Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Fusion] Andere videokaart selecteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een aantal dagen heb ik Windows 7 op mijn macbook pro late 2008 draaiende via VMWare Fusion. Alles werkt perfect en heb toen meteen een test gedaan met Windows Experience Index. Op bijna alle fronten scoorde de macbook een 6,5. Op bijna alle fronten ja, grafische score was bar slecht: een 1,0. Na wat zoekwerk kom ik er achter dat Fusion een virtuele videokaart had selecteerd. Wetend dat ik 2 videokaarten heb, wil ik graag een andere instelling bij Fusion setuppen zodat ik de juiste videokaart kan kiezen. De virtuele videokaart is er een van 128 mb, terwijl de twee "echte" videokaarten 256 en 512 mb zijn.

Heeft iemand dus een oplossing om de videokaart in virtualisatie op te schroeven of de juiste videokaart te selecteren?

Bij voorbaat dank!

Stefen

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

In de meeste virtualisatiepakketten kan je geen gebruik maken van je fysieke grafische kaart, er wordt steeds een virtuele kaart aangemaakt ook al heb je 2 fysieke kaarten. Er zijn een aantal pakketten (virtualbox bv. dacht ik) die ondersteuning voor 3D graphics mogelijk maken, maar niet in die mate dat het bruikbaar zou zijn voor games.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:46
het eerste: het aantal ' mb' zegt niks over hoe goed een videokaart wel of niet is. Een grafische plank met 512mb kan best sneller zijn als een met 1gb.

Verder is virtualisatie van grafische hardware inderdaad niet in die zin mogelijk dat gamen een optie wordt. hoger als die 1.0 zal je dus waarschijnlijk ook nooit gaan scoren.

Mvg. Redmer

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:11
Iest als dit vinkje in settings:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com.au/img/data/articles/2007/2346/GraphicsAccSupport.jpg
En dan hopen dat jou grafische kaart wel ondersteund wordt. Succes!

Edit: het ziet er tegenwoordig anders uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.truesoftware.net/gevik/wp-content/uploads/2009/08/Picture-12.png

[ Voor 25% gewijzigd door hans_lenze op 21-09-2009 16:23 . Reden: Nieuw plaatje ]

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reactie!

@ Hans, ja dat vinkje heb ik al vanaf het begin aanstaan, maar dat helpt dus verders niks. Score blijft het zelfde.

Ik ga nog maar even verder kijken of er nog andere mogelijkheden zijn zoals inderdaad bijvoorbeeld die virtualbox.

Groeten,

Stefen

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-11 19:59

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Kijk eens wat je haalt met Parallels en vooral de nieuwe beta van versie 5. Deze zit dicht bij de release en is al een tijdje in beta. Op deze haal ik op mijn iMac met de virtuele de videokaart een score van 2.9. Dat is al een stuk beter en genoeg om aero te kunnen gebruiken. Zo ie zo is Parallels 5 erg vlot.
De videokaarten van al dit soort applicaties zijn virtuele videokaarten die gebruiken maken van Mac OpenGL, welke het niet toestaat om bijv de volledige videokaart te claimen

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Pagina: 1