file:// URI werkt niet bij klikken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58
Ik heb een SMB server share, genaamd pietje; Daar staat een xml file op, met een XSLT gelinkt erin, beide files staan in dezelfde map.

Nu heb ik een intranet HTML pagina, hierop wil ik een link naar de XML file die netjes naar HTML gerenderd word door de XSLT. Als ik de link file://pietje/SharedMap/xmlfile1.xml in de browser adresbalk copy/paste, krijg ik netjes de correcte HTML te zien. Alles gaat goed: browser leest XML data, laadt XSLT, compiled HTML die ie vervolgens rendert.

Maar als ik nu in een HTML bestand, op een webserver op het intranet, een link toevoeg volgens
code:
1
<a href="file://pietje/SharedMap/xmlfile1.xml">link enzo</a>

doen alle browsers niets als ik erop klik. Noppes. Nada.

Wat doe ik fout?

[ Voor 3% gewijzigd door Ruudjah op 21-09-2009 15:34 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

SMB wordt gebruikt om files te sharen, niet echt ideaal om een intranet op te draaien. Je kan dus moeilijk verwachten dat alles dan correct werkt. Gewoon internet servertje opzetten en alles zal correcter werken.

Je bent trouwens ook beter af je Netwerk folder te mounten als netwerk schijf. Zal ook al veel helpen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

code:
1
<a href="file://///HOSTNAME/dir1/dir2/111.jpg">link</a>

zoek de 2 verschillen. of bedoel je dat niet? (getest in firefox, ie gaat anders om met backslashes...)

Geen idee hoe soepel dat werkt door de browser xml te laten lezen. kun je niet beter een parser op de server zetten ipv afhangelijk te zijn hoe smaakje browser x ermee omgaat?

[ Voor 53% gewijzigd door leuk_he op 21-09-2009 18:00 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.