Cisco Refurbished equipment ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• Roel85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05-2025
Hallo iedereen,

We zitten in het proces van een redesign van het netwerk. We zijn al zover gevorderd dat we eruit zijn welke apparatuur we nodig hebben. Daarin speelt de afweging voor Cisco refurbished equipment een interessante rol.

Het interessante aan Cisco refurb apparatuur is een prijskorting vanaf 25% tot 30%.
Daarnaast zijn (als ik Cisco moet geloven) de apparatuur uitgebreid getest, opgeknapt, etc.

Echter het praatje op de Cisco site over refurb apparatuur ziet er erg gelikt uit. Controleerbaar is het niet.

Daarom: Heeft iemand hier ervaring met Cisco refurbished equipment???

Alvast bedankt.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

25% van welke prijs?

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 13:38
De nieuwprijs wellicht? ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Schumaster op 22-09-2009 12:09 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik vraag het omdat er nogal wat verschil zit tussen de catalogus prijs en de prijs die een grote reseller betaal.

• Schumaster
oke daar heb je inderdaad wel een punt, maar de catalogusprijs lijkt me logisch(er) omdat een grote reseller meestal geen (grote partijen) refurbished apparatuur koopt.

Zit er op de refurbished apparaten ook een x-aantal jaar garantie? Zoja dan kan je er vanuit gaan dat de apparatuur inderdaad goed getest is, anders zou het ze teveel garantie-aanvragen kosten.

• Roel85
Schumaster schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:57:
oke daar heb je inderdaad wel een punt, maar de catalogusprijs lijkt me logisch(er) omdat een grote reseller meestal geen (grote partijen) refurbished apparatuur koopt.

Zit er op de refurbished apparaten ook een x-aantal jaar garantie? Zoja dan kan je er vanuit gaan dat de apparatuur inderdaad goed getest is, anders zou het ze teveel garantie-aanvragen kosten.
Check dit document.

Antwoorden uit bovengenoemd document:

De adviesverkoopprijs (Global Price List of GPL) van refurb ligt gemiddeld al 25 procent lager dan die van nieuwe Cisco-producten. En met dezelfde garantie. Ook bieden we aanvullende services op de refurbished apparatuur.

• Schumaster
Als er dezelfde garantie op zit kan je er dus van uitgaan dat deze inderdaad getest zijn.
Niet alleen vanwege de eerder genoemde reden dat het klauwen vol met geld kost om elke keer die rma-aanvragen te accepteren,
maar ook omdat cisco niet wil dat mensen denken:
Dit is al de 3e cisco refurbished switch die stuk gaat, laat ik nu maar een 3com(of hp, of ander merk) proberen.....

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Cisco Remarketed of Cisco Refurb apparatuur is alleen verkrijgbaar via Cisco Distributeurs O-)
en Cisco Partners / Resellers. Cisco Refurb moet je overigens niet verwarren
met refurb / grijze handel van andere/derde partijen/bedrijven.

Refurb is door Cisco gecheckt en daarom kan je hier ook Smartnet (onderhouds) contracten op afsluiten.
De refurb hardware (de elektronica) wordt grondig doorgemeten en de behuizing wordt vervangen.

Cisco zou zichzelf snijden door slechte refurb hardware te verkopen; Wanneer een Smartnet op deze hardware is afgesloten, moet Cisco het defecte apparaat immers vervangen.

Veel refurb apparatuur zijn ook overtollige voorraden. Distributeurs mogen een percentage van de voorraad terug sturen. Bijvoorbeeld omdat er minder vraag naar is, of omdat er software op staat wat verouderd is. Met de hardware is er niets aan de hand en alleen de software wordt dan door Cisco vervangen.

Smartnet geeft o.a. recht op hardware replacement als de hardware defect raakt.
Om een bepaalde hoeveelheid "Smartnet" te waarborgen, is er een bepaalde hoeveelheid hardware nodig om dit te borgen. ( Als een soort goud voorraad bij geld. ) Ook deze voorraad wordt regelmatig gedeeltelijk vervangen. Wettelijk gezien mag deze hardware ( uit deze overtollige voorraden ) niet meer als nieuw verkocht worden.

Een lijst van Cisco Refurb producten is te vinden op:
http://www.cisco.com/web/...d/docs/inventory_SKUs.pdf

Voor een nieuwe lijst moet je tegenwoordig inloggen met een Cisco.com / CCO account.
Dit account moet gekoppeld zijn aan een bedrijf met een Cisco Partner status.

In hoeverre Refurb samen gaat met Partner status-sen en (Easy)Lease constructies weet ik niet, maar volgens mij zijn daar ook nog mogelijkheden voor. Een Cisco Partner kan je daar meer info over geven.

Zie ook:
http://www.cisco.com/go/remarketing

Voor (objectieve) ervaringen met Refurb moet je bij overige mede Tweakers zijn ;)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Roel85
Bl@ckbird schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:34:
Cisco Remarketed of Cisco Refurb apparatuur is alleen verkrijgbaar via Cisco Distributeurs O-)
en Cisco Partners / Resellers. Cisco Refurb moet je overigens niet verwarren
met refurb / grijze handel van andere/derde partijen/bedrijven.
In dit topic doel ik echt op Cisco Refurbished apparatuur. Ik heb zelf al via de Cisco site naar partners gezocht. Daarnaast zijn we bekend met Central Point (trouwens ook Cisco Partner volgens de Cisco site). Ik heb al een mail gestuurd met de vraag wat leverbaar is, etc.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik geef het verschil even aan tussen Cisco Refurb en -niet- Cisco Refurb, omdat je op dat laatste geen Smartnets kan afsluiten. Vaak gaat men daarmee de mist in, als apparatuur defect raakt / configuratie problemen zijn. ( En dan is het vaak te laat. )

Webshops hebben vaak een beperkt, vast staand, product portfolio. Maar mailen kan natuurlijk altijd.
Bovendien staat Refurb apparatuur op een aparte prijslijst.

Refurb apparatuur eindigt op "-RF": <origineel product nummer>-RF, bijvoorbeeld CISCO1841-RF

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Pagina: 1