[Cisco VPN] VPN en gewone verbinding combineren

Pagina: 1
Acties:

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-03 12:32
Het academiejaar is terug begonnen, en nu ben ik gehuisvest in een kamer van de universiteit.
Hier hebben we rechtstreeks toegang tot alle sites van het domein van de universiteit, maar voor 'externe' sites moeten we wel een VPN-verbinding opzetten (De Cisco AnyConnect)
Als ik thuis op het softwareplatform van de universiteit wil, heb ik deze VPN verbinding ook nodig.

Nu is er wel een datalimiet aan die verbinding gebonden, en dat stelt een probleempje.
Op mijn kot moet ik nu namelijk enorm oppassen met wat ik doe. Teveel streaming video's bekijken, en de limiet wordt er doorgejaagd. Ook skypen zit er op die manier veel minder in.

Als ik dan thuis wil werken (met de VPN-verbinding actief), en iets wil downloaden tegelijk, dan gaat het ook allemaal via die VPN-verbinding.

Is er een manier om vanop mijn kot toch nog zonder vpn naar externe adressen te connecten, en om thuis de 2 te combineren?

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:24

arie_papa

Running on Ubuntu

Lijkt me lastig aangezien je altijd via de VPN naar buiten moet. Je kunt kijken of er poorten open staan en dan thuis een servertje opzetten met bijv Ubuntu en FreeNX server waar je naar connect.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ligt eraan of je Universiteit split tunneling toestaat of niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:48

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Afhankelijk van waar je bent een scriptje draaien dat de juiste routes instelt, zodat als je thuis bent alleen het verkeer naar ip's van de universiteit via het vpn gaan. Zie o.a.: http://www.tech-recipes.c...he-windows-routing-table/
Kies het ip en de netmask zo dat alle universiteit ip's erbinnen vallen en route die via de vpn gateway/interface.

Verwijderd

Dus je hebt wel een internet provider, maar je kan niet "naar buiten" met normale sites
en om op het universiteit netwerk te komen, moet je de VPN aanzetten (ook voor gewone sites).

Dus wat voor "apparatuur" heb je thuis staan? Een ADSL modem (of kabel), of is de kamer "hardwired" naar een soort "intern" netwerk.

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-03 12:32
@haik01: Het zijn 2 verschillende locaties, je verwart het precies een beetje.

Op kot: VPN-->internet

Thuis: VPN-->Universtaire sites

@alt-92: het staat nergens vermeld, maar ik vrees ervoor.

De methode van Springuin ga ik thuis eens uitproberen.
Pagina: 1