[VB] Het uitvoeren van de Systeemopdracht kan onveilig zijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Deze software maakt gebruik van een webbrowser volgens de standaarden van IE. Zodra je iets wilt wijzigen bijvoorbeeld de manier waarop de pictogrammen moeten komen krijg je een foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.delanowebworx.nl/upload/screen1.jpg

Nou, het programma is binnen het bedrijf zelf geschreven en wordt ook alleen binnen het bedrijf gebruikt. Dus vandaar dat we deze error eruit willen halen. Deze error komt wanneer je dus op de rechtermuisknop drukt.

Nou is het de bedoeling dat de pictogrammen standaard op Lijst->Details staan. Ook dat gebeurt niet, kan daar ook nergens een optie voor vinden. Wat je nu standaard krijgt is het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.delanowebworx.nl/upload/screen3.jpg

Ik heb 't al onderzocht maar kan er niet goed uitkomen vandaar dat ik hier post.
Mogelijkheden van de warning heb ik onderzocht op extra->ie opties->geavanceerd.
Maar als een gebruiker binnen dat bedrijf doet dat mogen ze niet eens dus dat is niet de oplossing.
Over de tweede kwestie kan ik helemaal niets vinden omdat het de IE normen gebruikt wat ik niet goed snap terwijl het een filebrowser is. Maar alsnog als webbrowser wordt gezien.

Ik hoop dat jullie me in ieder geval in de goede richting kunnen helpen,
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29

Reptile209

- gers -

Ik denk dat de fout in regel 243 zit (net na de spatie). :+

Serieus: dit is wel heel erg gissen. Vertel eens wat meer over het programma (allemaal eigen brouwsel, of ook componenten van andere ontwikkelaars, enz) en post eens wat relevante code die bij het afhandelen van de RMB en/of het window met de icoontjes hoort. Maak je gebruik van API calls? Heb je de software digitaal ondertekend met een vertrouwd certificaat? Welke versie van VB is het? Onder welk OS voer je het uit?

De scheidslijn tussen IE en Explorer is tamelijk dun, dus staar je daar niet al te blind op.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 19:33

hgp

Die melding komt door Internet Explorer Enhanced Security Configuration. Deze kan je disablen of werwijderen via Add/Remove Windows components. Of je moet de server waar die share staat toevoegen aan je Local Intranet sites (internet options > security > local intranet > sites > advanced).

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:51:
Ik denk dat de fout in regel 243 zit (net na de spatie). :+

Serieus: dit is wel heel erg gissen. Vertel eens wat meer over het programma (allemaal eigen brouwsel, of ook componenten van andere ontwikkelaars, enz) en post eens wat relevante code die bij het afhandelen van de RMB en/of het window met de icoontjes hoort. Maak je gebruik van API calls? Heb je de software digitaal ondertekend met een vertrouwd certificaat? Welke versie van VB is het? Onder welk OS voer je het uit?

De scheidslijn tussen IE en Explorer is tamelijk dun, dus staar je daar niet al te blind op.
Versie van VB: 2008
Vertrouwd Certificaat; ik geloof het niet
De programmatuur is puur hier gemaakt, het stelt ook niet zo verdacht veel voor.
API calls? Ik gok van niet als ik niet eens weet wat het is :+
Ben nog nieuw met VB

Hier volgt de code
'Gebr = Mid(Gebr, 5, Lengte)
Me.Gebruiker.Text = Gebr

Dim Lokatie As String = "C:\Documents and Settings\" + Gebr + "\SjablonenGBG\"
MsgBox(Len(Lokatie))
Lengte2 = Len(Lokatie)

But0 = 0
array1 = Directory.GetFiles(Lokatie, "*.txt")

For Each filename As String In array1

Dim count As Integer = filename.Length
count -= 4
Dim name As String = filename.Substring(0, count)
Afd = name.Substring(Lengte2)
Me.WebBrowser1.Navigate(New Uri("I:\Huisstijl en drukwerk\Sjablonen\" + Afd))
But = "Butt" & name.Substring(Lengte2)
But1 = name.Substring(Lengte2)
'MsgBox(But)
If But = "ButtAdministratie" Then
ButtAdministratie.Select()
But0 = 1
End If
If But = "ButtAlgemeen" Then
ButtAlgemeen.Select()
But0 = 1
End If
If But = "ButtCalculatie" Then
ButtCalculatie.Select()
But0 = 1
End If
Me.Dir.Text = But1 & " sjablonen"
If But0 = 0 Then
ButtProjecten.Select()
Me.WebBrowser1.Navigate("P:")
End If
Private Sub ButtKam_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ButtKam.Click
WebBrowser1.Navigate("I:\Huisstijl en drukwerk\Sjablonen\Kam")
ToolStripStatusLabel1.Text = WebBrowser1.Url.ToString()
Me.Dir.Text = "KAM sjablonen"
End Sub
Ik heb overal wat uitgehaald maar dat is eigenlijk herhaling
De grote vraag nu is hoe krijg ik het op alle mappen in detail modus?
Die melding komt door Internet Explorer Enhanced Security Configuration. Deze kan je disablen of werwijderen via Add/Remove Windows components. Of je moet de server waar die share staat toevoegen aan je Local Intranet sites (internet options > security > local intranet > sites > advanced).
Dat klopt, het is inmiddels via een group policy verholpen, thanks ;)