Autoradio valt uit bij GSM oproep

Pagina: 1
Acties:

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:02
Sinds een week is mijn autoradio 4x zomaar totaal uitgevallen Het duurt 3 seconden, dan gaat ie weer standby in de default (demo) mode. Het gebeurde 3x toen ik reed en muziek van USB aan het luisteren was, waarvan 2x net voor een binnenkomend gesprek. Hierbij moet ik zeggen dat ik ook een bluetooth headset aan had staan en deze het gesprek oppikte. Dus ook 1x zonder binnenkomend gesprek, wel met de telefoon aan (bluetooth uit of aan, dat weet ik niet meer) De allereerste keer merkte ik het omdat bij het starten van de auto 's ochtends de radio weer naar default instellingen gegaan was.

Tussendoor functioneert de radio helemaal normaal. De stekkers zitten goed vast. De telefoon en bluetooth headset doen het ook gewoon. Zekeringen zijn goed. Verder heb ik ook geen andere storingen in het dashboard ofzo.

Het is een Sony GT410u autoradio, HTC diamond2, en een losse bluetooth handsfree ding. de telefoon zit in een houder +/- 10cm van het radiofrontje vandaan.Het heeft 1.5jaar normaal zo gewerkt, eerder ging bellen met de handsfree set ook normaal!

Het lijkt me toch radiointerferentie. Iemand bekend met dit soort problemen? ik kon met de search en google niet echt zo'n geval vinden. Ik denk dat de radio toch gaar is, maar ik wil graag eerst weten of ik er wat aan kan doen, voor ik hem inlever.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 15:29
Misschien dat je houder/carkit via iso stekkers tussen je radio is gezet en dat daar iets mis gaat?
Want ik haal nu nergens uit wat voor type carkit je hebt. Want gaat bv het geluid van je gesprek ook over de boxen van je radio etc..??

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Initial G
De carkit is een Iqua mini-UFO, er zit een speaker en microfoon in. En bluetooth, dus draadloos en deze communiceert alleen met de telefoon.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 22:04

E-Vix

Nu met sneeuw!

Die Iqua mini ufo moet ook ergens zijn stroom vandaan halen. Grote kans dat deze op de zelfde aansluiting zit als je radio. Wellicht dat die voor storing of een spanningsval op de +12v zorgt. En dat zou mogelijk weer veroorzaakt kunnen worden door niet genoeg vermogen op de +12v wat op zijn beurt weer veroorzaakt kan worden door slechte bekabeling of een slechte accu en/of dynamo.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:38
Wat E-Vix zegt zou kunnen kloppen. Als hij dat dan ook nog eens toevallig doet met je 12v continu klopt het dat je settings e.d. weg zijn.

• Initial G
hmm, de Iqua en de telefoon werken op een eigen accu. Dus dat is het niet.

Dit is dus waarom je bij medische apparaten geen telefoon mag gebruiken. Ik denk dat de radio te gevoelig is voor de straling. Maar het is raar dat ie een half jaar met de carkit wel goed heeft gewerkt, ik denk daarom dat ik de radio toch moet omruilen.

Heel misschien is het een storing in de electronica van de Volvo V40 (2003). Maar daar geldt hetzelfde voor, het werkte eerst wel.
Pagina: 1