Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vooropgesteld: ik ben geen video pro, eigenlijk een beginner. Dus ik heb geen verstand van zaken, behalve wat Google me heeft verteld :)

Ik heb op digicam een paar filmpjes geschoten welke met een Mac van de schijf zijn gehaald. Dit is een hele verzameling .dv files geworden, zoals:

clip-2009-09-21 11;57;18.dv
(Dit is dus de bestandsnaam.)

Nu wil ik deze bestanden in Adobe Premiere Pro openen, maar deze herkent het bestand niet. Ook niet na installatie van Quicktime. Ook in After Effects krijg ik geen resultaat. Pas na het wijzigen van de extensie naar .avi kan ik in After Effects iets met de bestanden, echter.. ik krijg alleen een audio track te horen.

Diverse conversie tooltjes leveren ook alleen een audio stream op, geen video, als ze het al voor elkaar krijgen het bestand in te lezen.

Leuk detail: De video's worden zonder problemen in Quicktime afgespeeld (zowel beeld als geluid).

Mijn vraag is dan uiteraard: hoe kan ik deze bestanden converteren zodat ik ze kan gebruiken in Premiere of After Effects?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:13
Probeer een quicktime pro. Daarmee kan je .dv exporteren als .mov of wat anders.