Bios Paswoord gevraagd bij opstarten!

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views

• TNFke
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-01-2024
Zondag was ik de notebook Dell Vostro 1520 van men vriendin aan het instellen. Er was geen BIOS paswoord en heb die dan maar ingesteld en ingevoerd. Bij de volgende herstart vroeg die dan het paswoord van de BIOS om op te starten. Geen probleem dacht ik want had het opgeschreven, maar helaas aanvaarde die het niet. Ik heb het zeker 100x geprobeerd in verschillende combinaties met Shift Lock, Num Lock... aan of uit. Kan iemand ons verder helpen want bij de support Dell vinden ze voorlopig de Service Tag nummer niet terug.

Dus meteen bij het induwen van de Powerknop vraagt die achter het paswoord.

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:54
BIOS resetten?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-12 23:48

Tags NL

Harmful or Harmless?

Lijkt wel alsof je een Power-On password i.p.v een bios wachtwoord hebt ingevoerd?!?

https://powershellisfun.com

• TNFke
Vertel dan maar eens hoe aangezien hij meteen erom vraagt?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 21:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

OPenmaken en cmos battery een poosje eruit?

http://support.dell.com/s...vos1520/en/SM/td_coin.htm

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-12 15:06
Batterij er tijdje uit halen helpt vaak

• TNFke
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:40:
Lijkt wel alsof je een Power-On password i.p.v een bios wachtwoord hebt ingevoerd?!?
Dat zou kunnen maar bij het invoeren stond werkelijk BIOS Paswoord, alleen stond daar een optie bij die nogal onduidelijk was welke status het moest zijn om bij het opstarten niet achter het paswoord te vragen.

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:54
TNFke schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:40:
[...]

Vertel dan maar eens hoe aangezien hij meteen erom vraagt?
Staat in de handleiding, iets van accu uithalen en dan powerknop indrukken waarschijnlijk. ;)

• TNFke
Is dat wel te riskeren bij een notebook die nog geen week is aangekocht?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vast een vraag voor na het opgelost te hebben: waarom in godsnaam een BIOS-password? Nergens voor nodig :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-12 15:06
Met een beetje geluk zit hij onder 1 van de klepjes die een laptop heeft (onderkant)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

TNFke schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:44:
Is dat wel te riskeren bij een notebook die nog geen week is aangekocht?
:/ Tja, of je laat dell het doen he? "service tag nummer " van dell kunnen wij je ook niet mee helpen he?

Of je doet het zelf, of je stuurt hem naar dell.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• TNFke
Bl44tschaap schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:46:
Met een beetje geluk zit hij onder 1 van de klepjes die een laptop heeft (onderkant)
Je moet hem dus zo goed als helemaal uit elkaar halen ervoor.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Neem aan dat als er in de handleiding staat dat het moederbord eruit moet dat het niet onder een klepje zit :) Je kunt er ook wel vanuit gaan dat Dell dit niet onder garantie voor je oplost, dus je zult het of zelf moeten doen of een dikke rekening moeten betalen. Mogelijk is er een achterdeurtje zoals psychonetics beschrijft?

• TNFke
gambieter schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:45:
Vast een vraag voor na het opgelost te hebben: waarom in godsnaam een BIOS-password? Nergens voor nodig :)
Als die in gebruik is door een familie waar ze allemaal helemaal geen kennis hebben van computers en graag alles eens uitproberen dan is dat gene overbodige luxe.

• TNFke
wagenveld schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:49:
Neem aan dat als er in de handleiding staat dat het moederbord eruit moet dat het niet onder een klepje zit :) Je kunt er ook wel vanuit gaan dat Dell dit niet onder garantie voor je oplost, dus je zult het of zelf moeten doen of een dikke rekening moeten betalen. Mogelijk is er een achterdeurtje zoals psychonetics beschrijft?
Er is ook nog een verzekering bij van de KU Leuven.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/10rvoll.jpg

Volgens mij zit de buttonbattery het onder de voorste klepje bij de pijl, 2 schroeven als ik het goed zie.

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 21-09-2009 18:55 ]

• TNFke
leuk_he schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:55:
[afbeelding]

Volgens mij zit de buttonbattery het onder de voorste klepje bij de pijl, 2 schroeven als ik het goed zie.
Daar zit alleen de Wlan en de HDD.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31
Tsja, wij kunnen helaas verifiëren of de notebook echt van je vriendin is. Het zou ook om een gestolen notebook kunnen gaan en in dat geval zouden we meehelpen aan criminele praktijken, iets dat niet de bedoeling is op GoT.

Ik sluit dan ook het topic, je zult toch echt bij Dell moeten zijn die dit wel zou kunnen nagaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.