• MelodyDeluxe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-01 13:51
Heren tweakers.

Ik ben gestrand in een dillema, ik werk nu al bijna 6 jaar op een P4 2,8Ghz. dat trouwe beestje is totaal op.
doordat ik 2 jaar terug een huis heb gekocht kon er niet eerder een nieuw systeem komen. (een hypotheek op basis van eenverdiener houd je net kaal) maar na alle verbouwingen en inboedel zijn er dat toch reserves voor een nieuw systeem.. maar dan een toekomst gerichte.. het sparen voor een bruiloft gaat straks van start. dus ik wil 5 jaar meekunnen met mn systeem. met een kleine update misschien na 3 jaar.

dit soort berichten van andere hardware sites denk ik toch dat het richting een X58 mobo gaat met een i7-920:

- you really should decide whether you can stretch to an i7-920 as things currently stand, just to make sure you're getting a good deal. Either way, our advice is to go out and buy a Core i7-920 before Intel realises its mistake and discontinues it.

mijn vraag is nu; stel ik schaf dit systeem aan, kan ik het dan over 3 jaar nog upgraden met een Hexa-core?

of zijn de factoren daarvoor te onzeker om die gok te nemen, en zeggen jullie dat ik gewoon een 1156 mobo moet nemen met een i7-680, en dan gewoon weer een nieuwe upgrade set halen?

de basis componenten heb ik van het weekend net in huis: een zalman 770W modulaire voeding en een Thermaltake armour +

ik ben benieuwd wat jullie denken over dat hexa core verhaal, aangezien er hier heel veel mensen zijn met die i7-920 op een 1366 socket... ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De belangrijke vraag is: wat doe je met je systeem? Als je tot nu toe met een Pentium 4 2,8GHz kon werken, dan ga je het met een Core i7 860 ook een hele tijd uithouden. Dan denk ik niet dat je "ineens" een hexacore gaat nodig hebben. Bovendien zullen er ook nog nieuwe processors uitkomen voor socket 1156. De upgrademogelijkheden voor socket 1366 lijken mij juist beperkter, aangezien het een beetje de "high end" socket is, en nieuwe processors hiervoor waarschijnlijk duur zullen zijn.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:27

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Iets wat ik me ook afvraag is of je huidige systeem te langzaam is of is het gewoon op zegmaar alsin dat je hem niet meer aan de praat krijgt ?
Anders zou je met een ION ook nog wel af kunnen, lekker goedkoop, lekker klein en zuinig :).

Signature

• MelodyDeluxe
aangezien ik klaar ben met verbouwen, houd ik nu weer tijd over voor het betere gamewerk; voorheen trok ik fluitend SoF2 en de GTA series.... aangezien ik me wil storten op GTA 4, CoD4, en OFP 2 moet daar gewoon wel een goed systeem voor komen

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:27

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Dan kan je met een i5 ook nog makkelijk af, beetje een dikke graka er in en je kan lekker gamen :).

Signature

• MelodyDeluxe
ik heb het idee dat je met een i5 gewoon strand na 3 jaar, aangezien de roadmap van intel laat zien dat je X58 mobo met 1366socket de hexa core aankan, leek me dat wel een goede investering.

[ Voor 4% gewijzigd door MelodyDeluxe op 22-09-2009 09:38 ]

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:44
Ja gewoon een goed i5 systeem kopen. Krijg je veel meer voor je geld.

Zorg voor een goed componenten, dan houden ze het zo weer 6 jaar uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Deze vraag gaat niet specifiek over een Processor, Moederbord of Geheugen, maar is een vraag over een compleet systeem. Dat hoort dus in Complete Systemen & Laptops. En daar hoeft het wiel niet steeds opnieuw uitgevonden te worden.

Lees dit eens:
*LET OP* - Wat moet ik kopen

Er staan links in naar guides, en naar topics waar je vragen kunt stellen als de guides geen uitkomst bieden :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.