Toon posts:

overclocken Phenom II 955 (processor kaputt)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

2 weken geleden een nieuw systeem gekocht:

Samsung 1TB (HD103UJ)
AMD Phenom II X4 955 3.2GHz AM3 BOX BE
Creative Labs Creative Headset
Microsoft Windows Vista Home Premium, 64bit, DVD, OEM, 1pk, NL + Windows 7 Offer Form
Scythe Mugen 2 SCMG-2000
Sapphire HD4890 Vapor-X
Antec Nine Hundred/Ultimate Gamer Case no PSU
Corsair ATX,650W,24P
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P AM3 790X ATX SND+GLN+1394 HT5200 SATA2R DDR3
Samsung SH-S222L

Om een lang verhaal kort te houden ben ik mijn processor over gaan clocken. Ik kreeg hem via de BIOS op zon 3700 mhz zonder problemen (liep 2 uur onder stability testing via AOD als een zonnetje). Vervolgens heb ik echter de instellingen iets te positief ingesteld :/ .
Nu probeer ik mijn computer opnieuw op te starten en de nada reactie (Fans gaan wel draaien etc, maar geen beeld). Even in de kast gekeken bij het opstarten en daar blijkt dat de Scythe-mugen 2000 eventjes begint rotaties te maken, waarna hij na zo een 3 seconden stopt.
Nu vermoed ik dat mijn processor overleden is door mijn stommiteiten, maar ik denk ik vraag het heir nog even na. Hebben jullie wellicht een oplossing hiervoor (even de processor eruit en erin zetten? :? )

Bij voorbaat dank,

Hielke

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 19:49

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Nee je systeem boot niet omdat je te ver bent gegaan, stuk is die echt niet.
Even CMOS reset doen ,en hij boot weer ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

Meestal rood knopje op je moederbord,
of een jumper, dat was altijd meer werk :)

Verwijderd

Topicstarter
DUDES! AWESOME! :D ik ga het direct proberen.

Verwijderd

Lees je de manual van je moederbord nooit door?? Staat er allemaal in....

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, even met een schroevendraaier 2 pinnetjes aanraken en hij was gereset. Ik ga nu wat kleinere stappen nemen. Is kijken hoever we dat beestje kunnen pushen! :) Nogmaals hartelijk bedankt,

Jullie zijn geweldig!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-01 19:47

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:38:
Het is gelukt, even met een schroevendraaier 2 pinnetjes aanraken en hij was gereset. Ik ga nu wat kleinere stappen nemen. Is kijken hoever we dat beestje kunnen pushen! :) Nogmaals hartelijk bedankt,

Jullie zijn geweldig!
en ben wel voorzichtig met schroevendraaiers. Raak je de verkeerde twee pinnetjes aan, dan kun je wel je moederbord om zeep helpen :)

-_-

Verwijderd

Daarom doe je dat normaal ook met een jumper en niet met een schroevendraaier ;)

Verwijderd

Wat er gebeurd is dat het systeem niet wilde starten bij de door ju ingestelde snelheden; soms kan hij zich dan automatisch resetten, soms moet jij dat doen. Je maakt je processor niet snel kapot als je een beetje zuinig bent met de voltages en bij de Phenom 2 moet je vooral de temperatuur goed laag houden.

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:07:
Wat er gebeurd is dat het systeem niet wilde starten bij de door ju ingestelde snelheden; soms kan hij zich dan automatisch resetten, soms moet jij dat doen. Je maakt je processor niet snel kapot als je een beetje zuinig bent met de voltages en bij de Phenom 2 moet je vooral de temperatuur goed laag houden.
Mij lijkt dat hij zich geen bal aan te trekken als je zijn post leest :)
denk wel da em zen schrik te pakken heeft gehad en het wa voorzichtiger doet nu :+

mijn mobo kan men cpu 2.0 vcore geven, ma da ga ik echt niet uittesten :X

[ Voor 7% gewijzigd door BitchCrew op 22-09-2009 18:07 ]

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-01 07:51
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:38:
Daarom doe je dat normaal ook met een jumper en niet met een schroevendraaier ;)
why not ff je batterijtje d'r uit halen. of is dat te tricky (ja, deze post is te laat)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:08
Luukje01 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:22:
[...]
why not ff je batterijtje d'r uit halen. of is dat te tricky (ja, deze post is te laat)
Omdat dat jumpertje daar speciaal voor is en de batterij er niet altijd zo uit te pakken is. Maar in principe werkt het wel natuurlijk.

[removed]

Pagina: 1