ATI Radeon Eyefinity Technology

Pagina: 1
Acties:

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05 14:49
Met de nieuwe ATI 58xx serie komt de ATI Radeon Eyefinity Technology erbij, mogelijkheid voor max 6 monitors aantesluiten.

Ik heb op Het moment 2 Hp w2207h monitors, alleen deze hebben mega dikke randen aan de zijkant, welk scherm heeft een hele dunne rand aan de zijkant, ik zoek 3 stuks :) 20 tot 22 inch schermen.

Het punt is alleen dat 1 monitor over een Displayport moet beschikken is er een mogelijk heid van hdmi naar displayport verlengstuk ?

Alvast bedankt :)

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

dat is er zeker

passief dp - > hdmi is single link. actief dp -> hdmi is dual link (moet powered zijn, usb)

[ Voor 76% gewijzigd door neliz op 21-09-2009 17:05 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:38
Hoe zit het met de randen die je ziet tussen twee monitoren? Als je eenmaal bezig bent dan vallen de randen je echt minder snel op dan je zou denken. Maar verder is ook daar aan gedacht en wel op verschillende manieren. 1) AMD werkt nauw samen met Samsung om monitoren te brengen met smalle randen om je Eyefinity ervaring nog beter te maken. Houdt deze plek in de gaten voor aankondigingen van de nieuwe Samsung Eyefinity monitoren. 2) AMD heeft een zgn "bezel-management" in de drivers ingebakken (bezel = rand). De HD5870 rendert alle pixels op het scherm, maar bezel-management zorgt er voor dat datgene wat zich achter de randen bevindt, weg gesneden wordt. In tegenstelling tot TripleHead2Go van Matrox wordt het beeld dus niet 'ingekrompen' en is daarmee gelijk ook superieur aan TH2Go. Overigens is het nog afwachten of AMD dit bezel-management ook daadwerkelijk in de drivers gaat implementeren. Het lijkt er nu op dat het alleen in de Linux versie van Eyefinity is ingebakken en nog niet in de Windows versie.
[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 105

Ik zou als ik jou was dus even wachten... ;)

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05 14:49
Maja hopenlijk blijft samsung beetje nice met de prijs, 3x 200 euro is wel tedoen :9~

Maja of ff sparen voor dit lol http://www.hardware.info/...AMD_Eyefinity_technology/ :9~ :9~ :9~ :9~

[ Voor 21% gewijzigd door Cyclonic op 21-09-2009 17:32 ]

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Vraagje, ik heb sinds kort een nieuwe PC met 5850 en 2x 22" inch naast elkaar i.c.m. EyeFinity wat echt top is. Met hydragrid heb ik al wat probleempjes opgelost (met maximaliseren van vensters etc.) en als ik ga gamen is het natuurlijk fenomenaal. Probleem bij eigenlijk elk spel is dat de crosshair van FPS games precies in het midden van het scherm zitten (hier zit totaal anderhalve cm aan monitor behuizing) en zodoende wordt het een handicap en geen voordeel. Is duidelijk gemaakt voor 3 schermen maar mijn vraag is; hebben jullie tips om dit aan te passen om b.v. de crosshair iets links te plaatsen d.m.v. het vervormen van de resolutie ofzo?

Kan niet echt veel info vinden btw over EyeFinity (geen uitgebreide fora).

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:38
Er bestaat Software om een 3e monitor te faken, maar dit zal niet werken met Eyefinity, alleen met Matrox stuff.
3 monitors kom je hier echt voor aan 't kopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 01-11-2009 14:43 ]

Pagina: 1