[win2003] tsadmin.exe domain user extern beheer

Pagina: 1
Acties:

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
wij hebben hier op mijn werk sinds kort weer een stagiair, stagiaires van ICT, krijgen geen admin rechten, hij zoal o.a. wel helpdesk fucties vervullen en hij mag dus wel beheer op afstand doen naar de medewerkers...

omdat te kunnen doen, maken wij gebruik van tsadmin.exe (so far so good)

stagiair kan alle gebruikers zien, wil hij daarna extern bureaublad doen --> error 5 access denied...

nu heb ik al het een en ander geprobeerd mbv google waaronder de min of meer alle rechten gegeven aan de gebruikersgroep extern bureaublad (zodat bij volgende stagaires wij deze alleen aan deze groep hoeven toe te voegen om hen ook deze mogelijkheden te geven)

tscc.msc (hier heb ik dus remote desktop alles behalve full control gegeven)

heb het als test op 1 TS gedaan, als een non-admin ingelogd, zie alle gebruikers op elke ts, maar krijg op elke server (4 stuks) de error dat ik geen toegang heb. suggesties? 8)7

Hebben het werkende dmv de user groep "helpdesk" local admin te geven op de 4 terminal servers.
enige wat ze nu dus extra hebben is software installaties op de ts.

[ Voor 8% gewijzigd door Dutch2007 op 22-09-2009 11:15 ]

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-02 15:32
Volgens mij kan je de helpdesk ook rechten geven op de rdp connector.

• Dutch2007
ja via tscc.msc, daar de groep extern bureaublad, toegang gegeven via geavanceerde rechten (anders mochten ze bijv. wel connecten maar niet disconnecten en van die fratsen)

maar dan krijg je alsnog de error :/

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wel full control gegeven op de RDP-connector?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Dutch2007
nee, zeker denkende aan bijv nfts permission full control = alles zelf kunnen aanpassen (daarna)

vandaar dat het alles behalve full controll heeft gekregen (als je op advanced klikt kan je nml, daarna voor bewerken kiezen en krijg je een 10-tal opties ipv de standaard 3 opties ;-)

bij deze 10tal opties zijn er enkele verbinding maken, verbinding verbreken, virtuele verbindingen, extern beheer (the one....) etc, etc, etc...

alles daar dus aangevinkt behalve de 1e (full control) en dan krijg je die melding...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bij mijn weten heb je Full Control nodig om te kunnen shadowen...

[ Voor 15% gewijzigd door Question Mark op 22-09-2009 13:58 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Dutch2007
ok, bedankt, zal het uitproberen :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1