wij hebben hier op mijn werk sinds kort weer een stagiair, stagiaires van ICT, krijgen geen admin rechten, hij zoal o.a. wel helpdesk fucties vervullen en hij mag dus wel beheer op afstand doen naar de medewerkers...
omdat te kunnen doen, maken wij gebruik van tsadmin.exe (so far so good)
stagiair kan alle gebruikers zien, wil hij daarna extern bureaublad doen --> error 5 access denied...
nu heb ik al het een en ander geprobeerd mbv google waaronder de min of meer alle rechten gegeven aan de gebruikersgroep extern bureaublad (zodat bij volgende stagaires wij deze alleen aan deze groep hoeven toe te voegen om hen ook deze mogelijkheden te geven)
tscc.msc (hier heb ik dus remote desktop alles behalve full control gegeven)
heb het als test op 1 TS gedaan, als een non-admin ingelogd, zie alle gebruikers op elke ts, maar krijg op elke server (4 stuks) de error dat ik geen toegang heb. suggesties?
Hebben het werkende dmv de user groep "helpdesk" local admin te geven op de 4 terminal servers.
enige wat ze nu dus extra hebben is software installaties op de ts.
omdat te kunnen doen, maken wij gebruik van tsadmin.exe (so far so good)
stagiair kan alle gebruikers zien, wil hij daarna extern bureaublad doen --> error 5 access denied...
nu heb ik al het een en ander geprobeerd mbv google waaronder de min of meer alle rechten gegeven aan de gebruikersgroep extern bureaublad (zodat bij volgende stagaires wij deze alleen aan deze groep hoeven toe te voegen om hen ook deze mogelijkheden te geven)
tscc.msc (hier heb ik dus remote desktop alles behalve full control gegeven)
heb het als test op 1 TS gedaan, als een non-admin ingelogd, zie alle gebruikers op elke ts, maar krijg op elke server (4 stuks) de error dat ik geen toegang heb. suggesties?
Hebben het werkende dmv de user groep "helpdesk" local admin te geven op de 4 terminal servers.
enige wat ze nu dus extra hebben is software installaties op de ts.
[ Voor 8% gewijzigd door Dutch2007 op 22-09-2009 11:15 ]