asp.net meerdere websites in 1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_check_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Beste leden,

ik heb het volgende probleem.
Ik heb een ASP.NET website gemaakt, en wanneer ik die via Visual Studio 2008 upload naar onze remote host xs4all website, werkt het goed.
Nu is deze website bedoeld per client. Dus de volgende stap was meerdere van deze zelfde websites hosten op 1 centrale website.
Dus ik dacht; ik maak op onze host voor elk van onze websites een mapje aan.
Maar zodra ik een mapje aanmaak via ftp, en vervolgens met Visual Studio 2008 dezelfde website publiceer naar die locatie inc map (bijv. www.test.nl/client1/), werkt hij niet goed. Dan krijg ik de volgende error als ik hem open:

You have attempted to execute a CGI, ISAPI, or other executable program from a directory that does not allow programs to be executed.

Dus dezelfde website die wel goed werkte als ik hem op de root had geupload werkt niet goed als ik hem op een map in de root upload. Kijkend naar de rechten via FTP zie ik dat hij all rechten heeft (777). Ik bel xs4all, en die vertellen mij dat ik iets met htaccess moet proberen. Ik google en kom er snel achter dat htaccess voor apache servers zijn, en dus waarschijnlijk niets te maken hebben met mijn asp.net website (correct me if I'm wrong).
Dus ik ben een beetje out of options... Kent iemand dit probleem inc. oplossing?
gr. Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik vermoed dat ieder der folders als application gedefinieerd moet worden in IIS / rechten niet goed staan in IIS. Dat kan je niet vanaf afstand doen, tenzij XS4All hier een remote panel voor heeft.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De mappen waarin die websites per client staan, zullen elk geconfigureerd moeten worden als Virtual directory/Application in IIS6/7, met Execute-recht. In elk geval, zo is de situatie onder IIS. :) Ik heb geen ervaring met het draaien van ASP.net onder Apache.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_check_
Hm.. iemand een idee voor een andere oplossing?
Die rechten wil xs4all namelijk niet veel aan doen, die kerel zei al tegen mij dat ze hier geen ondersteuning voor hadden...
Kan ik op een andere manier toch die rechten geven, of heeft iemand een heel ander idee qua oplossing ipv een mappenstructuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Er zijn verschillende CMS'en die binnen 1 applicatie/database meerdere sites ondersteunen. De URL wordt dan onder water herschreven zodat de applicatie een andere site toont afhankelijk van de domeinnaam.

Ik weet niet of dit voor jou toepasbaar is, maar zo zou je dus op www.test.nl je applicatie kunnen draaien en dan op basis van de mapnaam bijv. de URL www.test.nl/client1 kunnen herschrijven naar www.test.nl/default.aspx?client=client1 en dan op basis van die variabele de juiste site ophalen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_check_
Hm, ik ben benieuwd als ik inderdaad in mijn originele site een simpele redirect uitvoer (wat ik sowieso van plan was met die querystring) dat hij het dan wel gewoon doet.
Zo niet, moet ik misschien toch van de mappenstructuur af.
Of we moeten het zelf hosten in ons bedrijf, zijn we van het xs4all gezeur af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Of je sluit per klant meerdere hostingcontracten af met XS4ALL want nu klinkt het alsof je 1 virtual hostingaccount voor meerdere klanten wilt gebruiken (allemaal onder dezelfde domeinnaam?).

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als je de huidige methodiek wilt handhaven kan je wellicht een reseller contract met XS4ALL afsluiten. Voor de toekomst kan je wellicht eea combineren in 1 CMS.

Dat laatste kost ws wel eea aan flexibiliteit, maar kan wellicht het waard zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door gorgi_19 op 22-09-2009 15:18 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_check_
Inderdaad was het plan 1 virtual hostingaccount voor meerdere klanten te gebruiken. We wilden gewoon een centrale website hebben waar de klanten van onze klant (ingewikkeld ;)) naartoe werden doorgelinkt vanaf de originele website van onze klant. Onze centrale website zou dan mbv de querystring deze klant weer doorlinken naar de juiste site die hierbij hoorde.
Of de originele site had de link inclusief het mapje al, kon ook.
Iig het idee was 1 centrale site, wat het beheer namelijk stuk makkelijk maakt.
Maar dit gaat moeilijk worden zie ik al met een externe host.
Misschien toch een reseller, heb net dat doorlinken geprobeerd, maar krijg dezelfde error.
Iemand nog een laatste work-around idee?
Thanks iig al voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Not Pingu schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:11:
Of je sluit per klant meerdere hostingcontracten af met XS4ALL want nu klinkt het alsof je 1 virtual hostingaccount voor meerdere klanten wilt gebruiken (allemaal onder dezelfde domeinnaam?).
Inderdaad. Dit ruikt behoorlijk naar het bekende "voor een duppie op de eerste rang willen zitten". Als je websites van klanten host, zorg dan ook voor passende hosting.

[edit]
/laaaaaat :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:55
Als je een subdomain aanmaakt in het Control Panel draait dit subdomain wel als nieuwe virtual directory volgens mij. Dus dan ben je van het probleem af, maar geen idee of dit kan bij XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_check_
Maar wij hosten geen websites van klanten :) Wij hosten een webagenda voor onze klanten. Die hebben we zelf gemaakt en maakt geen deel uit van de website van onze klant zelf. Het is alleen qua database-beheer/webservices handiger (vind ik dan) om voor elke klant een aparte website te maken.
Maar misschien moet ik toch gaan kijken of ik het niet zo dynamisch kan maken dat alles via 1 webagenda gaat... pff ik zie nu al vele uren tijd hierin gaan ;)

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Als ik het goed begrijp is het belangrijkste dat je een aparte connection string hebt per klantfolder? Je kunt in een subfolder een web.config opnemen die kan worden gebruikt door web pagina's vanaf die folder. Je zou dus voor de volgende structuur kunnen gaan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
- root
  - web.config
  - Klant1
    - Default.aspx
    - web.config
  - Klant2
    - Default.aspx
    - web.config
  - WebAgendaLogica
    - BeginScherm.ascx
    - etc

De default.aspx laadt een pagina met daarin het beginscherm. Door gebruikt te maken van usercontrols/custom controls kun je je logica generaliseren en gebruiken in de (flinterdunne) klantspecifieke logica.
Op deze manier heb je dus 1 webapp, maar wel een klantspecifieke database.

Edit:
Kijk hier voor meer info: http://www.codeproject.com/KB/aspnet/multipleWebConfig.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door bigbeng op 23-09-2009 03:52 ]

Pagina: 1