Wireless N-router: Linksys WRT 120N of WRT 160N

Pagina: 1
Acties:

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:57
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe wireless router voor mijn ouderlijk huis. Aangezien alle netwerkapparatuur in de computers reeds van Linksys is, heb ik alleen gezocht naar Linksys routers. Omdat ik een redelijk simpel en degelijk apparaat wilde hebben, is mijn oog gevallen op de WRT 160N. Deze router wilde ik net gaan bestellen, toen ik op de Linksys website ook nog de WRT 120N tegenkwam.

Voor zover ik kon vinden verschilt deze router niet in specificaties van de 160N. Hij is echter wel € 20 goedkoper, en pas een maand geleden toegevoegd aan de Pricewatch. Google vond voor mij geen (goede) reviews over de 120N.

Heeft iemand een idee of er een verschil in specificaties of prestaties zit tussen beide routers?

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

Jeoh

blaat

Volgens SmallNetBuilder is de throughput van de WRT120N zelfs hoger dan de WRT160N. Ik kan er eigenlijk verder niet veel over vinden, zelfs op Wikipedia.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Volgens de pricewatch is het grote verschil tussen de twee.
120N: 150Mbit wireless snelheid
160N: 300Mbit wireless snelheid

Bij beide routers is dat uiteraard de theoretische max, dus deel dat door de ongeveer helft en dan weet je hoe snel het dan is. Daarnaast heb je uiteraard nog het de wan to lan & wan to wlan speed, en dat is met een snelle internet verbinding ook belangrijk. Daarvoor kan je smallnetworkbuilder wel even bekijken.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 21-09-2009 17:24 ]

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:57
Thanks mensen, vooral aan de smallnetbuilder site heb ik een hoop gehad. De WRT120N schijnt eigenlijk maar een 'halve' n-router te zijn, hij ondersteunt niet alles. De reviewer was over het apparaatje in ieder geval niet bijster enthousiast. Mijn keus is gevallen op de WRT160N, dank voor de hulp.