iPhone 3G: 1 of 2 jaar garantie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb toestanden met mijn iPhone 3G, gekocht op 11 juli 2008 bij BelCompany.

Volgens Dynafix is de garantietermijn 1 jaar. Volgens BelCompany is de garantietermijn 1 of 2 jaar. Ze wisten het niet precies. Volgens T-Mobile is het 2 jaar.

Kortom: je wordt hier niet vrolijker van. Iemand hier een idee of het nu 1 of 2 jaar is?

Tevens heb ik onderin de backcover een scheur. Dat is gekomen nadat ik in Spanje van het 3G-netwerk gebruik maakte en het toestel té warm is geworden. En dat is niet eens een grap.

Is dit reden voor Apple om mijn garantieverzoek af te wijzen? Ook heeft het toestel de welbekende haarscheurtjes aan de achterkant...

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 10:30

Padvinder

doet z'n best

Ten eerste heb je geen zak met Apple van doen. Je hebt een overeenkomst met Belcompany (de verkoper). In Nederland is niet toegestaan om simpelweg een loketfunctie te zijn tussen fabrikant en consument. Zie ook Consuwijzer.

Ten tweede heb je een toestel gekocht met daarbij een tweejarig contract. Je mag er dus van uit gaan dat je toestel bij normaal gebruik minstens die 2 jaar mee gaat. Langer nog wel zelfs, want je koopt een duur "kwaliteitsproduct". Volgens de Nederlandse wet heb je dus gewoon recht op herstel.

Er is al zat over geschreven... ff googlen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Er is (zoals je zelf al hebt ondervonden) verschil in wat bedrijven voor garantie geeft. Mijn 3G (13 maanden oud), gekocht bij A-mac in Utrecht heeft geen mute-knopje meer, is er afgedonderd. A-Mac in Utrecht begint er niet aan, Apple ook niet.. bel ik echter T-Mobile, mag ik hem brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:21
Dat komt, omdat T-Mobile de verkoper is in Nederland. Dus alle garantieverzoeken gaan via T-Mobile en niet via Apple :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."