Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WIN XP/VISTA] Laptop krijgt bluescreen -> datum/tijd leeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb nu iets heel vreemds met mijn laptop.

Ik had er windows vista op staan, en van de een op de andere dag, kreeg ik een bluescreen (tijdens het opstarten / inladen van windows) en moest ik opnieuw opstarten. Vervolgens krijg ik de bios melding 'time/date not set'. En dan start de computer wel gewoon verder op. Alleen moet ik dan in windows weer de tijd opnieuw instellen. En als ik de tijd dan weer verander in windows, dan krijg ik weer een blue screen tijdens de volgende opstart van windows.

Dus ik heb uiteindelijk de computer opnieuw geinstalleerd met windows xp (ipv vista). Alles helemaal klaar, start ik de computer op, krijg ik eerst weer (tijdens het laden van windows) een blue screen (of death), en de computer start weer opnieuw met vervolgens weer de melding 'time/date not set'.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt.

- - -

PC Specificaties: HP Compaq 6710s (laptop) - 1gb werkgeheugen, 120gb hardeschijf.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2009 09:04 . Reden: Typfout verwijderd ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:39

ResuCigam

BOFH

Dat je de tijd/datum elke keer opnieuw moet instellen heeft meestal te maken met een lege/brakke bios batterij. Ik weet niet of dit ook de BSOD kan veroorzaken. Misschien dat andere instellingen dan ook naar default gaan terwijl je windows met andere settings geinstalleerd is?

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Dat zou het inderdaad misschien wel eens kunnen zijn. (Maar de laptop is nog helemaal niet zo oud?).

Ik ga direct naar de winkel voor een nieuw bios batterij'tje. Ik update zo, als er meer bekend is.