Toon posts:

Apple MBP 13" of HP 8530W voor studie o.a. Autocad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik aan het twijfelen tussen de MBP 13" en de hp 8530w. De laptop wil ik gebruiken voor mijn studie, waarbij ik het belangrijk vind dat de laptop makkelijk te vervoeren is en een lange batterijduur heeft. Verder heb ik als eisen dat de laptop sims3 (goed) kan draaien en autocad moet goed lopen. Natuurlijk vind ik het design ook belangrijk, vandaar mijn twijfel tussen deze twee laptops.

Specificaties van de hp 8530W (880 euro):

Processor:
Intel Core2 Duo T9600 (2.8 Ghz)

RAM:
4096MB 800DDR 2DM Module

Garantie van de fabrikant:
3 jaar onsite

Harde schijf:
250GB 7200RPM Hard Drive

Besturingssysteem:
Microsoft Windows Vista Business
Optische opslag:
DVD Rw LS UB 6730b Drive
Display:
15,4 WSXGA+ WVA 35w 8530w Display
Ingebouwde apparaten:
Webcamera, Luidsprekers (Altec Lansing)
Graphics controller:
nVidea FX770M 512 35wCPU 8530w Graphics
Netwerk:
Intel 802,11 a/b/g/n Card

Algemeen
Breedte:
41,2 cm
Diepte:
27,7 cm
Hoogte:
3,5 cm / 4,1 cm (open/dicht)
Gewicht:
3,15 kg

Uitbreiding / Aansluiting
Interfaces
USB 2.0
eSATA (gedeeld met USB)
5-in-1 Cardreader
VGA
HDMI
RJ45
Bluetooth 2.0+
RJ11
Audio in
Audio uit (headphone)

Batterij
Li-Ion 8-cel

En stel dat ik voor de apple zou gaan, moet ik dan voor de 2.53 Ghz of de 2.26 Ghz (4Gb ram) gaan (het ruimteverschil in HDD maakt niet uit)?

Ik heb weinig verstand van laptops, daarom hoop ik dat jullie mij willen helpen met mijn keuze.

Gr

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 17:42 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:16
max-s1990, welkom op GoT :w

Over het algemeen stellen we wel iets meer eisen aan je topic. Je vraag het nu immers wel erg algemeen, ik wil x, y, z doen. Welke moet ik kiezen? Liever zien we dat je meer inzet toont en dus eerst aangeeft waar je precies over twijfelt. Welke aspecten spreken je aan in de HP en welke in de MBP? Dan kunnen we je hopelijk op basis daarvan hulp geven. Ik zal je topic open laten, maar het is wel handig om dit nog toe te lichten :)

Ik snap dat je twijfelt. Maar bijv. het belangrijkste verschil mis ik al in je overzicht. Wil je gaan overstappen naar Mac OS X? Wat vindt je belangrijk? De HP is bijv. krachtig, maar wel 25% zwaarder en 70% dikker dan een MBP.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:38
Ligt er eigenlijk voornamelijk aan wat je er mee wil doen. Je geeft aan dat The Sims er op moet draaien, ik ga er van uit dat je het spel al in bezit hebt. Is dit een Windows versie, of OSX?

Als je een MB koopt, ga je er dan WIndows (bij) op zetten? Als je Windows als hoofd-OS gaat gebruiken, is dat geen argument meer ;).

Ook kosten zijn belangrijk natuurlijk. Die HP is flink duur en bij een MB kun je studentenkorting krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
@ hoedje: Ben inderdaad nieuw hier, ik zal mijn bericht aanpassen. En ik ben inderdaad een aantal dingen vergeten in mijn bericht.

@ MC Taz Man: Als ik voor de MBP ga wil ik inderdaad windows xp naast OS zetten. De kosten ben ik er vergeten bij te zetten. De hp kan ik voor 880 euro aanschaffen, hij is dus zelfs een stuk goedkoper dan de apple. Verder heb ik de sims 3 nog niet in bezit, maar hetmoet wel kunnen draaien op de laptop die ik aanschaf.

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Dus dan zou je eigenlijk de MBP alleen om het design kopen?
Dan zou ik voor de HP kiezen, scheelt toch weer geld.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 17:39:
@ hoedje: Ben inderdaad nieuw hier, ik zal mijn bericht aanpassen. En ik ben inderdaad een aantal dingen vergeten in mijn bericht.

@ MC Taz Man: Als ik voor de MBP ga wil ik inderdaad windows xp naast OS zetten. De kosten ben ik er vergeten bij te zetten. De hp kan ik voor 880 euro aanschaffen, hij is dus zelfs een stuk goedkoper dan de apple. Verder heb ik de sims 3 nog niet in bezit, maar hetmoet wel kunnen draaien op de laptop die ik aanschaf.
Dan zou ik als ik jou was gaan voor HP, die heeft gewoon betere specs die ook weer beter aansluiten bij je software die je gaat draaien. Alleen voor het design zou ik geen MBP kopen.

Oh en The Sims3 werkt op beiden (dus de pc versie werkt ook op OSX)

offtopic:
MC Taz Man: heb jij niet op Dikkers bij mij in de klas gezeten?

[ Voor 4% gewijzigd door HaterFrame op 21-09-2009 19:33 ]

I am the great Cornholio!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, de hp heeft inderdaad betere specs. Maar of ik ze nodig heb die specs is een ander verhaal. Belangrijk is dat autocad en sims3 draait op de de laptop. Ook heb ik nu de mogelijkheid de MBP 13" 2.53Ghz voor 1100 te kopen vanuit engeland. Als sims3 en autocad draait op de MBP 13" 2.53 Ghz ben ik toch geneigd de MBP te kopen. Dus even mijn vragen op een rijtje:
- draait autocad en sims3 op de MBP 2.53 Ghz?
- Is de toetsenbord indeling van engeland anders dan in NL?
- Is de engelse OS om te zetten naar de nederlandse OS?

nog even een link naar de MBP vanuit engeland:
http://cgi.ebay.co.uk/Mac...3286.c0.m14#ht_4532wt_939

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden, alvast bedankt!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Het verbaast mij altijd als iemand totaal verschillende laptops overweegt. 13" vs. 15", licht vs. zwaar, een hoge vs. lage resolutie, integrated graphics vs. dedicated.

Op mij geeft dat de indruk dat je eigenlijk (nog) niet goed weet wat je wil.

Mijn tip: overweeg eerst goed wat je wil hebben en wat je nodig hebt, selecteer dan pas alle alternatieven. Niet andersom.

Verwijderd

Ik weet niet of je er dan nog (mogelijk) invoerrechten op zal moeten betalen?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:14:
Ik weet niet of je er dan nog (mogelijk) invoerrechten op zal moeten betalen?
Nee, Engeland is een EU land. Invoerrechten hoeven dus niet betaald te worden...

Wel zijn dit een beetje appels met peren...Heb je wel eens met OSX gewerkt bijvoorbeeld ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn inderdaad twee totaal verschillende laptops. In eerste instantie wou ik voor de MBP gaan maar toen kreeg ik de aanbieding van die HP, waardoor ik toch wel ben gaan twijfelen. Maar als autocad en sims 3 draait op de MBP kies ik voor de MBP.

Verwijderd

Topicstarter
@ fastex: Ik heb wel eens met OSX gewerkt ja en ben er zeer over te spreken :).

• Philflow

Philflow

Autocad lijkt me veel beter werken op een WSXGA+ scherm en met nVidea FX770M graphics. VEEL beter.

Verwijderd

Plus als je voor de Apple gaat, zal je een 13" scherm krijgen, en bij de HP 15". Dan lijkt 15" me toch fijner werken, zeker als je er voor je studie een langere tijd aan zit. Althans ik vind 't fijner om met een 15" langer te werken dan met een 13", maar dat kan ook persoonlijke mening zijn..

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik zou aanraden de HP te kopen, eens aan te kijken hoe je 't vindt werken met een groot scherm en hoge reso, vind je 't niks, dan verkoop je de laptop alsnog en heb je een Macbook met flinke korting... Al zijn er al velen geweest voor je met hetzelfde probleem, je zou eens in CSL moeten kijken in de topics over de 8530W en 8510W.

[ Voor 24% gewijzigd door Leftblank op 21-09-2009 21:05 ]

• Philflow

Philflow

Leftblank schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:02:
Ik zou aanraden de HP te kopen, eens aan te kijken hoe je 't vindt werken met een groot scherm en hoge reso, vind je 't niks, dan verkoop je de laptop alsnog en heb je een Macbook met flinke korting...
^ goede tip. had ik niet aan gedacht maar die HP kun je idd door verkopen met winst.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mannen, ik ben eruit. Heb de hp besteld en als hij niet bevalt verkoop ik hem weer door :).

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Denk er ook goed over na welke programma's je moet draaien. Op mijn studie (Information Engineering) lopen aardig wat mensen rond met een Mac, maar dat levert vaak zoveel problemen op dat ze of Windows draaien of een Virtual Machine hebben. Zeker met bepaalde programma's zoals Visio of Project zijn er niet altijd Mac alternatieven die met dezelfde bestandsformaten om kunnen gaan. Dus let altijd op welke software je nodig hebt en of er een Mac versie is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1