sirene geluid uit computer

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beste allemaal,

na twee weken niet gebruik start mijn pc(p4) niet meer op. Na heet aanzetten gaan de fans draaien, dan valt alles uit(ook ledjes in voeding) dan na ongeveer twee seconden gaat de boel weer aan en komt eerst een lange piep en dan een sirene uit(hoog laag enz.). Dit betekend dat de processor oververhit is, maar hoe kan dat na 10 seconden? Ik heb de HD inmiddels verwijderd en de bestanden gebackuped.
Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:18

Thandor

SilverStreak

Wat voor PC is het precies? Een P4 kan een Pentium 4 1.3GHz 'Willamette' maar ook een Pentium 4 3.8GHz 'Prescott' zijn. De 1.4GHz kan prima Windows opstarten zonder enige vorm van koeling terwijl de 3.8GHz 'Prescott' dermate warm wordt dat deze snel uitgeschakeld wordt. Iets meer informatie in topics is welkom op GoT :).

Aangaande jouw probleem: heb je gekeken of de koeler goed contact maakt? In geval van een socket 775 systeem wil het wel eens voorkomen dat een push-pin niet goed ingedrukt is waardoor er slecht contact is. Met een warme 'Prescott' CPU eronder gaat dit fout en krijg je de symptonen die je opnoemt.

Mocht de koeler goed vast zitten probeer dan het systeem kaler te maken door alle overbodige hardware eruit te halen. Die PC kan prima draaien zonder harde schijf (zoals je getest hebt) maar ook zonder optisch station (CD/DVD). Als er twee geheugen modules inzitten -> Die PC draait ook prima met één geheugen module. Werkt dat niet, probeer dan de andere even.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eerst eens met het doornemen van Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
Beepcodes kunnen vaak al leiden tot een schopje de goede kant op, piepen dat het ding te heet wordt kan duiden op een koeler die niet goed vastzit of een dode thermal diode. Ga dat dus eerst eens uitsluiten. Neem de relevante stappen uit de troubleshooter door en probeer op die manier het probleem uit te sluiten.
Dit topic ga ik sluiten, omdat we verwachten dat je eerst met de troubleshooter begint, zodat je ons relevantie informatie kan geven over het probleem. Mocht je nog tegen problemen aanlopen na het doorlopen van de troubleshooter dan kun je natuurlijk een nieuw topic openen. Maar geef hierin dan wel aan wat je al gedaan hebt en waar je precies tegenaanloopt, samen met de volledige specs van je systeem :)

Dit topic is gesloten.