Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Traag internet ziggo

Pagina: 1
Acties:

• Kazzie15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-11 11:47
Hallo allemaal,

Na het meerdere malen bellen met ziggo en zelfs het chatten er mee in hun chatbox met zeer slimme mensen ben ik toch maar is hier naar uit geweken voor wat hulp.

Mijn probleem: Ik heb een alles-in-1 plus paket van ziggo. Hier bij dus 20 mb donwloand en upload van 3 mb. Maar uit een aantal snelheids meeting blijkt dat ik een download van 5 mb heb en een upload van 2.7 mb (oke daar valt mee te leven).

Ik maak gebruik van een router, maar ook als ik deze verwijder en de kabel rechtstreeks van af het modem naar de computer laat lopen blijft ik de zelfde snelheid halen.

Heb ook me netwerk kaart opnieuw geinstaleerd, ook geef effect.

Ik hoop dat jullie nog tips hebben. Misschien een instelling fout in me computer? Ik weet het niet meer!

Alvast bedankt,
Kaz

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/571083409.png

[ Voor 6% gewijzigd door Kazzie15 op 21-09-2009 20:06 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Over wat voor snelheidsmetingen hebben we het dan? Want het mag toch algemeen bekend zijn dat niet alle methodes even betrouwbaar zijn. Dus om even uit te sluiten dat het een meetfout betreft in plaats van een daadwerkelijk probleem: geef even aan op wat voor manieren je het allemaal getest hebt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Kazzie15
Heb testen gedaan met speedtest.net met .nl en speedtest.ziggo.nl. Het lijkt me niet dat ze alle 3, 15 mb van de snelheid afwijken van snelheid niet betaald wordt. Maar ook heb ik van de ziggo medewerker een leeg bestand moeten downloaden en die snelheid moeten door geven. Deze bleek dus ook meer dab 1/3 van de snelheid niet te geven.

alvast bedankt!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Kazzie15 schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:11:
Heb testen gedaan met speedtest.net met .nl en speedtest.ziggo.nl. Het lijkt me niet dat ze alle 3, 15 mb van de snelheid afwijken van snelheid niet betaald wordt. Maar ook heb ik van de ziggo medewerker een leeg bestand moeten downloaden en die snelheid moeten door geven. Deze bleek dus ook meer dab 1/3 van de snelheid niet te geven.

alvast bedankt!
Tsja, zoals ook bij ADSL het geval is wordt snelheid bij kabel Interent niet gegarandeerd.
Ook afstand tot de centrale telt mee, zei het niet zoals bij ADSL waar bijna niemand krijgt wat ie theoretisch zou moeten halen. (en voor betaalt)

Heb je buren die toevallig ook Ziggo hebben? Als die wel de volledige snelheid hebben, dan is het de afstand in ieder geval niet. Maakt het zoeken misschien weer een klein beetje makkelijker.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Als je die tests meerdere malen hebt herhaald en ze steeds zo'n beeld geven dan zal het denk ik inderdaad niet aan de tests liggen. Zeker het downloaden van zo'n testbestand is meestal wel redelijk nauwkeurig (als het groot genoeg was). Probeer anders http://nxs.nl/files/100mb.bin eens. Die speedtest van ziggo zelf geeft bij mij trouwens ook geen geweldige resultaten, terwijl ik zelf nota bene ook bij Ziggo zit. Maar dat komt misschien vooral doordat die flashanimatie m'n CPU 100% belast.

Wat heb je allemaal nog meer geprobeerd en getest samen met die ziggo medewerker, voordat er nog meer dubbele suggesties komen? :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Kazzie15
Bart© schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:19:
[...]

Tsja, zoals ook bij ADSL het geval is wordt snelheid bij kabel Interent niet gegarandeerd.
Ook afstand tot de centrale telt mee, zei het niet zoals bij ADSL waar bijna niemand krijgt wat ie theoretisch zou moeten halen. (en voor betaalt)

Heb je buren die toevallig ook Ziggo hebben? Als die wel de volledige snelheid hebben, dan is het de afstand in ieder geval niet. Maakt het zoeken misschien weer een klein beetje makkelijker.
Ik zit inmiddels aan me 3de modem in 4 maanden, na klachten over de telefoon. Ze hebben daar bij de hele straat gemeten en het aparaat in de grijzen kast in de straat vervangen. Hier bij zou de hele straat gewoon alles goed moeten lopen. Ook heeft ziggo de lijn door gemeten en zijn er bij hun geen problemen gemeld. Hun zeggen dat de snelheid prefect in het modem aan komt maar niet van het modem (naar router) naar computer.
Dus ik neem aan dat de buren verder geen klachten hebben, anders hadden ze het wel bij ons gemeld zoals ze wel vaker doen , omdat ze het zelf niet meer zo goed kunnen.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ken je niet iemand met een laptop die even langs kan komen om uit te sluiten dat jouw PC de zwakke schakel is? En dan eventueel ook even met een kabel die zeker weten goed is. Want als ik het goed begrijp heb je nu steeds met dezelfde kabel getest?

• Kazzie15
Orion84 schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:24:
Als je die tests meerdere malen hebt herhaald en ze steeds zo'n beeld geven dan zal het denk ik inderdaad niet aan de tests liggen. Zeker het downloaden van zo'n testbestand is meestal wel redelijk nauwkeurig (als het groot genoeg was). Probeer anders http://nxs.nl/files/100mb.bin eens. Die speedtest van ziggo zelf geeft bij mij trouwens ook geen geweldige resultaten, terwijl ik zelf nota bene ook bij Ziggo zit. Maar dat komt misschien vooral doordat die flashanimatie m'n CPU 100% belast.

Wat heb je allemaal nog meer geprobeerd en getest samen met die ziggo medewerker, voordat er nog meer dubbele suggesties komen? :)
Ik heb getest het volgende:
- Router er tussen uit gehaald.
- Firewall en virus scanner uitgezet.
- Het testbestand geprobeerd van 1 gb.
- Driver voor netwerkkaart opnieuw geinstaleerd.

Ook uw test bestand haalt een snelheid van tussen de 650-700 kb/s.
Bedankt heren voor de reacties.

• Kazzie15
Orion84 schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:38:
Ken je niet iemand met een laptop die even langs kan komen om uit te sluiten dat jouw PC de zwakke schakel is? En dan eventueel ook even met een kabel die zeker weten goed is. Want als ik het goed begrijp heb je nu steeds met dezelfde kabel getest?
Ik zal inderdaad deze week is iemand langs laten komen met een laptop, bedankt voor de tip.
Het feit van de kabel. Tja daar ligt een probleem. Deze is met de verbouwing achter de plint gelegt dus deze er uit halen is geen opitie.

Er schiet me trouwens nog iets te binnen. Kan ik ook de snelheid meten die me router binnen krijgt want dan weet ik misschien of het aan de kabel ligt van de modem naar router of van router naar computer.
Ik denk maar hard op mee, heb van internet verbinden niet zoveel verstand.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hangt waarschijnlijk van je router af.
Hier een SMC router waar het gewoon onder het tabje "Status" staat.

• LouisXV
  • Niet online
Had je voor de snelheidsverhoging ook al deze snelheid? Heb je gecontroleerd of je NIC wel op 100Mbit verbinding maakt met je modem/router? Al eens een andere kabel geprobeerd? Heb je nog andere computers in huis en haal je onderling wel een hogere snelheid?

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 12:38
Kazzie15 schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:25:
[...]

Ik zit inmiddels aan me 3de modem in 4 maanden, na klachten over de telefoon. Ze hebben daar bij de hele straat gemeten en het aparaat in de grijzen kast in de straat vervangen. Hier bij zou de hele straat gewoon alles goed moeten lopen. Ook heeft ziggo de lijn door gemeten en zijn er bij hun geen problemen gemeld. Hun zeggen dat de snelheid prefect in het modem aan komt maar niet van het modem (naar router) naar computer.
Dus ik neem aan dat de buren verder geen klachten hebben, anders hadden ze het wel bij ons gemeld zoals ze wel vaker doen , omdat ze het zelf niet meer zo goed kunnen.
Het apparaat in de grijze kast zal wel een passieve splitter geweest zijn.Daar kan vocht in gekomen zijn,waardoor er meer demping ontstaat.Vaak bij zulke rotte onderdelen gaat het tv signaal ook slechter worden

[ Voor 3% gewijzigd door vincedd op 21-09-2009 21:17 ]

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kazzie15 schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:45:
[...]

Ik zal inderdaad deze week is iemand langs laten komen met een laptop, bedankt voor de tip.
Het feit van de kabel. Tja daar ligt een probleem. Deze is met de verbouwing achter de plint gelegt dus deze er uit halen is geen opitie.

Er schiet me trouwens nog iets te binnen. Kan ik ook de snelheid meten die me router binnen krijgt want dan weet ik misschien of het aan de kabel ligt van de modem naar router of van router naar computer.
Je zou bij de lokale pc-boer of zelfs Action tegenwoordig een netwerk kabeltje kunnen halen. Je pc even verschuiven, of de kennis met de laptop er op aansluiten, en dan dat eens proberen.

Want toevallig heb ik wel ervaring met plinten en kabeltjes. Schroefje van de plint raakte de kabel iets. (De coating), gevolg: Internet deed het wel, maar niet van harte :).

Verder succes met het probleem.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Kazzie15 schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:45:
[...]

Je kan eventueel een keer een andere PC aan de "routerkant" van die kabel hangen en eens proberen of je dan tussen de twee PC's ook geen fatsoenlijke snelheden kan halen. Maar dan moet je wel ff rekening houden dat tussen twee PC's eigenlijk een cross kabel hoort, tenzij beide PC's een netwerkkaart hebben die dat automatisch corrigeren (bijvoorbeeld elke gigabit kaart).

Maar testen met een andere kabel en eventueel een andere PC of een laptop is wellicht makkelijker om bepaalde zaken uit te sluiten.

• Kazzie15
Even reageren op de 4 bovenstaande berichten.

Ik sluit eingelijk zelf uit dat het aan de router ligt. Omdat de zelfde heb zonder router.

Wat is de NIC? Nou ik had deze snelheid toen ik nog gewoon alleen internet van (@home) ziggo had, dit was het langzaamste paket. Daarna ben ik paar maanden geleden overgestapt op alles-in-1 plus. en toen is dus de snelheid verhoogt van 10 naar 20 mb. Ik denk dus eingelijk dat ik die beide verhoging niet heb gehad. Maar omdat ik in die tijd verder nooit me snelheid meeten is het me nooit opgevallen. Ik heb verder geen andere computer in huis alleen een iPod touch die gebruikt maakt van de router.

Alles is verder goed telefoon, televisie, internet eigenlijk ook alleen is het gewoon te langzaam. Maar met het modem is niets mis verder. Ook niet de splitter in de straat. Dat durf ik wel te zeggen.

De plitten zitten niet vast me schroeven maar met 'lijm'. Dus dat kan het ook niet zijn denk ik.

Bedankt voor jullie snelle reacties allemaal!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Mja, als je die upgrade niet gehad hebt dan moet Ziggo dat voor je na kunnen kijken en op kunnen lossen.

NIC = netwerkkaart (Network Interface Card, voluit)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb precies het zelfde probleem. Ziggo over gebeld, helpdesk claimt dat het aan het docsis 2 modem (motorola surfboard) ligt. Ik was in eerste instantie geneigd dat te geloven, echter was ik van de week bij een vriend van me die vrolijk 25Mbit met zijn surfboard haalde, ook via ziggo (hij had een iets sneller abo als ik, heb zelf Ai1Plus).

Ik haal nu rond de 8Mbit down en 3Mbit up. Up is dus de nieuwe snelheid, down de oud. Ergens gaat er dus iets mis dat niet met een modemreset op te lossen is. Waarmee wel weet ik niet. helpdesk gaf aan dat ik op termijn een nieuw modem zou krijgen, maar wat ik uit het Ziggo-topic begrijp zijn de docsis 3 lang niet allemaal even stabiel.

Even ter extra info: Ik heb hier een Linksys WRT160N staan, en een linksys PCI WLAN kaartje. Die heb ik inmiddels uit kunnen sluiten als zijnde de boosdoener.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kazzie15
Aan The Eagle. Goed omschreven.
Ik heb dus ook dat alleen me Download achter blijft en me upload (bijna) de juiste snelheid haalt. Ook sluit ik uit dat het aan me router ligt door het rechtstreeks aansluiten van het modem op me computer.

Aan Orion84. Ik heb gekeken bij Status van me verbinding en daar staat bij de snelheid 100 Mbps. Ik neem aan dat je dit bedoeld?

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik neem aan dat je doelt op de opmerking van LouisXV in "Traag internet ziggo"?

Op zich is het een goed teken dat er een 100Mbps verbinding is opgezet, maar verder zegt dat niet zo veel.

Blijft nog staan de test met een andere PC/laptop en een andere kabel, puur om uit te sluiten dat het aan jouw PC of netwerkkabel ligt.

Als het dan nog steeds slecht presteerd dan staan er of verkeerde instellingen in je modem, mogelijk vanwege een slecht doorgevoerde upgrade of zo. Maar dat kan ik me haast niet voorstellen als Ziggo al zo uitgebreid is komen testen en zo.

Blijft over de optie die The Eagle ook omschrijft: een modem dat de hoge snelheden niet aan kan. En dan zit er weinig anders op dan Ziggo lief aankijken of ze je van een nieuw modem willen voorzien dat de snelheden wel haalt. Of afwachten tot ze vanzelf een keer een Docsis 3 modem uitleveren op den duur.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:01
Nou ik mis in dit topic nog een aantal dingen.
Als 1e zit je splitter rechstreeks op je AOP (kastje waar het coax kabeltje van je modem aan zit.
^^ is je buiten kabel ooit verlengt naar bv de meterkast of is er ooit een erker gemaakt?

Bovenstaand zou ja en daarna nee moeten zijn omdat ziggo zegt dat de signaal waardes goed zijn.
Maar heb je deze zelf ook even gecheckt?
Surf eens naar http://192.168.100.1 (als hij inlog scherm toont dan is het waarschijnlijk admin/ motorola)
En post dan eens de Upstream/ downstream waardes (iets met db erachter) en daarnaast ook de SNR (signal to noise).
Downstream: 5 / -5 = goed ***** -5 / -15 is nog acceptabel ook al vind ik lager dan -10db zelf te laag ;)
Upstream: alles boven de 42db is goed (weet deze waarde ff niet meer zeker)
SNR: van minimaal 32db

@ Orion hij heeft al 3 nieuwe gehad dus ik denk dat daar vast wel een goede tussen heeft gezeten ;) En eurodocsis2 kan tot 50Mbit aan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door The-Source op 22-09-2009 21:15 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

In theorie wel ja en het arris modem (afaik ook een eurodocsis 2 geval) wat hier staat heeft ook weinig problemen om de 3MB/s aan te tikken. Maar schijnbaar zijn er meer mensen met een modem dat niet helemaal lekker wil?

Zelf de signaalwaarden nog eens checken kan natuurlijk geen kwaad :)

• The Eagle

The Eagle

Even mezelf deels quoten:
Helpdesk claimt dat het aan het docsis 2 modem (motorola surfboard) ligt. Ik was in eerste instantie geneigd dat te geloven, echter was ik van de week bij een vriend van me die vrolijk 25Mbit met zijn surfboard haalde, ook via ziggo
Dus theoretisch zou je zeggen dat het niet aan het modem zou moeten liggen - of die vriend van me moet andere firmware hebben.

Aangezien ik exact het zelfde probleem heb, bij deze even mijn up/down waarden:
- Downstream powerlevel: -1 dBmV
- Upstream powerlevel: 46 dBmV
- SNR: 37 dB
Zou dus goed moete zijn volgens mij :?

Edit: nog even wat verder gezocht, heb onderstaand tabelletje:

Name Provisioned State Speed (Mbps) MAC Address
Software Loopback Enabled Up 0.000 n/a
Ethernet CPE Interface Enabled Up 100.000 00:21:43:CF:DD:F9
RF MAC Interface Enabled Up 0.000 00:21:43:CF:DD:F8
RF Downstream Interface Enabled Up 55.616 n/a
RF Upstream Interface Enabled Up 30.720 n/a
USB CPE Interface Enabled Down 12.000 00:21:43:CF:DD:FB
PacketCable Embedded Interface Enabled Up 0.000 00:21:43:CF:DD:FA

Ik zou dus geneigd zijn om te zeggen dat mijn modem ook gewoon makkelijk die 20Mbit down moet kunnen trekken.....

[ Voor 42% gewijzigd door The Eagle op 23-09-2009 15:01 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kazzie15
@Klaasbram
Ik heb geprobeerd in te loggen maar dat lukt niet. Krijg wel gewoon het inlog scherm te zien. Heb vervolgens bij instellingen van me router gekeken maar daar kan ik verder niets van de waardes vinden of iets dat er op lijkt. De AOP is nooit meer aangezeten. Dus daar ligt het probleem denk ik ook niet.

Ziggo meld vandaag weer dat er met het modem niets mis is. (Dat geloof ik zelf ook want het komt er allemaal gewoon door en verder geen problemen mee. Geen slechte tv beelden of een storende telefoon. Ook sluit ik uit dat het de router is want ik hou de zelfde langzame snelheid ook zonder router.

Iemand nog meer suggesties?

ps. Trouwens sorry voor het afentoe herhalen van dingen maar dit is gewoon om het beetje overzichtelijk te houden wat ik wel en niet heb gedaan en waar ik van uit sluit dat het er aan ligt!

Bedankt tot zo ver!

• The-Source
Misschien een hele vreemde vraag maar op wat voor snelheid linkt je netwerkkaart want die 5Mbit down is verdacht veel de helft van 10Mbit full duplex ;)
Maar dan zou een ander systeem er geen last van moeten hebben (weet ff niet meer of je al getest had met andere laptop etc en ik moet nu weg ;) )

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Gewoon 100mbit: Kazzie15 in "Traag internet ziggo" ;)

* Orion84 is nog steeds benieuwd naar de resultaten met een andere kabel en andere PC/laptop :)

• The Eagle

The Eagle

Misschien dat ik wat nieuw licht kan schijnen :)

Ik heb zojuist toch nog maar eens even met een kabel getest, en wat blijkt: ik trek op mijn WLAN max een Mbit of 7,5 en zie de meter bij speedtest.net gecapped worden. Schakel ik via bedraad LAN, dan schiet ie ineens ver boven de 10 uit...zag zomaar ruim 16 gemiddeld down langskomen. Da's goed nieuws en slecht nieuws.
Het goede nieuws is dat het dus NIET aan Ziggo ligt en ik dus zonder erger kan wachten tot ik een nieuw modem krijg :)
Het slechte nieuws is dat het dus in mijn eigen infra zit :(

Conclusies so far:
- Oorzaak is niet Ziggo
- Oorzaak is niet de WAN capaciteit van mijn Linksys160n
- Volgens http://www.hardware.info/...gstest_19_80211n_routers/ mag ik ook mijn WAN - WLAN doorvoer van mijn router uitsluiten

Blijft over: Mijn WLAN PCI kaart, Linksys Wireless-G PCI Adapter. Da's een 54 Mbit Wlan adapter van Linksys. Ik neig eigenlijk te zeggen dat ie goed moet zijn...aan de TCP/IP settings kan het niet liggen, die zijn gelijk aan die van mijn interne NIC. Zou dus iets met de hardware instellingen moeten zijn...maar wat?
De hele zut instellingen staat zowat op automatisch...voor adhoc network mode staat ie op BG mixed (router idem) en ik heb alleen nog de keus B only - dat lijkt me geen slim plan ;)

• The-Source
Nou allemaal leuk en aardig The Eagle maar voor het overzicht is zo'n halve topic hijack nou niet.
Want ik vraag naar de db waardes van Kazzie en jij post de jouwe. En zou voor de niet op lettende lezer blijken dat het goed is aan de kant van het modem terwijl jij niet de topic starter ben :S

Daarnaast nog een groot verschil de TS probeer het vanaf het begin al bekabeld en jij zit met je 1e problemen via draadloos!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11 21:25

JamesB009

Sjimmeh!!

Modbreak:Doe het dan gewoon niet. Maak gewoon lekker een eigen topic en doe iets met de adviezen die je krijgt.

[ Voor 87% gewijzigd door IEF op 29-09-2009 01:51 ]

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• The Eagle

The Eagle

Topickaap was geenszins mijn bedoeling :)

Kan in deze iig zeggen dat ik met wat testen en prutsen tot de 10 Mbit down ben gekomen via WLAN. Niet om over naar huis te schrijven, maar ben bang dat mijn WLAN niet mer aan kan. Vrij kanaal gepakt dat niemand in de buurt gebruikt, router specifiek ingesteld, etc. Wellicht heeft TS er iets aan, maar router tweaken helpt dus wel een beetje :)

Ga de rest van mijn bevindingen / conclueis even in NT droppen, wellicht dat men daar meer raad weet :)

• The-Source
JamesB009 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:32:
Vanaf de modem gaat de verbinding naar een router.
De router gaat draadloos naar boven naar mijn switch. Die switch gaat naar mijn desktop en server.
De router gaat draadloos naar een MAC en een windows PC.
Test het dan eerst eens met een draadje voordat je iets de schuld ga geven. En het liefst nog zonder router ertussen. Heb je dan nog steeds die drops dan kan je tenminste alles wat aan de router hangt uitsluiten maar ik denk zelf dat je het binnenhuis moet zoeken en niet bij je provider.

• Kazzie15
Wow. Nu kom ik er even geen wijs meer uit hier boven, haha.
Als er concrete tips zijn uit gekomen kan iemand mij dat nog even duidelijk uitleggen. Er komt volgende week een vriend met zijn laptop langs. Hij en ik hadden deze week niet eerder tijd. Helaas!
En als iemand trouwens weet hoe ik kan inloggen zodat ik db waardes kan zien. vertel het me, dan post ik ze vanavond nog!

Bedankt tot op heden! :)

• The-Source
Kazzie15 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:21:
Wow. Nu kom ik er even geen wijs meer uit hier boven, haha.
Als er concrete tips zijn uit gekomen kan iemand mij dat nog even duidelijk uitleggen. Er komt volgende week een vriend met zijn laptop langs. Hij en ik hadden deze week niet eerder tijd. Helaas!
En als iemand trouwens weet hoe ik kan inloggen zodat ik db waardes kan zien. vertel het me, dan post ik ze vanavond nog!

Bedankt tot op heden! :)
^^ dat bedoelde ik dus met topic hijacks.
Krijg je wel een login scherm op http://192.168.100.1 ?
Zoja wat voor merk is het modem ?
Bij motorola zou je gebruikersnaam: admin moeten zijn en wachtwoord: motorola
Andere merken weet ik eigenlijk niet maar probeer eens gewoon de velden leeg te laten ;) en anders google :P

korte samenvatting andere posts: The Eagle weet dat het probleem bij hem thuis is (ligt aan zijn draadloze gedeelte)
JamesB009 : is een nieuwe kaper ;) :p maar deze zit nog op draadloos te klooien en heeft bekabeld nog niet getest.

[ Voor 12% gewijzigd door The-Source op 24-09-2009 21:56 . Reden: samenvatting. ]

• Kazzie15
Het is me ingelukt om in te loggen en heb de waardes gevonden helaas zijn deze niet zo prefect:
Downstream: Signal to Noise Ratio 40 dB
Upstream: Power Level 35 dBmV
SNR: Kan ik niet vinden? Ik zie het teminsten ergens staan. Als het een afkorting van iets, kan die misschien geven worden dan kan ik het misschien als nog vinden!

Bedankt Klaasbram, voor het samenvatten!
De rest natuurlijk ook!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Even ter extra info: Ik heb hier een Linksys WRT160N staan, en een linksys PCI WLAN kaartje. Die heb ik inmiddels uit kunnen sluiten als zijnde de boosdoener.
Hoe?
1MB/sec over een 802.11g verbinding is niet zo uitzonderlijk namelijk.

edit: had je latere reactie niet gelezen, excuus :+

[ Voor 10% gewijzigd door Mental op 25-09-2009 18:57 ]

• The-Source
Kazzie15 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 18:48:
Het is me ingelukt om in te loggen en heb de waardes gevonden helaas zijn deze niet zo prefect:
Downstream: Signal to Noise Ratio 40 dB
Upstream: Power Level 35 dBmV
SNR: Kan ik niet vinden? Ik zie het teminsten ergens staan. Als het een afkorting van iets, kan die misschien geven worden dan kan ik het misschien als nog vinden!

Bedankt Klaasbram, voor het samenvatten!
De rest natuurlijk ook!
Kijk eens bij het vetgedrukt in je quote ;) ik mis alleen de downstream dbmv waarde zal tussen de 5 en -15 liggen en ik denk dat hij bij jouw rond de -9 zit.

• Kazzie15
Hahaha, dat was inderdaad beetje dom van me zelf!
Maar ik heb nu ook downstream gevonden deze is: Power Level 9 dBmV
Niet helemaal zoals het zou moeten dus.

• The-Source
Je upstream waarde is al maar net binnen de marge en een downstream van + 9 :? dat klopt in ieder geval niet.
Je SNR laat ook de wensen over dus bel maar eens naar Ziggo en vertel hun dat maar. (ik ga er vanuit dat je je waarde goed heb genoteerd dus dat het +9 is ipv -9 want -9 kan namelijk wel)
Zo dus ook goed kunnen verklaren waarom je upload het nog wel goed doet en je download niet.

Je zou in je modem ook opnieuw kunnen laten scannen naar de frequenties weet alleen niet uit me hoofd hoe dat tabblad heet (heb hier geen ziggo modem ;) ) Tevens kun je daar ook aangeven op wat voor gebied die moet staan maar omdat ik daar even geen duidelijke suggestie voor kan geven zou ik dat nu niet gaan wijzigen.

Dus kort samengevat, eerst even opnieuw laten scannen en als dat dan niets oplost dan ziggo bellen over de waardes.

• Kazzie15
Sorry voor het lange wachten op mijn antwoord!
Ik ga van het weekend ziggo bellen maar dat doe ik denk ik pas al mijn vriend met zijn laptop is lang gekomen en die komt als het goed is dit weekend. Dus ik wacht nog even dan horen jullie weer van mij!
Bedankt manenn!

• The-Source
Dan ben ik nu wel eens benieuwd naar de uitkomst. (topic staat niet voor niets in me bookmark list ;) )

• Kazzie15
Even tussen door nog berichtje voor dat morgen de vriend met de laptop komt,
vandaag op school aan me informatica leraar gevraagd wat hij van het probleem denkt. Hij denkt misschien daan het swap geheugen? Zou dit er mee te maken kunnen hebben? Ik zou dat in het bios moeten veranderen. Maar voor ik daar ga prutsen wou ik eerst wat meer bevestiging hebben en of dat wel nodig is...
Groeten!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Kazzie15 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:49:
Even tussen door nog berichtje voor dat morgen de vriend met de laptop komt,
vandaag op school aan me informatica leraar gevraagd wat hij van het probleem denkt. Hij denkt misschien daan het swap geheugen? Zou dit er mee te maken kunnen hebben? Ik zou dat in het bios moeten veranderen. Maar voor ik daar ga prutsen wou ik eerst wat meer bevestiging hebben en of dat wel nodig is...
Groeten!
Zou ik toch wat meer gaan lezen, swap geheugen heeft niet met je bios te maken om te beginnen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• The-Source
Uit welk jaar komt die informatica leraar want er zijn er nog al wat stoffige die nog steeds denken dat videobeeld via een 14k4 lijntje kan streamen (alá film hackers)

• Aapenootjes
  • Laatst online: 28-11 20:37
Ik heb overigens exact hetzelfde probleem lijkt het:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/584751951.png

Als het goed is hebben we hier het snelste abonnement. Helaas beheert mijn huisbaas de verbinding, anders had ik er al lang iets aan proberen te doen. Wat wel vreemd is, is dat ik eerst gewoon op 192.168.100.1 kon komen, echter gebeurd er nu geheel niets meer als ik er heen probeer te browsen. Toen ik er wel nog op kwam hadden we een moterola sufboard modem, of dat nu nog steeds zo is weet ik dus niet. Maar de snelheid is wel nog altijd hetzelfde. Het maximum is ook altijd consequent die snelheid zoals in het plaatje hierboven.

Ik zal eens wat uitvoeriger testen in mijn studentenhuis, zo heb ik eigenlijk nog nooit gekeken hoe snel ik daadwerkelijk over het lokale netwerk data kan versturen. Ik weet ook dat er minimaal 2 switches zijn hier in huis, misschien dat de verbinding daartussen of de verbinding naar de router brak is. Helaas zal het erg lastig worden om dat te testen, aangezien ik geen fysieke toegang heb tot de router en het modem.

Overigens, swap geheugen lijkt mij de grootste onzin, ik vraag me af of die docent wel begrijpt waar hij het over heeft :+

Verwijderd

Ik heb zo 1 2 3 niet kunnen lezen welk OS jullie gebruiken, maar ik draai Ubuntu 9.04 en had het probleem dat mijn draadloze verbinding terugviel naar 1Mbit/s dit heb ik kunnen oplossen door 54Mbit/s te forceren. Dit was met een RaLink wlan kaatje, maar misschien werkt het ook voor een Linksys kaartje.
code:
1
sudo iwconfig <wlan interface> rate 54

• Max|Burn
  • Laatst online: 29-11 17:10

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik heb snelheden die erg lijken op die van de andere posters hier.
Na de upgrade haalde ik initieel 20/3 maar dat is bij mij ook in de laatste 1-2 wekengedegradeerd tot 6-8/3.

Soms wil ik nog de 15mbps halen maar ik hang doorgaans dus op 6-8.
Testen gedaan via speedtest.nl, speedtest.net en speedtest.ziggo.nl.

Tijd om Ziggo te bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Max|Burn op 10-10-2009 15:08 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Aapenootjes
  • Laatst online: 28-11 20:37
Nog een kleine update van mij, het viel me zojuist op dat als ik mijn verbinding "dicht" trek met bijvoorbeeld usenet, de latency naar de router flink toeneemt. 1ms is normaal op LAN, echter dan wisselt hij tussen de 10 en 50ms. Blijf zelf van mening dat de router het gewoon niet trekt, maar dat gelooft mijn huisbaas niet helaas.

edit: met meer dan 2 usenet verbindingen word het nog veel erger: gemiddeld zo'n 80ms met uitschieters richting de 200ms. Dat is nog altijd een ping test over LAN, dat hoort toch niet...

[ Voor 22% gewijzigd door Aapenootjes op 10-10-2009 16:51 ]

• Kazzie15
Nou het heeft even geduurd. Maar inmiddels
Is mijn vriend geweest met zijn laptop en heeft gister een test gedaan waarbij hij gewoon 20MB haalt.
Heb zo juist ziggo gebeld en die zeggen dat het dus ook aan de computer ligt en over de Downstream snelheid konden ze verder niet veel vertellen.
Ik zou contact op moeten nemen met de serversdesk van Acer (waar de computer van is) of die mij verder kunnen helpen. Als deze niet verder zouden kunnen helpen moest ik mijn modum even resettenen den uur daarna ziggo bellen zodat ze dan een betrouwbare test kunnen doen.
Misschien dat iemand mij hier nu nog verder kan helpen,
ik hoor het wel!
Groetjes

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

het valt mij op dat er in de afbeelding staat: Essent Kabelcom. Is dat raar?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• The-Source
F.West98 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:17:
Nee is niet raar omdat hij waarschijnlijk in het oude essent kabelcom gebied woont. (dat is nu ook ziggo)

Verder @ TS die geluk heeft dat ik deze nog in me bookmarks had staan ;)
Probeer anders eens een pc naar pc data over te sturen (up en down) want ik blijf er bij dat je NIC op 10Mbit staat ipv 100Mbit

Dus ga naar je netwerkverbindingen toe en op de status daarvan en kijk eens bij (link)speed

Verwijderd

klaasbram schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:34:
[...]

Nee is niet raar omdat hij waarschijnlijk in het oude essent kabelcom gebied woont. (dat is nu ook ziggo)

Probeer anders eens een pc naar pc data over te sturen (up en down) want ik blijf er bij dat je NIC op 10Mbit staat ipv 100Mbit

Dus ga naar je netwerkverbindingen toe en op de status daarvan en kijk eens bij (link)speed
indd

essent=@home=ziggo :)

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:48
F.West98 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:17:
Essent is opgegaan in Ziggo. IP adressen kunnen dus nog op hun naam staat geregistreerd.

edit: spuit11

prutsert

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:33
Ik heb het goedkoopste abbonement van Ziggo (Z1; 19,95 euro per maand).

Ik haal onderstaande snelheid. Klopt wel aardig met de opgegeven waarden van down: 3 Mbit/s en up: 0,5 Mbit/s.

Ik heb er een Linksys WRT54G tussenhangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/612355967.png

[ Voor 17% gewijzigd door LuPo op 04-11-2009 17:56 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11 18:02
Heuj.. Casema... Ook al overgenomen door/gefuseerd in ziggo...
Nog bedankt klaasbram voor die 192.168.100.0-link, dize werkt oop bij mijn UPC-arris-modem. Ik dacht serieus dat je als non-UPC-medewerker er niet bij kon, maar ik kan nu de signaalsterkte lezen :O

• Kazzie15
klaasbram schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:34:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb gekeken bij de actiefe verbieding staat bij snelheid 100Mbit.
Geen 10Mbit dus.

Ik zal even omschrijven hoe mijn netwerkverbinding-pagina in windows er uit ziet:
er staat bij LAN of snelle internet verbiendingen 3 verbiending:

- LAN-verbinding 5 apparaatnaam: ADMtek ADM8511 USB To Fast Ethernet Converter (verbonden, met firewall)
- LAN-verbinding apparaatnaam: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC (netwerkkabel is niet aangesloten)
- 1394-verbinding apparaatnaam: 1394-netwerkkaart (Uitgeschakeld, met firewall)

Ook als ik de 1394 verbinding inschakel maakt het geen verschil voor de snelheid. Ik weet ook niet waar die aansluiting vandaan zou moeten komen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

1394 = firewire (een soort snelle USB, zie wikipedia voor een officielere uitleg)

maar waarom je een verbinding maakt met een USB --> ethernet adapter? Werkt de (onboard) realtek chip niet?

edit:

trouwens, als je een ruwe overdrachtsnelheid wil bekijken van je lokale netwerk (dus wat er thuis aan netwerk ligt, je router + pc's en eventuele switches), dan kun je op een van je pc's een mapje delen en een copieer actie starten van de ene pc naar de andere pc.

[ Voor 63% gewijzigd door M2M op 04-11-2009 19:46 ]

-_-

• The-Source
Kazzie... is het een usb2 of een usb1.1 poort. Want het blijft vreemd dat die snelheden bij een andere pc wel goed zijn.
Daarnaast zou ik je kabel gewoon op de Realtek aansluiten want is in ieder geval snel genoeg.

• Kazzie15
Het is usb2.
Oke dan ga ik straks even weer in de kast duiken om die ubs kabel er tussen uit te halen. Maar ik ben bang dat het niet veel verschild maakt aangezien ik dat al keer gedaan heb toen ik de router er tussenuit haalden.
Verder nog opitie's misschien?
Bedankt allemaal!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

Kazzie15 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:21:
Het is usb2.
Oke dan ga ik straks even weer in de kast duiken om die ubs kabel er tussen uit te halen. Maar ik ben bang dat het niet veel verschild maakt aangezien ik dat al keer gedaan heb toen ik de router er tussenuit haalden.
Verder nog opitie's misschien?
Bedankt allemaal!
toch schat ik dat daar je probleem ligt. Zeker omdat je ook al een laptop getest hebt, die het wel goed doet.

De zwakke link ligt dan toch bij USB-->netwerk adapter (welke lang niet altijd van fatsoenlijke kwaliteit zijn).

-_-

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-11 21:18
welk os draaien jullie?

met XP kan een trage download ook liggen aan je tcp/ip instellingen, google even op rwin bijvoorbeeld. zeker voor 20mbit+ lijntjes kan dit veel uitmaken.

• Kazzie15
Ik draai op XP SP 2.
en ik heb gegoold op rwin, maar ik weet niet zo goed waar ik nou percies naar moet kijken en wat ik moet aanpassen.

bedankt voor de antwoorden!

• The-Source
Rwin lijkt mij niet de oplossing omdat je communicatie tussen router en pc snel genoeg is om met een kleine buffer te werken. RWin had de oorzak kunnen zijn wanneer je bv modem met rechtstreeks de pc erop problemen gaf en modem - router - pc niet. De hoge latencie van USB kan wel een oorzaak zijn maar zoals vaker vermeld test hem eens rechtstreeks op je Realtek.

Pagina: 1

Let op:
Dit topic mag wat mij betreft wel open blijven, elkaar helpen is prima, maar ga niet lopen hijacken met 'hey dat heb ik ook!'

Inmiddels lopen er 2 verschillende problemen door elkaar, dat is wel even genoeg.