Beste Tweakers,
Als het goed is ben ik op zoek naar een switch
We hebben op dit moment een standaard Telfort router, een zyxel. Nu is het zo dat er naar mijn kamer maar één internet aansluiting heb. Dit is gewoon een kabel door het huis (40 meter?) die een aansluitpunt in de muur heeft. Nu is het probleem, ik heb drie apparaten op mijn kamer die internet behoeven (computer, xbox, NMT). Voor zover ik iets van netwerken weet heb ik nu dus een switch nodig, maar welke?
Hangt dit nog af van de router (ZyXEL 2602HW) en wat ik eraan hang (Xbox en NMT)?
Alvast hartelijk bedankt voor de moeite!
PS Daarnaast een kleine vraag als ik nu toch bezig ben klopt het dat dan iedere apparaat een apart IP krijg toegewezen vanuit de Zyxel? En het dus eigenlijk is alsof er gewoon drie kabels liggen? (ga dit nu opzoeken)
Als het goed is ben ik op zoek naar een switch
Hangt dit nog af van de router (ZyXEL 2602HW) en wat ik eraan hang (Xbox en NMT)?
Alvast hartelijk bedankt voor de moeite!
PS Daarnaast een kleine vraag als ik nu toch bezig ben klopt het dat dan iedere apparaat een apart IP krijg toegewezen vanuit de Zyxel? En het dus eigenlijk is alsof er gewoon drie kabels liggen? (ga dit nu opzoeken)