[Hi]Rekening online down, incasso terugvorderen?

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik zit nu al een tijdje bij Hi, erg ontevreden over deze provider. Nu hebben ze iets nieuws, geen papieren rekeningen meer maar alles via hun website te bekijken. Nu probeerde ik een paar dagen terug al een paar keer dit in te zien, dat werkte toen niet. Nu hebben ze meer van mijn rekening afgeschreven dan mijn abonnement. Het is maar een paar euro extra, maar ik wil wel graag weten waar dit vandaan komt aangezien ik die kosten niet kan plaatsen. Echter hun gehele 'Mijn Hi' lijkt van de website te zijn verwijderd want alle links geven een 404 error. Nu vraag ik me af, hoe sterk sta ik om dit bedrag terug te vorderen? Want ze incasseren meer dan mijn abonnement is en kunnen niet aantonen waar deze kosten gemaakt zijn.

Natuurlijk is het gelul om een paar euro, maar Hi denkt alles zomaar te kunnen maken en ik weiger daar aan mee te doen. Ik heb gewoon recht om te zien waarom ze geld afschrijven lijkt me.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik verplaats je topic naar Shopping Forum, daar is het meer op zijn plaats.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Als je Rekening Online, of een ander onderdeel van de website, het niet meer doet (had ik paar maanden geleden last van) moet je even bellen met de helpdesk. Die fixen dit dan voor je, dit komt feitelijk neer op het verwijderen van je Mijn Hi account. Je registreert je opnieuw en je kan je rekeningen wel bekijken :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dus ik moet me in bochten gaan wringen omdat hun site plat ligt? Bovendien heb ik gewoon recht op een papieren nota zoals in hun voorwaarden staat aangegeven. Nu heb ik dit al eenmaal op hun site ingevuld, maar dat komt kennelijk niet helemaal door. Nu wil ik het nogmaals doorgeven maar ik kan niet eens inloggen.
Vind het een belachelijke stuk dienstverlening, niet mijn rekening aan kunnen bieden maar wel geld blijven afschrijven.

Trouwens, hun helpdesk bellen kost mij belminuten, dus ik wil weten waarom mijn rekening hoger is dan gebruikelijk en dan moet ik nog extra betalen omdat te weten te komen?

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 21-09-2009 21:06 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je bent boos. Begrijpelijk. Maar het zakelijke antwoord is niet hetgeen wat je wilt. Je hebt niet het recht om je betaling te storneren omdat je geen zin hebt om Hi te bellen en ze de mogelijkheid geeft het probleem op te lossen.

Wellicht kan je de storing of je klacht via de site doorgeven?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Volgens mij kampt Hi.nl met problemen op hun website, maar hier kan je kijken wat je kan doen m.b.t. je online/papieren rekening : http://www.hi.nl/web/show/id=164755 .

De zoek functie op de Hi site : http://www.hi.nl/web/show/id=600657 en dan voer je als zoek opdracht "telefoonrekening" in. Dan kan je een keuze maken en kies je voor "Hoe kan ik een papieren rekening aanvragen?" .

[ Voor 39% gewijzigd door Ventrigo op 21-09-2009 21:18 ]

Self reflection is the school of wisdom

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Maar Hi mag toch niet zomaar geld incasseren zonder te melden waarvoor? Het probleem is het bellen niet, dat is niet zo erg, maar dat kost me zeker 10 minuten wat gelijk staat aan 10 belminuten of 20 sms'jes en dat kan ik niet zomaar van mijn bundel missen. Als ik gratis kon bellen prima, maar waarom zou ik moeten betalen voor een probleem aan hun kant?

Hi is ook enkel per duur nummer of per brief bereikbaar, absoluut niet per e-mail of een andere gratis contactvorm. Tis een beetje een principe kwestie, ik betaal al veel voor weinig service, waarom moet ik dan nog betalen voor iets wat ik gratis hoor te krijgen, namelijk een rekening?

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
En heb je al eens gedacht om langs een Hi winkel te gaan met je probleem?

Verwijderd

Het telefoontje naar de Hi Helpdesk duurt je waarschijnlijk nog geen 2 minuten. Je zou ook even kunnen wachten tot de website wel redelijk werkt, maar bij mij was dit helaas nooit het geval tot ik me opnieuw ging registreren. :)

Ze hebben trouwens vanaf Juli nieuwe voorwaarden, waar ik dit in heb kunnen vinden over nota's:
Nota’s worden, afhankelijk van de Aanbiedingsvorm, in papieren of elektronische
vorm aan de Contractant verstrekt. Voor verschillende Aanbiedingsvormen
kunnen daarbij verschillende periodes worden aangehouden. In bijzondere
omstandigheden (zoals bij afwijkend hoge bedragen voor gebruiksafhankelijke
vergoedingen in een beperkte periode) kan tussentijdse betaling worden
verlangd.
Heb zo snel nergens iets gevonden over dat ze op papier moeten komen...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:12

Reptile209

- gers -

Ga naar www.hi.nl, klik op Klantenservice, zoek op 'klacht' en dan krijg je een linkje naar het telefoonnummer en het email-klachtenformulier waar je ongetwijfeld je verhaal kwijt kunt. Gratis ;).

Nog even for the record: als je je rekening storneert, kan je er op wachten dat je geblokkeerd wordt omdat jij je verplichtingen niet nakomt. Zou ik niet aan beginnen...

[ Voor 29% gewijzigd door Reptile209 op 21-09-2009 21:18 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-01 15:12
Hier is hij ook down.
Maar ik krijg altijd een papieren rekening nog steeds.
Eigenlijk alles.

En als paar euro meer is.
Wat valt er dan terug te halen? Want je maandelijkse bedrag moet je toch betalen en die paar euro is je verschil waar je overvalt.
MIsschien gewoon keer klantenservices bellen (gratis nummer doen) en vragen of ze weer papieren zenden.

Maar ik snap niet wat er mis is aan hi, bij elke provider is er wel iets mis dat niet naar wens verloopt.
Of je betaald veel of je krijgt iets minder kwa product.
En bij elke ben je maar een klant op een grote hoop, maar ze proberen overal iedereen te helpen zover ze kunnen want medewerkers bij die bedrijven zijn ook maar een nummer.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Flipke84 schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:14:
En heb je al eens gedacht om langs een Hi winkel te gaan met je probleem?
Dat doe ik allang niet meer. Sorry maar die mensen weten nog minder dan ik over hun producten. Specificaties van de snelheid van hun Eindeloos Online abonnement waren volgens hun veel beter dan Vodafone en T-Mobile, op papier en in de praktijk is Eindeloos Online gewoon knudde. En de winkel ligt ook niet bepaald in de buurt en daar kom ik toch zeker niet snel.
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:15:
Het telefoontje naar de Hi Helpdesk duurt je waarschijnlijk nog geen 2 minuten. Je zou ook even kunnen wachten tot de website wel redelijk werkt, maar bij mij was dit helaas nooit het geval tot ik me opnieuw ging registreren. :)
Ze hebben trouwens vanaf Juli nieuwe voorwaarden, waar ik dit in heb kunnen vinden over nota's:
[...]
Heb zo snel nergens iets gevonden over dat ze op papier moeten komen...
Maar je staat wel 10 minuten in de wacht, althans dat is mijn ervaring.
En die voorwaarden gelden niet voor mij, ik heb getekend voor de voorwaarden van voor Juli en ga dus ook niet akkoord met hun nieuwe voorwaarden.
Hun website mag er trouwens best even uitliggen, maar dit is al de 4e keer dat ik mijn rekening niet kan bekijken en het wel wil.
Erwinvz1 schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:17:
Hier is hij ook down.
Maar ik krijg altijd een papieren rekening nog steeds.
Eigenlijk alles.

En als paar euro meer is.
Wat valt er dan terug te halen? Want je maandelijkse bedrag moet je toch betalen en die paar euro is je verschil waar je overvalt.
MIsschien gewoon keer klantenservices bellen (gratis nummer doen) en vragen of ze weer papieren zenden.

Maar ik snap niet wat er mis is aan hi, bij elke provider is er wel iets mis dat niet naar wens verloopt.
Of je betaald veel of je krijgt iets minder kwa product.
En bij elke ben je maar een klant op een grote hoop, maar ze proberen overal iedereen te helpen zover ze kunnen want medewerkers bij die bedrijven zijn ook maar een nummer.
Ik krijg mijn papieren rekening dus niet meer, dat is het probleem. Anders had ik daar ook wel op gekeken waarom mijn kosten hoog liggen. En de klantenservice heeft geen gratis nummer, dat heeft dezelfde tarieven als wanneer je met je mobiele telefoon belt.

En ik snap dat die medewerkers hun werk doen, maar ik snap niet dat ik gewoon enorm veel moeite moet gaan doen voor iets simpels als mijn telefoon rekening kunnen inzien. Waarom moet ik moeite doen en mag Hi maar blijven vorderen?

[ Voor 31% gewijzigd door Tsurany op 21-09-2009 21:22 ]

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
De papierenversie kost 1.95 p/m extra.
http://www.hi.nl/web/show/id=269102

Maar goed, bij T-mobile kreeg ik ook nooit papieren rekeningen en daar heeft het rekeninggedeelte ook al een hele tijd plat gelegen. Je kan toch gewoon ondertussen saldo sms'en naar 1244?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

BastiaanN schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:20:
De papierenversie kost 1.95 p/m extra.
http://www.hi.nl/web/show/id=269102

Maar goed, bij T-mobile kreeg ik ook nooit papieren rekeningen en daar heeft het rekeninggedeelte ook al een hele tijd plat gelegen. Je kan toch gewoon ondertussen saldo sms'en naar 1244?
Het gaat hem erom dat hij zijn vorige rekening specificatie wil weten.
Tsurany schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:20:
Maar je staat wel 10 minuten in de wacht, althans dat is mijn ervaring.
En die voorwaarden gelden niet voor mij, ik heb getekend voor de voorwaarden van voor Juli en ga dus ook niet akkoord met hun nieuwe voorwaarden.
Hun website mag er trouwens best even uitliggen, maar dit is al de 4e keer dat ik mijn rekening niet kan bekijken en het wel wil.
Dan zou je het gratis moeten kunnen regelen. Ga eens naar een Hi Service punt als je het te lang wachten vind. Als je op het goede moment belt (midden in de ochtend bijvoorbeeld) sta je bijna altijd minder dan 1 minuut in de wacht :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Zal morgen ochtend dan eens bellen. Net mijn algemene voorwaarden doorgenomen en ik heb gewoon recht op een nota, tenzij anders overeengekomen. Ik neem aan dat een nota gewoon een papieren rekening is die ik thuis krijg. Blijf het belachelijk vinden dat Hi zomaar mijn papieren rekening kan wegnemen, vervolgens kan verwijzen naar zijn website waar ik het dan maar zelf moet aanpassen en dat dan kan blijken dat die website gewoon niet goed werkt.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:30

wontcachme

You catch me? No you wont

Ze hebben meer afgeschreven dan je abonnement is. Heb je niet boven je bundel verbruikt? Dat heb ik ook wel eens, dan is er opeens 3 euro meer afgeschreven dan de abonnementsprijs. En over alleen digitaal ontvangen: Heb je dat ergens aangegeven eerder? Ik krijg nog steeds maandelijks een papieren rekening.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dat zou heel goed kunnen, maar ik wil dan wel weten wat het is en daar kan ik niet achter komen, dat is mijn probleem dus. Als ik over mijn bundel heen zit moet dat toch aan mij kenbaar gemaakt worden?

En nee, ik heb het nergens eerder aangegeven. Hi besloot uit zichzelf het opeens te veranderen en wilde ik iets anders dan moest ik dat zelf maar kiezen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Tsurany schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:31:
Dat zou heel goed kunnen, maar ik wil dan wel weten wat het is en daar kan ik niet achter komen, dat is mijn probleem dus. Als ik over mijn bundel heen zit moet dat toch aan mij kenbaar gemaakt worden?

En nee, ik heb het nergens eerder aangegeven. Hi besloot uit zichzelf het opeens te veranderen en wilde ik iets anders dan moest ik dat zelf maar kiezen.
Je weet dat je met saldo smsen naar 1244 kunt opvragen wat je tegoed nog is? Daar kun je dus ook zien of je nog tegoed hebt of niet. Ik houd dat zelf regelmatig in de gaten

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik hoef mijn tegoed niet te weten, ik wil weten wat de extra kosten waren.

Pagina: 1