Toon posts:

[Laptop speakers] Draadloos?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyall!

Ik ben op zoek naar speakers voor mijn laptop. Ik heb eigenlijk maar één eis, maar ik kan gewoon niet vinden of dit wel mogelijk is.
De speakers moeten namelijk draadloos zijn.
Niet draadloos tussen speakers en sub, dat bestaat wel.
Maar bestaat het ook dat het geluid vanuit mijn laptop draadloos naar de speakers gestuurd word?
Misschien dat ik dan een stick in de zijkant moet ofzo, maar dan kan ik in ieder geval overal door mn kamer lopen met mn laptop, terwijl de muziek uit de speakers blijft komen.

Hopelijk weten jullie iets.
Grt

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 14:30

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

is een airport express i.c.m. airtunes niet wat je zoekt?

Discogs

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Gewoon een willekeurig A2DP speakersetje kopen, of mischien wel beter, een losse ontvanger.
Dan kan je via Bluetooth verbinden met de speaker, en heb je best aardig geluid.

Als je een beetje moderne laptop met bluetooth onboard heb, hoef je dus niet eens een uitstekende stick in je laptop te hebben. :)

Pentaxiaan

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Ik ken iemand die heeft dit setje: http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=15396

Werkt met een soort usb-dongle die de functie van de ingebouwde geluidskaart overneemt en het uitgangssignaal draadloos doorstuurt.

Heb er alleen maar niet hardop bijgezegd dat ik het geluid uit dr laptop zelf eigenlijk nog mooier vond :') Maar 't is maar net wat je wilt natuurlijk.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:16

mr.paaJ

generatie cmd+z

als je het goed wil doen wel :)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Is airport express niet alleen voor itunes? Want als ik een film afspeel moet het natuurlijk ook wel naar die speakers gestreamed worden. En die ene Trust set is al nergens meer verkrijgbaar. Het vervelende bij het zoeken naar deze speakers is dat ik vaak óf hele dure sets krijg (en mn budget is echt niet veel hoger dan €100) óf ze zijn helemaal draadloos, dus ook op batterijen.

Maar ik zat te denken, kan ik niet de uitgang van mn speakers in een bluetooth-verstuur-apparaatje stoppen en dan in de geluidsingang van mn laptop een bluetooth-ontvang-apparaatje ofzo? Of weet iemand tenminste hoe je dit noemt, dan kan ik daar ook op googelen?

Verwijderd

AirPort express werkt idd alleen met iTunes.

Zoek naar een A2DP compatible USB stick en een leuk setje A2DP compatible speakers.

Ook handig is te zoeken naar een Class 1 USB Dongle, want klasse 2 (de goedkopere) hebben maar 10 meter bereik.

http://nl.wikipedia.org/wiki/A2DP
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bluetooth

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens ook al bluetooth 2.0 ingebouwd in mijn laptop (Acer Aspire 6920). Kan ik ook ergens zien of dit A2DP compatible is? Of is dat sowieso als je bluetooth hebt?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 20:16 ]

Verwijderd

Welk besturingssysteem en welke versie van Bluetooth drivers heb je? en van welke fabrikant is het Bluetooth stack?

EDIT: Als het goed is, zit deze BT Chipset in jouw laptop http://cgi.ebay.com.my/ws...iewItem&item=320394934550 en voor zover ik kan zien, heeft deze ondersteuning voor A2DP.

Niemand die een Bluetooth headset heeft? dan kan je kijken of A2DP echt werkt op jouw laptop.'

EDIT2:
Lees nou ff die wikipedia A2DP pagina, daar had je dit gevonden;
A2DP wordt ook ondersteund door de belangrijkste besturingssystemen zoals Windows Vista (na een update van april 2007), Windows 7

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 20:28 . Reden: Ik verveel me stierlijk hierzo. ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk geen idee welke bluetooth drivers ik heb, ik heb al een beetje gegoogled en het probleem is vooral dat Acer hem uit de collectie heeft gehaald en daarom kan ik die specificaties niet vinden. Ik heb Windows Vista Home Premium en wil over een maand overstappen op Windows 7.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hou d'r wel rekening mee dat dan dus iedere speaker een eigen versterker(tje) moet hebben waar is stroom voro nodig heeft. Dat kan op batterijen (kan hard gaan qua verbruik) of via adapter. In het laatste geval heb je alsnog nog 2 draden lopen, zij het 2 voor stroom ipv 1 voor stroom en de andere voor signaal. Dus wat je er daadwerkelijk mee opschiet is mij een raadsel...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SirNobax
The Eagle schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:44:
Hou d'r wel rekening mee dat dan dus iedere speaker een eigen versterker(tje) moet hebben waar is stroom voro nodig heeft. Dat kan op batterijen (kan hard gaan qua verbruik) of via adapter.
Uit zijn verhaal kan ik opmaken dat hij al een speakerset heeft. Dus hoeft de TS enkel maar een A2DP receiver aan te schaffen. Het is dus alleen even zoeken naar een model met een AC adapter.
Dus wat je er daadwerkelijk mee opschiet is mij een raadsel...
"Misschien dat ik dan een stick in de zijkant moet ofzo, maar dan kan ik in ieder geval overal door mn kamer lopen met mn laptop, terwijl de muziek uit de speakers blijft komen."

Duidelijk toch?

Pentaxiaan

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ :X
Even overheen gelezen. Ik heb niks gezegd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• emmem
  • Laatst online: 05-02 19:55

• sukkel 24
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-02 21:43
bekijk dit eens, een compacte speaker/versterker met lion accu, die je met kort snoertje met je laptop zonder problemen meesleept, erg goede bass, moet wel op plank of tafel liggen, gebruikt die als woofer membraam
http://www.sfxtechnologie.../Categories/SpecialOffers

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zoals eerder gezegd een apple airport express maar dan met Airfoil?
Kan je al je geluid zonder iTunes over je airport sturen..

• SirNobax
Foxke schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 10:04:
Zoals eerder gezegd een apple airport express maar dan met Airfoil?
Kan je al je geluid zonder iTunes over je airport sturen..
Waarom zou je (als non iFanboy) ingodsnaam een Apple Airport Express van >80Euro willen kopen als een A2DP receiver enkele tientjes kost. Een A2DP receiver heeft zoveel voordelen, o.a. dat je niet perse gebonden ben aan je computer. Als je enkel een muziekje wil, pak je gewoon je telefoon en koppel je die draadloos, via A2DP, aan je receiver.

Bovendien, proprietary meuk :r .

Pentaxiaan

• emmem
  • Laatst online: 05-02 19:55
Houd er wel rekening mee dat A2DP gebruik maakt van een codec die niet lossless is.

Volgens een al wat ouder artikel (http://www.mobilyz.com/ni...m_campaign=articlerelated) zou er een codec komen die wel lossless kan streamen, maar sindsdien niks meer van gehoord.

Aan de andere kant is de bitrate van een MP3 ook niet meer dan 250 kBit/s, dus als je niet al te kritisch bent is A2DP misschien wel goed genoeg.

Het voordeel van een mini/microsetje met A2DP Bluetooth is dat er al een AD converter in de set ingebouwd zit, terwijl je met een losse A2DP receiver gebruik moet maken van de AD converter die in de receiver zit. Grote kans dat die kwalitatief minder is.
Pagina: 1