Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Bestanden veilig stellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een Asus EEE PC 1000H laptopje, echter door een virus in het geheugen, wilde ik mijn pc in veilige modus opstarten.
Echter start hij nu helemaal niet meer op, ik krijg het windows scherm te zien waar ik kan kiezen tussen veilige modus, veilige modus met netwerkondersteuning blablabla.
Als ik een van deze opstart mogelijkheden kies laad hij zijn bestanden maar start hij op een gegeven moment automatisch opnieuw op.

Nu wil ik XP gewoon opnieuw installeren vanaf USB om van het gezeik af te zijn, alleen heeft iemand een idee om me bestanden op de HD toch veilig te stellen?
Wellicht bestanden copieren via dos naar me usb stick?

Bedankt alvast! ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bootable USB-stick maken, die heb je toch nodig voor herinstallatie. Je kunt BartPE op een USB-stick zetten, en dan de bestanden op een externe harde schijf zetten. http://users.telenet.be/Robvdb/BootPEUSB_UK.htm voor handleiding.

En vanaf nu: backup backup backup...

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 22-09-2009 13:18 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 11:27
BartPE is onverstandig, je riskeert dat het virus ook in het geheugen van de BartPE komt en verspreid naar de backup op je USB stick.

Download bij de dichtsbijzijnde PC een recente Linux live CD, brand en je kan je laptop booten. Kopieër alsnog je gegevens naar de USB stick. Houd in de gaten dat ook deze bestanden geinfecteerd kunnen zijn.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wobblier schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:08:
BartPE is onverstandig, je riskeert dat het virus ook in het geheugen van de BartPE komt en verspreid naar de backup op je USB stick.
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, behalve als je bestanden gaat runnen van de harde schijf. Installeer een goede up-to-date virusscanner in je bartPE (begin met McAfee Stinger, bijvoorbeeld). Vergeet niet dat BartPE zich inleest in een RAM-disk.

De TS moet natuurlijk wel de BartPE stick maken op een andere, schone PC.
Download bij de dichtsbijzijnde PC een recente Linux live CD, brand en je kan je laptop booten. Kopieër alsnog je gegevens naar de USB stick. Houd in de gaten dat ook deze bestanden geinfecteerd kunnen zijn.
Knoppix of Ubuntu kan ook, maar kan moeilijker zijn met NTFS-geformatteerde schijven. Als het FAT32 is, dan zou ik inderdaad voor een Linux distro gaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.