• Joepi5
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-01-2023
hallo,

mijn ram geheugen heeft het nu dan toch begeven. ik moet dus wat nieuws hebben. ik weet niet wat ik moet kiezen. ik had nu corsair XMS 2 twin (per set 2*1 GB CL5, ik had 2 van deze sets).

ik heb altijd goeie ervaringen gehad met corsair gehad, maar een ander merk maakt me ook niet zo veel uit.

na wat te zoeken kwam ik tegen :

corsair XMS II Xtreme Performance - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR2 - 800 MHz / PC2-6400

en

verschillende soorten OCZ bevielen mij wel

maar nu mijn vragen:

welk merk heeft over het algemeen de langste levensduur?
wat is beter/sneller, 2*2 GB of 4*1GB ?
waar kan ik vinden welke met mijn moederbord werken?

mijn moederbord : ASUS P5n-e SLI

bij gebrek aan informatie lever ik die graag aan

MVG,

Joepi5 :)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

2*2GB is het handigste, dual channel kan met zowel 4*1 en 2*2 dus dat maakt niet uit, ook zijn ze ongeveer even duur, maar bij 2*2 heb je tenminste nog 2 sloten vrij . :)

Op de site van ASUS zoeken op je mobo en daar kan je alles vinden, het liefst geheugen nemen uit de support list om problemen te voorkomen.

Levensduur zit weinig verschil in waarschijnlijk, neem gewoon een bekend merk als corsair, kingston of OCZ en je zit wel goed.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Joepi5
en hoe zit het met voltages?
zuigt 2*2 net zoveel op als 4*1?

ik had nu dus 4*1 en dat kon mijn mobo niet bolwerken zonder dat ik de voltages handmatig vast zette in de bios.

zou 2*2 ook dat probleem geven?

Verwijderd

houd er bij 4x1GB wel rekening mee dat het dezelfde versie nummers heeft... corsair ram is idd fijn spul maar verschillende versies wil nooit echt lekker werken :P

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:01

M2M

medicijnman

ik heb altijd goede ervaringen met Kingston Value Ram. Kost stukken minder en is ook op PC2 6400 te verkrijgen. Staar je in ieder geval niet blind op mooie woorden, maar kijk naar wat het geheugen aan kan. En tenzij je veel wilt gaan overklokken (en ver), zou ik het bij simpel geheugen houden. Met die extra CL die je met duur geheugen betaalt, houd je nog geen procent extra performance over.

(en bedenk wel dat je chipset nogal heet wordt. Dus ver overklokken is wel lastig(er) op een P5N-E Sli

-_-

• Joepi5
overclocken doe ik niet aan. mijn processor (q6600) heeft 2 revisie's. ik heb nog een eerste serie B3. die is uitermate ongeschikt voor overclocking :p die kan algauw 80 graden worden met stock cooling

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:50
2x 2GB is vaak stabieler en het zuipt minder stroom als 4x 1 GB.
Snelheid maakt niet uit; dual channel is en blijft dual channel
De fabrikant van je mobo heeft meestal een lijstje met "goed gekeurt" geheugen dat werkt. Dit wil niet zeggen dat iets anders het niet doet. Een ander merk of type kan zelfs beter zijn. Het is alleen nog niet getest door de fabrikant.

Wat betreft levensduur:
Duration of Warranty

Product Lifetime Warranty:
The following Kingston products are covered by this warranty for the life of the product:

Memory modules including ValueRAM®, HyperX®, Retail Memory and Kingston system-specific memory, Flash memory cards (e.g., Secure Digital, CompactFlash, MultiMediaCard, SmartMedia) ATA Flash, and Linear Flash; memory expansion-boards, networking adapters; routers, hubs and switches without cooling fans (excluding the power supply), Flash adapters and microprocessor upgrade products.
Kingston gaat enerzijds of anders dus levenslang mee :P Maargoed, meeste geheugen fabriakanten hebben wel een behoorlijke garantie periode.

[ Voor 130% gewijzigd door Terror op 21-09-2009 21:47 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Joepi5
bedankt voor de vele en snelle reacties _/-\o_

ik weet zeker dat ik hier wel iets mee kan :)
Pagina: 1