Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Heb je zelf nog niet gedacht aan speedtests of voldoen die niet aan wat je wilt?
The devil is in the details.
nope, speedtest.net heb ik niks aan, een verbinding stressen met een 50mb test file is geen stressen te noemen 
het moet iets zijn wat voor lange tijd kan testen/stressen,
het liefst met een applicatie op de pc zelf, dus geen web app op een externe server.
het liefst met een applicatie op de pc zelf, dus geen web app op een externe server.
[ Voor 18% gewijzigd door theezeefje op 22-09-2009 13:17 ]
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
voor pingen, pingplotter. Voor de andere zaken zou ik zo snel geen testsoftware weten.
http://speedtest.bbned.nl voor 1 gigabyte .bin bestand. Je kan er gewoon een paar tegelijk op zetten
Een hele lijst met legale torrents gaan seeden en vervolgens alles bijhouden met zoiets als Netlimiter? Op het gebied van veel upload-dataverplaatsing en veel verbindingen maken is dat wel ideaal. Komt bij dat je dit oneindig zou kunnen laten draaien.
Testen zonder iets van een applicatie / webserver etc. aan de internetzijde lijkt me lastig. Op zich is iperf wel een aardige tool om netwerken te testen, maar hiervoor moet je wel aan "de overkant" een systeem hebben welke iperf in servermodus draait. Zoek maar eens in GoT voor iperf voorbeelden.
Dan Google je wat langer door dan je neus lang is. Er zijn ook speedtest-sites die bestanden hebben die groter dan 100MB zijn, zoals speedtest.bbned.nl, wat de één van de eerste hits is als je op mijn link had geklikt.theezeefje schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:16:
nope, speedtest.net heb ik niks aan, een verbinding stressen met een 50mb test file is geen stressen te noemen
ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Naam Grootte Laatst gewijzigd Bestand:100000M 97656250 KB 25-07-08 00:00:00 Bestand:10000M 9765625 KB 25-07-08 00:00:00 Bestand:1000M 976563 KB 02-03-08 00:00:00 Bestand:100M 97657 KB 16-12-07 00:00:00 Bestand:10M 9766 KB 16-12-07 00:00:00 Bestand:1M 977 KB 16-12-07 00:00:00 |
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Ik waardeer elke vorm van hulp, dus vat onderstaande niet verkeerd op,Mute schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:35:
[...]
Dan Google je wat langer door dan je neus lang is. Er zijn ook speedtest-sites die bestanden hebben die groter dan 100MB zijn, zoals speedtest.bbned.nl, wat de één van de eerste hits is als je op mijn link had geklikt.
ik zit nadrukkelijk in de startpost dat ik echt een applicatie zoek welke op een pc geinstalleerd kan worden, en vanaf daar de verbinding kan stressen, en dus niet via een speedtest pagina oid.
Naar mijn weten zijn er niet echt internet-verbinding-test-programma's, en ik zie het nut daar ook niet echt van als je het ook gewoon via je browser kan doen. Je zou Usenet kunnen proberen om je maximale download te testen, maar daar moet je vaak voor betalen. Pings kan je testen met cmd en een (snelle) site
Pagina: 1