Toon posts:

Philips LCD monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Philips LCD monitor. Onlangs heb ik mijn pc verplaatst wegens klussen in het kantoor. In de tussentijd heb ik mijn monitor aan mijn laptop gehangen en zo gewerkt op een andere locatie. Toen ik mijn pc weer aansloot werkte mijn monitor ineens niet meer. Zonder kabel geeft ie "No cable", met kabel geeft ie dan "No Signal" bij het inschakelen van de pc.

Nu ben ik ondertussen wat mogelijke bronnen van het probleem wezen elimineren:
Allereerst heb ik gechecked of de VGA-kabel kapot is. Dit is niet het geval, monitor werkt nog steeds op mijn laptop.
Daarna heb ik gekeken of de videokaart niet kapot is, wat niet het geval is. De videokaart werkt wel in een andere pc met een ander scherm. (Gecontroleerd bij een vriend thuis).
Toen heb ik gekeken of de er misschien iets met de agp poort of mobo aan de hand was, wat niet was want mijn PC geeft wel beeld met een andere videokaart op die andere monitor.
Als allerlaatste heb ik toen ook weer mijn eigen videokaart geprobeerd in mijn eigen PC met dat andere scherm, wat ook werkte zonder probleem.

Alle afzonderlijke hardware-onderdelen werken dus prima, maar de enige combi die dus momenteel eigenlijk niet werkt is mijn PC met mijn videokaart en mijn scherm. :')

Scherm: Philips 190S 6FG
Videokaart: Radeon 9600pro
Verbinding: standaard vga kabel
Mobo: Asus P4P800-deluxe