Goedeavond iedereen
Doordat de ene computer uitviel heb ik me eigen videokaart alvast overgeplaatst( ati x1950 )
nu was ik aan het kijken voor een nieuwe videokaart en ik verbaasde me min of meer dat de ontwikkeling zo hard was gegaan.
Nu vroeg ik me af of ik wel het "maximale" uit me videokaart zou halen gezien mijn processor.
Ik heb op dit moment een intel duo e6750 (luchtgekoeld) op 2.67 ghz lopen. Deze zijn eenvoudig te overclocken en heb daar ook geschikt moederbord voor gekocht.
Stroomverbruik mag geen probleem zijn, voeding die erin zit is sterk zat. Tevens is harde schijf 7200rpm (dus naar mijn inziens prima)
Ik had ongeveer 200 euro in gedachte om uit te geven aan de nieuwe kaart. (mag wat meer zijn mag ook wat minder maar dat is ongeveer een richtlijn)
Nu had ik zelf deze gezien:
Merk: Club
Chipset Radeon HD4890
Geheugen 1024 MB
Type geheugen GDDR5
GPU snelheid 950 MHz
Geheugen snelheid 4200 MHz
Interface PCI-E x16
RAMDAC 400 MHz
TV-out HDTV
Video-in Niet bekend
DVI 2 x
D-sub Ja, convertor
TV Tuner Nee
Max Resolutie 2560 x 1600 pixels
Mac Compatible -
DirectX Versie 10.1
Aansluiting 2 x DVI-I
HDMI Ja via Converter
Displaypoort Nee
Prijs €179
Nou zag ik ook andere met vergelijkbare chipset en geheugen. Alleen hun geheugensnelheid was toch wel een 600mhz langer terwijl die wel 15 euro meer kostte.
Dus in principe 2 vragen;
Haal ik het maximale uit deze kaart?
Of heb ik nog kaarten over het hoofd gezien die betere prestaties leveren ( zonder over te clocken!)?
Alvast bedankt
,
Groeten
Willy
Doordat de ene computer uitviel heb ik me eigen videokaart alvast overgeplaatst( ati x1950 )
nu was ik aan het kijken voor een nieuwe videokaart en ik verbaasde me min of meer dat de ontwikkeling zo hard was gegaan.
Nu vroeg ik me af of ik wel het "maximale" uit me videokaart zou halen gezien mijn processor.
Ik heb op dit moment een intel duo e6750 (luchtgekoeld) op 2.67 ghz lopen. Deze zijn eenvoudig te overclocken en heb daar ook geschikt moederbord voor gekocht.
Stroomverbruik mag geen probleem zijn, voeding die erin zit is sterk zat. Tevens is harde schijf 7200rpm (dus naar mijn inziens prima)
Ik had ongeveer 200 euro in gedachte om uit te geven aan de nieuwe kaart. (mag wat meer zijn mag ook wat minder maar dat is ongeveer een richtlijn)
Nu had ik zelf deze gezien:
Merk: Club
Chipset Radeon HD4890
Geheugen 1024 MB
Type geheugen GDDR5
GPU snelheid 950 MHz
Geheugen snelheid 4200 MHz
Interface PCI-E x16
RAMDAC 400 MHz
TV-out HDTV
Video-in Niet bekend
DVI 2 x
D-sub Ja, convertor
TV Tuner Nee
Max Resolutie 2560 x 1600 pixels
Mac Compatible -
DirectX Versie 10.1
Aansluiting 2 x DVI-I
HDMI Ja via Converter
Displaypoort Nee
Prijs €179
Nou zag ik ook andere met vergelijkbare chipset en geheugen. Alleen hun geheugensnelheid was toch wel een 600mhz langer terwijl die wel 15 euro meer kostte.
Dus in principe 2 vragen;
Haal ik het maximale uit deze kaart?
Of heb ik nog kaarten over het hoofd gezien die betere prestaties leveren ( zonder over te clocken!)?
Alvast bedankt
Groeten
Willy