Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
volgens de site van Qtec moet een normale ATX voeding passen?
L-DT 350W Black
Key features
Desktop model case with 2x 3.5" and 2x 5.25" drive bays
Exclusive black case with silver metallic front design
Two 5.25" DVD/CD drive bays with silver metallic front panel to create a single colour design by hiding white drives
Front connection for 2x USB 2.0, microphone and headphones
Suitable for ATX, MicroATX and FlexATX form factor mainboards
350 Watt PSU, ATX 12V standard <------ Normale voeding?
2 separate side panels for easy assembly
With extra Air Duct holes, PCI-e holes and room for 3x 60mm optional cooling fan for CPU cooling
Item number: 13730
Lijkt me dat er misschien een metalen casing in zit. waarop je de Voeding kan vast schroeven.
Indien niet het geval. Kan je dan een foto plaatsen? van de kast en voeding?
L-DT 350W Black
Key features
Desktop model case with 2x 3.5" and 2x 5.25" drive bays
Exclusive black case with silver metallic front design
Two 5.25" DVD/CD drive bays with silver metallic front panel to create a single colour design by hiding white drives
Front connection for 2x USB 2.0, microphone and headphones
Suitable for ATX, MicroATX and FlexATX form factor mainboards
350 Watt PSU, ATX 12V standard <------ Normale voeding?
2 separate side panels for easy assembly
With extra Air Duct holes, PCI-e holes and room for 3x 60mm optional cooling fan for CPU cooling
Item number: 13730
Lijkt me dat er misschien een metalen casing in zit. waarop je de Voeding kan vast schroeven.
Indien niet het geval. Kan je dan een foto plaatsen? van de kast en voeding?
Ja, dat vond ik ook al zo raar.... "atx standard". Onzin. De kast is nl. niet hoog genoeg voor een ATX voeding. De voeding staat dus "rechtop" om het zo te zeggen.
Ik zal zo wat foto's maken.
Ik zal zo wat foto's maken.
Volgens mij ken ik dat, ik heb een low-profile desktop kast met iets vergelijkbaars. Ook een Q-Tec trouwens, maar dan zeker 7 jaar oud. Ik ga als ik thuis ben even zien of ik wat info kan opscharrelen.
Edit:
Ben thuis en mijn voeding heeft idd zelfde afmetingen. Het is een Q-Tec ADT-300
Helaas kan ik ook daarop googlend geen formaat-aanduiding vinden, en nog een van hetzelfde type zou ik sterk afraden (die dingen zijn notroir).
Wat dan wel?
Twee opties, die beide onder "reparatie" vallen:
1) als alleen een paar caps gaar zijn (meestvoorkomende euvel), vervangen en goede kans dat hij werkt.
2) als dat niet lukt (meer is dood, of caps vervangen helpt niet), kun je kijken of de PCB van een reguliere PSU erin past. Sommige reguliere PSU's gebruiken niet de volle 14cm. Nadeel: dat zijn doorgaans niet de beste...
Edit:
Ben thuis en mijn voeding heeft idd zelfde afmetingen. Het is een Q-Tec ADT-300
Helaas kan ik ook daarop googlend geen formaat-aanduiding vinden, en nog een van hetzelfde type zou ik sterk afraden (die dingen zijn notroir).
Wat dan wel?
Twee opties, die beide onder "reparatie" vallen:
1) als alleen een paar caps gaar zijn (meestvoorkomende euvel), vervangen en goede kans dat hij werkt.
2) als dat niet lukt (meer is dood, of caps vervangen helpt niet), kun je kijken of de PCB van een reguliere PSU erin past. Sommige reguliere PSU's gebruiken niet de volle 14cm. Nadeel: dat zijn doorgaans niet de beste...
[ Voor 63% gewijzigd door dion_b op 21-09-2009 18:54 ]
Oslik blyat! Oslik!
De Q-tec:

De ATX (Antec)

Beide naast elkaar

Suffe kast is het ook, en dan liegen dat er een ATX-voeding in past....
Ik heb uiteindelijk op verzoek van de eigenares de ATX-voeding erin geknutseld, en dan de behuizing erop gefabriekt... Past niet helemaal, maar ze wilde 'm snel terug hebben.
Ik zag dat er inderdaad wat caps bol stonden, en wie weet wat er dan nog meer mis is. Is het niet waard imho. (Een net alternatief is gewoon een nieuwe behuizing/kast voor de PC.)
De ATX (Antec)
Beide naast elkaar
Suffe kast is het ook, en dan liegen dat er een ATX-voeding in past....
Ik heb uiteindelijk op verzoek van de eigenares de ATX-voeding erin geknutseld, en dan de behuizing erop gefabriekt... Past niet helemaal, maar ze wilde 'm snel terug hebben.
Ik zag dat er inderdaad wat caps bol stonden, en wie weet wat er dan nog meer mis is. Is het niet waard imho. (Een net alternatief is gewoon een nieuwe behuizing/kast voor de PC.)
[ Voor 3% gewijzigd door pinockio op 22-09-2009 14:55 . Reden: Ter verduidelijking ]
Ander frontje, maar dat is verder exact de kast die ik hier heb liggen. Muv geluidseigenschappen (resonerende blik...) vind ik het wel handig, goede layout, mooie plek voor HDD, en goed stapelbaar 
Jammer van de gare non-standaard voeding.
Jammer van de gare non-standaard voeding.
Oslik blyat! Oslik!
Zo'n kast heb ik ook gehad, de voeding is best jammer idd (de kast zelf is prima, ik baalde alleen van de mindere voeding die erin zat). Wat je zou kunnen doen, is zoeken naar een voeding die niet zo heel diep is en de print daarvan omzetten in de behuizing van je huidige voeding, maar het ding dan een kwartslag draaien.
Kost wat geknutsel, maar zou nog wel te doen moeten zijn. Of je moet een µATX voeding pakken (of een pico PSU als je systeem daar genoegen mee neemt).
Kost wat geknutsel, maar zou nog wel te doen moeten zijn. Of je moet een µATX voeding pakken (of een pico PSU als je systeem daar genoegen mee neemt).
atx standaard bedoelen ze de stekkers mee, niet het formaat doosje
Pagina: 1