Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:40

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Topicstarter
Is heb sinds vandaag een zakelijk abonnement bij Vodafone met pushmail service.
Het instellen van een account ging in eerste instantie al niet, maar daar heb ik een work around voor gevonden.
Nu ik het aan de praat heb, ben ik van mening dat het eigenlijk helemaal geen push service is.
Ik krijg mijn email namelijk niet gelijk binnen op mijn telefoon, maar pas na 30 minuten of meer.

Hebben meer mensen deze ervaring?
Ik zie nu eigenlijk het nut van pushmail niet in namelijk.
Ik kan ook een imap account aanmaken of mijn telefoon en deze om de 5 a 10 minuten laten checken.

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Wat zegt Vodafone? Voor hetzelfde geldt is de workaround niet voldoende om push-functionaliteit te krijgen. Heb je geen POP-mail ingesteld, nu?

Edit: met 2 tellen Googlen kom ik instellingen tegen. Ik weet niet wat voor toestel je hebt, maar mogelijk heb je wel wat aan de configuratieinstellingen van dit document: http://www.vodafone.nl/Vo...l_Nokia_9300_Versie_2.pdf

[ Voor 49% gewijzigd door Bastiaan op 21-09-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Topicstarter
Bastiaan schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:12:
Wat zegt Vodafone? Voor hetzelfde geldt is de workaround niet voldoende om push-functionaliteit te krijgen. Heb je geen POP-mail ingesteld, nu?
Van vodafone heb ik op dit moment nog geen antwoord.

Wat ik uitgevonden heb is wanneer ik in de push manager mijn email adres intik, ik een foutmelding krijg.
Ik heb thuis Alice als internet provider en wanneer ik dat account in de push manager intikte kreeg ik ook een foutmelding, maar kon ik zelf de server settings invullen. Wat ik als workarround dus heb gedaan is ipv de Alice settings mijn andere settings ingevuld en toen werkte het wel.
Mijn zakelijke account ondersteund zowel IMAP als POP3, maar het zou best zo kunnen zijn dat nu POP3 ingesteld staat......... of bedoel je dat niet?

Edit:
Ik zie trouwens net in de push manager dat IMAP staat ingesteld.

[ Voor 4% gewijzigd door SeeSharp.nl op 21-09-2009 15:28 ]

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Yup, dat bedoel ik. Maar nu staat je Alice-account ingesteld, begrijp ik.
Is het niet zo - dat weet ik namelijk weer niet zeker - dat je account (Alice, in dit geval) ook push moet ondersteunen, en dat het daarom niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Topicstarter
Bastiaan schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:43:
Yup, dat bedoel ik. Maar nu staat je Alice-account ingesteld, begrijp ik.
Is het niet zo - dat weet ik namelijk weer niet zeker - dat je account (Alice, in dit geval) ook push moet ondersteunen, en dat het daarom niet werkt?
Nee, je begrijpt me verkeerd.
Door eerst Alice toe te voegen kreeg ik een ander scherm.
Daarna heb ik de juiste settings ingevuld, gewoon IMAP settings van mijn eigen account dus.

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Topicstarter
Ik heb inmiddels Vodafone gesproken en de Pushmail dienst geannuleerd, dit kon binnen 7 dagen.

Het is inderdaad geen echte pushmail dienst. Er wordt namelijk nog steeds gepolled vanaf de client.
Daarnaast heb je ook nog eens een aantal andere beperkingen waardoor een IMAP account controleren voor mij toch veel beter bleek te zijn.

Hieronder voor mij de punten die mij de doorslag gaven voor het opzeggen van pushmail.
- Geen instelbaar interval voor het checken van emails.
- Geen email folderstructuur beschikbaar zoals die bekend is op de server. Emails verplaatsen naar andere mappen dus niet mogelijk.
- Geen signatuur mogelijkheid. Wanneer ik emails stuur vanaf mijn mobiele telefoon vind ik het handig om onder de emails te zetten dat het verstuurd is vanaf een mobiele telefoon.

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dat is jammer, maar voor jou mooi dat het dan toch beter uitpakt!
Als er met die benaming (pushmail) geadverteerd wordt, vind ik dat wel vrij slordig IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 15:36
Als je een goede pushmail service wil haal je dan een blackberry. En gebruik het dan met een daadwerkelijke blackberry service. Of op windows mobile Visto Pushmail maar ik weet niet welke provider dat aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Topicstarter
m3gA schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:57:
Als je een goede pushmail service wil haal je dan een blackberry. En gebruik het dan met een daadwerkelijke blackberry service. Of op windows mobile Visto Pushmail maar ik weet niet welke provider dat aanbied.
Visto pushmail hebben ze bij vodafone: https://push.vodafone.nl/

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 15:36
Klopt. gebruik(t)en ze ook intern maar ben er al een tijdje weg dus ik weet niet wat ze tegenwoordig allemaal aanbieden :)

maar voor mail vind ik Blackberry nog altijd superieur aan alle andere diensten.

[ Voor 12% gewijzigd door m3gA op 22-09-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

m3gA schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:55:
[...]

Klopt. gebruik(t)en ze ook intern maar ben er al een tijdje weg dus ik weet niet wat ze tegenwoordig allemaal aanbieden :)

maar voor mail vind ik Blackberry nog altijd superieur aan alle andere diensten.
Tegenwoordig wordt met name Blackberry gebruikt. ;)

De 'standaard' Push-mail werkt ook gewoon goed, dus zal vast iets zijn wat gewoon niet goed staat ingesteld. Het zij op jouw toestel, het zij bij Vodafone.

Ik heb een tijdje op een E71 de Pushmail dienst gehad en deze werkte uitstekend. Binnen 5 minuten de mail automatisch op toestel binnen.
Nu gebruik ik Blackberry, ja dat is gewoon het toestel voor mailen.
Geen vertragingen, gewoon top!

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Pagina: 1