Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Excel 2003 en vba traag i.c.m. netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds ik een nieuwe vista machine heb met office 2003 erop is het openen van een excel document met vba erin een enorm trage bezigheid. het duurt wel tot 40 seconden voordat het document op het scherm komt en erin werken is ook haast onmogelijk omdat tussen de velden springen met de cursortoetsen haast niet mogelijk is. Echter wanneer ik de netwerkkabel eruit trek is het probleem over. Waar moet ik dit zoeken? Via google al van alles opgezocht, invoegtoepassingen in excel alle uitgezet maar niks schijnt te helpen. bedankt alvast voor de goede tip!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoek even naar verwijzingen naar (niet meer bestaande) netwerkshares.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
hoi het is een nieuwe machine met windows vista, er zitten geen netwerkshares op.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In het document natuurlijk ;)

Of is het ook op een nieuwe Vista-installatie met nieuwe Office-installatie en een nieuw bestand? Zo ja: wat is er niet-standaard? Is er een proces dat veel CPU-tijd opslokt? (Bijv virusscanner)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
hoi zowel de notebook als de vista als de office 2003 zitten er nieuw op. als ik het zelfde document op mijn xp machine open heb ik het probleem niet. ik las vandaag dat er in IE ook allemaal invoegtoepassingen zitten, kan er daar een bij zitten die VBA checkt via internet bij het openen van een excel bestand met VBA erin, deze documenten krijgen we zo kant en klaar aangeleverd, iedere maand een nieuwe reeks met nieuwe prijzen e.d. erin.

• BoZ_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10-2020
Zoek het probleem eens in het bestand in plaats van de windows/office installatie, verschillende versies van office kunnen anders met een bestand omgaan. Als je in de VBA-code kijkt, is er code die wordt uitgevoerd en zoals F_J_K al zei, zijn er verwijzingen naar netwerk-schijven oid?

Verwijderd

Topicstarter
hoi er zijn geen verwijzingen, en zonder netwerkverbinding is de snelheid van openen en werken in dit excel bestand stukken sneller.

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Eens exact hetzelfde probleem gehad met een Panda virusscanner erop.
Met Panda uitgeschakeld geen probleem, panda ingeschakeld dezelfde miserie.

Vraag gesteld aan panda: ze weten niet wat het probleem kan zijn...

Simke

Pagina: 1