2 draadloze AP's gelijkstellen.

Pagina: 1
Acties:

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 21:51
Ik zit met de volgende vraagstelling:

ik heb thuis 2 accespoints:

1 in de meterkast ( modem+router) en een op de eerste verdieping(router op bridge modus)\

Deze tweede is om het signaal naar de zolder te verbeteren.
Maar in windows moet ik een volgorde van draadloze voorkeurs netwerken maken.

Echter zit ik soms onder met mijn laptop, soms op mijn kamer, en soms op zolder.

Per plek verschilt het zeer welke draadloos toegangspunt ik prefereer.
Dus hoe stel ik in dat windows verbind naar het netwerk dat op die plek het beste bereik heeft. Want soms connect op zolder naar de meterkast, terwijl die 1 streepje heeft en het andere punt 5.

Alvast bedankt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Beiden AP's hetzelfe SSID (en zelfde encryptie, en zelfde wachtwoord) geven zal er voor zorgen dat windows automatisch de sterkste pakt.
Dat al geprobeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door job op 21-09-2009 16:34 ]

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-03 21:36
en natuurlijk ook dezelfde beveiligingscode, en dan even kijken naar roaming

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-03 16:41
Moet je hem dan niet ipv bridge, op WDS zetten ?
Bridge is als je naadloos van wired naar Wireless wilt gaan., en op je Access point niet nog eens wilt dhcp'en en NATten..

Heb zelf alleen ervaring met Apple Airport namelijk, en daar heb je dit verschil in functionaliteit..

[ Voor 12% gewijzigd door MacIsCool op 21-09-2009 16:38 ]

Runs everything...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

MacIsCool schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:37:
Moet je hem dan niet ipv bridge, op WDS zetten ?
Met WDS maak je een draadloze verbinding aan tussen 2 routers.
Dat doe je dus als je je draadloze netwerk wilt uitbreiden, maar er geen kabel tussen wil trekken.

Grote nadeel, je netwerksnelheid halveert.

Dus nee, dat is niet nodig.
hier zal waarschijnlijk gewoon een draad tussen de 2 routers liggen.
Wellicht dat de term bridge niet helemaal klopt, naar mijn idee zou je de router als accesspoint in moeten stellen. Maar als het nu gewoon werkt als accesspoint is het prima.

[ Voor 46% gewijzigd door job op 21-09-2009 16:45 ]

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 21:51
job schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:33:
Beiden AP's hetzelfe SSID (en zelfde encryptie, en zelfde wachtwoord) geven zal er voor zorgen dat windows automatisch de sterkste pakt.
Dat al geprobeerd?
al geprobeerd maar toen kreeg ik geen intern ip toegewezen

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45

franssie

Save the albatross

Ik heb dat zo wel draaiend gehad - even wel opletten dat ze allebei op een ander kanaal zitten. Ik had ook iets in de DHCP instellingen gewijzigd want roamen tussen de twee werkte niet helemaal goed (ook bridge dacht ik en de bridge gaf niet altijd een IP adres uit omdat ie waarschijnlijk het MAC al kende). Ws heb ik 'm toen toch in access-point stand moeten zetten. Kan me niet meer herinneren of ik een gedeelde of gescheiden IP pool had.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1