[WinCE] t5520 upgraden naar Windows CE 6.0?*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben binnen ons bedrijf thin clients staan (HP t5520 thin client met windows CE 5.0)
Ik wil deze thin clients upgraden naar Windows CE 6.0, maar dit lukt niet.
HP zegt dat deze thin clients de Windows CE 6.0 niet ondersteunt. Ik weet niet of
er mensen zijn die dit probleem ook hebben of er een oplossing voor hebben.

wat gedaan:

- de Windows CE 6.0 van een HP t5530 geinstalleerd, dit werkt niet omdat de licentie niet overeenkomt.

Ik hoor het graag,

groeten Peter

Ik weet niet of deze vraag hier moet staan, anders moet hij maar even naar een andere plek geschopt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb je titel maar even wat verduidelijkt zodat je vraag wat beter uit de verf komt - let daar in het vervolg zelf even op? :)
Fantasieloze titels zijn zoooo 2008 :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Maar waarom wil/moet je upgraden dan? Wat voor functionaliteit heb je nodig die niet in 5.0 zit? En als HP aangeeft dat het niet kan...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben het probleem dat als men internet de flash pagina's en pagina's met veel grafische beelden erg traag werkt met RDP (dit probleem is bekend), we hebben hier nu een stukje software (rdp versneller) voor die de grafische beelden, pagina's aanpast, de kwaliteit wordt dan minder. Hierdoor werkt RDP een stuk beter met flash pagina's. Voor deze software heb je windows CE 6.0 voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:07:
We hebben het probleem dat als men internet de flash pagina's en pagina's met veel grafische beelden erg traag werkt met RDP (dit probleem is bekend), we hebben hier nu een stukje software (rdp versneller) voor die de grafische beelden, pagina's aanpast, de kwaliteit wordt dan minder. Hierdoor werkt RDP een stuk beter met flash pagina's. Voor deze software heb je windows CE 6.0 voor nodig.
Als het niet kan, of qua ondersteuning of licenties, dan zul je toch iets anders moeten gaan doen (vervangen/inruilen bijvoorbeeld) . Flash en grafisch gaat wel langzamer onder RDP dan onder Citrix, maar upgraden naar Citrix zal wel wat duurder zijn dan vervangen van hardware...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor HP TC's heb je alleen de software die aangeboden wordt op hun site. Als daar geen CE 6.0 staat, dan is het jammer maar moet je de TC's vervangen voor nieuwe die het wel kunnen draaien (in dit geval dus de t5530).

Wat je nog zou kunnen proberen is de officiële WinCE installatie krijgen (waar je zeker weten ook voor moet betalen) en die erop zetten. Geen garantie dat het gaat werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 13:31
Hero Of Time schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:53:
Voor HP TC's heb je alleen de software die aangeboden wordt op hun site. Als daar geen CE 6.0 staat, dan is het jammer maar moet je de TC's vervangen voor nieuwe die het wel kunnen draaien (in dit geval dus de t5530).

Wat je nog zou kunnen proberen is de officiële WinCE installatie krijgen (waar je zeker weten ook voor moet betalen) en die erop zetten. Geen garantie dat het gaat werken.
Je moet dan dus zelf een BSP (=board support package) maken voor de thin client, met alle drivers erin. Daarna een CE image msken met de juiste applicaties erin. Dit is niet bepaald een simpele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

doctormetal schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:18:
[...]

Je moet dan dus zelf een BSP (=board support package) maken voor de thin client, met alle drivers erin. Daarna een CE image msken met de juiste applicaties erin. Dit is niet bepaald een simpele oplossing.
Zover heb ik niet eens gedacht, maar zou de TS vanzelf tegen aan lopen ;). Als de originele fabrikant geen support levert op de hardware voor de nieuwe versie, dan heb je over het algemeen dus pech, of moet je te veel moeite doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, eigenlijk is het toch belachelijk, dat hier geen support meer op is. Bij de T5520 en T5530 zijn kwa specificaties hetzelfde.
Pagina: 1