Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poxie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-03-2023
Hallo,

ik wil deze recevier in Amerika gaan bestellen. Tegen wat voor problemen loop ik dan aan?

- Verzenden: kosten verzenden, invoer rechten, BTW --> Iemand hier ervaring mee?
- 110V - 220V: Hiervoor zijn transformators of zoiets. Welke wordt aangeraden?
- NTSC en PAL: Levert dit probelemen op met een receiver uit Amerika?

Ik hoop dat ik VEEL reacties ga krijgen!

Alvast bedankt!
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:52

-d-

Verzendkosten zullen zeker wel een eurotje of 100 zijn, BTW 19% (over kosten inclusief verzenden), inklaringskosten vervoerder tussen de 15-35 euro, plus nog een paar procent douanerechten. Daar gaat het grootste gedeelte al van je voordeel. Bovendien mag je in geval van garantie dat ding terug sturen naar de VS waar je dus verantwoordelijk bent voor het betalen van de shipping kosten van beide kanten.
Met andere woorden - het lijkt allemaal goedkoop, maar er komt nog gewoon te veel bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

-d- geeft eigenlijk al het belangrijkste argument om het niet te doen. voor de volledigheid kan ik wel nog zeggen dat het tegenwoordig niet tot nauwelijks uitmaakt of een apparaat 110V danwel 220/240V heeft. nagenoeg alle 'recente' apparaten kunnen met beide voltages overweg. een transformator heb je in de meeste gevallen dus niet eens nodig, hooguit een verloopstekker.

als je zelf naar amerika zou gaan zou je 'm gewoon mee kunnen nemen. immers is $499 minder dan de €430 (??) die je officieel 'gratis' mag invoeren.
maar als dat niet het geval is wordt het een lastig verhaal.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poxie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-03-2023
Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik ga toch maar in nederland kopen!