[iMac] Sleep problemen (10.6 én 10.5)

Pagina: 1
Acties:

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Mijn iMac (early 2008) heeft problemen met sleep. Ik had het altijd al met Leopard. Het probleem was daar dat mijn iMac soms bijvoorbeeld om 3 uur 's nachts uit de sleep kwam om te vertellen dat mijn draadloze toetsenbord (van Apple) disconnecte ofzo. De batterij was dan altijd rond de 45% vol. Heel irritant dus dat je iMac hiervoor uit sleep komt. Ik heb toen ingesteld dat mijn iMac niet kan waken door het toetsenbord of door de muis, maar dan alsnog deed hij het.

Nu met Snow Leopard heb ik een ander probleem (heb het probleem die ik bij Leopard had nog niet gehad maar zal vast weer komen). Als ik op de knop van mijn iMac druk om hem in slaap te brengen, valt hij ook in slaap. Maar na 2 seconden gaat hij meteen weer aan om meestal weer te zeuren over de muis die disconnecte (die is ook draadloos en van Apple). Na vaak 4 keer drukken blijft hij in slaap. Als ik hem uit slaap haal doet hij het meestal, maar ook vaak werkt mijn muis dan niet meer en moet ik hem een aantal keer opnieuw aanzetten.

Erg irritant dus! Meer mensen met het probleem?

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
FerdiV schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:15:
Mijn iMac (early 2008) heeft problemen met sleep. Ik had het altijd al met Leopard. Het probleem was daar dat mijn iMac soms bijvoorbeeld om 3 uur 's nachts uit de sleep kwam om te vertellen dat mijn draadloze toetsenbord (van Apple) disconnecte ofzo. De batterij was dan altijd rond de 45% vol. Heel irritant dus dat je iMac hiervoor uit sleep komt. Ik heb toen ingesteld dat mijn iMac niet kan waken door het toetsenbord of door de muis, maar dan alsnog deed hij het.

Nu met Snow Leopard heb ik een ander probleem (heb het probleem die ik bij Leopard had nog niet gehad maar zal vast weer komen). Als ik op de knop van mijn iMac druk om hem in slaap te brengen, valt hij ook in slaap. Maar na 2 seconden gaat hij meteen weer aan om meestal weer te zeuren over de muis die disconnecte (die is ook draadloos en van Apple). Na vaak 4 keer drukken blijft hij in slaap. Als ik hem uit slaap haal doet hij het meestal, maar ook vaak werkt mijn muis dan niet meer en moet ik hem een aantal keer opnieuw aanzetten.

Erg irritant dus! Meer mensen met het probleem?
Ik dacht werkelijk dat het aan mij lag!

Gisterenavond netjes eerst toetsenbord en muis uitgezet, daarna de iMac in slaapstand gezet d.m.v. de knop.

Vanmorgen toch weer aan!

Heb het overigens pas sinds 10.6, geen idee hoe op te lossen, zet hem nu maar gewoon netjes uit.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 16:15

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Klopt.... is wel iets van de Imac, bij mij was het de externe USB drive. Ik ben dus overgegaan naar Firewire en dat probleem heb ik niet meer. Maar het blijft gevoelig, even de muis aanraken het toetsenbord, of de 2 monitor uitzetten en de IMac springt weer aan.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Het heeft volgens mij niks te maken met aanraken. Ik druk op die knop achterop en hij springt gewoon meteen weer aan terwijl mijn toetsenbord en muis stil liggen. Soms moet ik 4 keer achter elkaar sleep doen voordat hij werkelijk gaat slapen. Gisteravond had ik geluk, het lukte in 1 keer :o

Maar het is gewoon irritant. De iMac moet gewoon gaan slapen als ik op die knop druk en verder geen gezeur. Natuurlijk kan ik hem nu elke keer afsluiten maar de sleep modus is wel zo handig, vooral als je 20 internet pagina's open hebt staan die je niet wilt sluiten.

Ook het aangaan midden in de nacht is geen pretje, ik schrik me dan altijd de pleuris 8)7