Toon posts:

Infinite loops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb sinds ik mijn nieuwe computer heb, problemen met infinite loops.
Dit probleem heb ik alleen met spellen.

Met behoorlijk wat spellen loopt hij dus midden in het spel vast, en na een paar seconden krijg ik BSOD met memory dump. Deze BS duurt een paar sec en is te snel om alles te lezen. Ik ben erachter gekomen dat het gaat om infinite loops aan mijn hardware(als ik het goed begrijp) en heb geen idee hoe ik dit kan verhelpen.

Mijn PC samenstelling: (zelf in elkaar gezet)

AMD Phenom(tm) II X3 720 Black Edition ~2.8GHz
4096MB RAM OCZ DDR3
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD502IJ 500GB
Sapphire ATI Radeon HD 4890 1GB
Samsung T240 24" 1900x1200
Windows 7 Ultimate 64-bit (RC)
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
Scythe Mugen 2
CoolerMaster Real Power M520 Modular PSU
Cooler Master CM 690 - Midtowermodel

Een ander probleem is, als ik bijv. een koptelefoon op mijn pc aansluit moet ik telkens alles aanzetten enzo bij Realtek HD Audio Manager en loopt mij pc ff 1-2 secs vast.. Ik heb dit opgezocht(google) maar kon er verder niks over vinden.

Alvast heel erg bedankt,

Cedric

edit: heb even een foto ervan genomen voor mensen die dit nodig hebben oid.
http://xs343.xs.to/xs343/09391/bsodcd996.jpg

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:59
Warmte? instabiele OC?
Normaal kan je bij windows 7 toch zien bij probleemreportage welk programma het veroorzaakt heeft?
Bij mij is dat soms Logitech SetPoint

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Mooie pic, maar de relevante info (*welke* driver dan in die infinite loop terechtkomt) is er niet af te lezen, ook de hex code hak je halverwege af :o

Je geeft aan dingen opgezocht te hebben, maar niet op welke termen, en je meldt niet welke driverversies voor VGA, moederbordchipset en geluid je nu draait en wat er gebeurt als je andere probeert (als je nu de nieuwste hebt, eentje ouder pakken).

Zoek die info er in ieder geval bij, en als je verder tips nodig hebt:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Warmte ligt het niet, lijkt mij. Ik kan mijn hand achter/naast mijn pc houden en de lucht voelt nogsteeds koud aan.

Ik heb gezocht op termen zoals "Infinite loops Windows 7" en daarna wordt je op 20 verschillende pagina's 200 verschillende antwoorden geven, maar die dateren allemaal uit ~2000-2005 en met hele oude varianten.

Ik heb mijn PC niet overclocked, dus alles op standaard(bios, grafische kaart en processor)

Probleem rapport is onduidelijk. Het zegt zoiets van.. Windows is hersteld van een onbekend probleem.

De reden dat de bluescreen foto is afgekapt is omdat ik zon 1 seconde heb om de foto te maken ;)

Driver versies van de Realtek heb ik al eens geupdate, maar dat gaf nog meer problemen en heb deze dus terug gezet naar de stabielere versie(standaard)(die nog niet helemaal goed is)..

VGA, moederbordchipset... Deze termen zijn voor mij vrij onbekend om eerlijk te zijn..
Ik heb de windows updates uitgevoerd waaronder ook drivers zaten. Verder is uiteraard direct x en mn grafische kaart naar nieuwste drivers.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:00:
Warmte ligt het niet, lijkt mij. Ik kan mijn hand achter/naast mijn pc houden en de lucht voelt nogsteeds koud aan.
Dat zegt nog niet zoveel. Als bijv de koeler niet goed op je processor of videokaart zit, dan geeft het minder warmte af aan de omgeving - die warmte blijft dan op de chip zitten :o
Ik heb gezocht op termen zoals "Infinite loops Windows 7" en daarna wordt je op 20 verschillende pagina's 200 verschillende antwoorden geven, maar die dateren allemaal uit ~2000-2005 en met hele oude varianten.
Hier gelijk een tip: als je dingen van meer dan twee jaar oud vindt, gaat het duidelijk niet om Windows 7, maar om Windows, waar toevallig ergens het getal 7 in een pagina voorkomt. Om dit te voorkomen kun je aanhalingstekens om Windows 7 zetten, dus "Windows 7". Dan zoekt Google alleen op die combo en niet op Windows en 7 los van elkaar. Dat kan in een geval als dit *veel* schelen :o
Ik heb mijn PC niet overclocked, dus alles op standaard(bios, grafische kaart en processor)

Probleem rapport is onduidelijk. Het zegt zoiets van.. Windows is hersteld van een onbekend probleem.

De reden dat de bluescreen foto is afgekapt is omdat ik zon 1 seconde heb om de foto te maken ;)
In System Properties kun je uitzetten dat de PC automatisch reboot als je een BSOD krijgt. Dan heb je alle tijd :)
(ik heb thuis geen Windows 7, dus kan ik niet exact aangeven waar je het vindt - morgen evt op het werk wel)
Driver versies van de Realtek heb ik al eens geupdate, maar dat gaf nog meer problemen en heb deze dus terug gezet naar de stabielere versie(standaard)(die nog niet helemaal goed is)..

VGA, moederbordchipset... Deze termen zijn voor mij vrij onbekend om eerlijk te zijn..
VGA=Video Graphics Array. Strict genomen een videostandaard van eind jaren '80, 640x480 op 16 kleuren, 320x240 op 256 kleuren. Maar ondertussen in de volksmond gebruikt voor alle Video Graphics Adapters oftewel videokaarten. VGA=videokaart dus :)

Die drivers zijn erg belangrijk (en zowat eerste verdachte - ook de jouwe aangezien je in videokaarten & beeldschermen post...). Ga naar de site van ATi voor drivers voor de HD4890.

Moderbordchipset. Dat is de chip op het moederbord, in dit geval de AMD 790. Op de site van AMD kun je (soms met iets teveel moeite :X ) die drivers vinden.
Ik heb de windows updates uitgevoerd waaronder ook drivers zaten. Verder is uiteraard direct x en mn grafische kaart naar nieuwste drivers.
Welke versies dan exact? Vergeet niet dat de nieuwste lang niet altijd de stabielste versies zijn - zeker niet bij een OS wat nog niet officieel uitgebracht is...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Direct X driver 9.27.1734
AMD-VGA driver 9.9

Wanneer ik die chipset probeer te updaten(ik heb m gedownload van de gigabyte site) moet ik ook opnieuw Catalyst control center instaleren, een oudere versie.. Is het soms als ik de nieuwste vga driver heb dat er ook de chipset bij zit?

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 12:50
Ik heb even gekeken. Op AnandTech maakt een post bij het testen van de 4890 hier ook melding van bij een 4870 X2 kaart:

http://www.anandtech.com/...doc.aspx?i=3539&p=3&cp=21

Oplossing was het uitschakelen van de hardware acceleratie bij het afspelen van blueray. Kortom klinkt niet best qua stabiliteit.

Het lijkt mij een hardware probleem, wellicht kun je nog garantie claimen of de kaart omruilen. Volgens mij is een 4890 een overklokte 4870 die het wellicht onder bepaalde omstandigheden dit toch niet trekt.

In het verleden heb ik ook last gehad van dergelijke problemen met NVidia (bekende nvloop error oid). Oplossing was altijd om gewoon een nieuwe kaart aan te schaffen (garantie was al verlopen).

Ik zie trouwens dat je gebruik maakt van Windows 7 RC. Nu kan ik niet beoordelen hoe stabiel dat is mbt de drivers aangezien Windows 7 nog niet officieel uit is. Garantie zal denk ik daarom ook lastiger te claimen zijn. Kun je je kaart testen op een Vista/XP systeem?

[ Voor 15% gewijzigd door Erwin1967 op 22-09-2009 22:56 ]

Pagina: 1