backuppen?

Verwijderd

Ik zou echt gewoon even inventariseren wat je in je PC hebt zitten en van alles gelijk de meest recente drivers downloaden. En die ook bewaren in een mapje.

• Alfa
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:29:
Ik zou echt gewoon even inventariseren wat je in je PC hebt zitten en van alles gelijk de meest recente drivers downloaden. En die ook bewaren in een mapje.
Als het voor mijzelf zou zijn, zou ik dat inderdaad doen ;)

Dit is slechts een 'vriendendienstje' voor mensen die huis tuin en keuken gebruik doen. En deze PC is bijna helemaal afgeschreven.

Weet iemand dat van system32/drivers?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Drivervragen en problemen passen beter in het subforum van het specifieke OS :) Welke windows-versie gaat dit over?

CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Alfa
Spider.007 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:45:
Drivervragen en problemen passen beter in het subforum van het specifieke OS :) Welke windows-versie gaat dit over?

CSA > WOS
Ik kon inderdaad al geen echte geschikte subforum vinden om mijn vraag te posten.

Windows XP Pro 32bit

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

NielsStevens schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:52:

Weet iemand dat van system32/drivers?
Dan nog heb je niet de garantie dat je alle files meeneemt - sommige files (zoals soundcard control panel dingen) staan ergens anders.
Bij een dood systeem ben je denk ik net zo snel met één keer opzoeken wat je nodig hebt..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

alt-92 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:16:
[...]

Dan nog heb je niet de garantie dat je alle files meeneemt - sommige files (zoals soundcard control panel dingen) staan ergens anders.
Bij een dood systeem ben je denk ik net zo snel met één keer opzoeken wat je nodig hebt..
Eensch. Aangezien het XP pro 32 is en het beestje al eventjes oud is, zou ik niet eens zo heel veel exotische hardware verwachten. In SP2 zitten een hoop drivers; mogelijk mis je er nog een paar maar die moeten echt wel te krijgen zijn via internet :)
Alternatief is het backuppen van de hele Windows map inclusief submappen. Mocht je dan nog ergens drivers nodig hebben, kun je ze iig gaan zoeken in de backup van die windowsmap. heb net even gecheckt; mijn WINDOWS map is ca 3,5 GB. Past op en DVD'tje dus of een USB sticky, maarnogmaals, denk niet echt dat je die nodig hebt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Alfa
The Eagle schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:26:
[...]

Eensch. Aangezien het XP pro 32 is en het beestje al eventjes oud is, zou ik niet eens zo heel veel exotische hardware verwachten. In SP2 zitten een hoop drivers; mogelijk mis je er nog een paar maar die moeten echt wel te krijgen zijn via internet :)
Alternatief is het backuppen van de hele Windows map inclusief submappen. Mocht je dan nog ergens drivers nodig hebben, kun je ze iig gaan zoeken in de backup van die windowsmap. heb net even gecheckt; mijn WINDOWS map is ca 3,5 GB. Past op en DVD'tje dus of een USB sticky, maarnogmaals, denk niet echt dat je die nodig hebt :)
Als de hardwaremanager het inderdaad kan vinden in de windows map lijkt me dat een hele goeie!!! nog niet aan gedacht 8)7

Servicepack 2 heeft alle drivers automatisch geinstalleerd. Zaten niet veel exotische 'belangrijke' dingen in.

Thanks for answers for next time!
Pagina: 1