geen filesharing via wrt54g, wel via edimax hub

Pagina: 1
Acties:

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 07:19
Ik heb een pc en een laptop. Op beide staat Windows 7 RC. Als ik de twee pcs met een kabel op de edimax hub aansluit, kan ik de computers vinden en folders sharen. Als ik nu beiden op de linksys wrt54g aansluit, kan ik de computers niet vinden. Ik kan wel het internet op beiden.

Waar zou dat aan kunne liggen, ik heb geen idee....

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

je hub functioneerd zonder regels; en iedereen broadcast over die lijn
je switch bevat wat meer opties (beveiliging) ongetwijfeld dat je daar wat kunt spelen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exact hoe sluit je ze aan met de wrt54g? En wat voor firmware draait dat ding?

Een hub is een layer 1 device, gewoon een repeater van electrische signalen, meer niet. De switch-kant van de router is een layer 2 device, die collision domains opsplitst, maar verder niets met broadcasts doet (en laat dat nou net de manier zijn waarop Windows discovery doet van andere apparaten). Als de broadcasts niet aankomen klinkt het alsof er op layer 3 gefoefeld wordt, en dat betekent dat je waarschijnlijk de ene PC op de WAN kant van de router hebt aangesloten en de ander op de LAN kant, of je hebt (zonder te bridgen) de ene PC bedraad en de andere draadloos aangesloten...

Met default firmware kun je ervan uitgaan dat wat achterop de router staat ook klopt (1 WAN, 4 LAN), met custom firmware kun je dat allemaal naar eigen inzicht indelen.

Overigens is Windows ook vrij traag met die discovery. Zolang de boel niet gerouteerd wordt (andere netwerken) kun je in dat geval prima bestanden delen/overzetten op IP adres van de PC (dus in adresbalk van Windows Explorer invullen) ipv te browsen.

Oslik blyat! Oslik!