Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Omdat mijn mobo kapot was, heb ik een nieuwe 1366 aangescaft en wel de EVGA classified.

Nu blijken er twee versies van te bestaan een met en een zonder de NF200 chip.

Het boekje van EVGA en de site van de winkel vermelden nog de versie met de NF200 erop.

Ik heb de nieuwere versie zonder de NF200.

Wat ik wel ontdekt heb is dat het EVGA full cover waterkoelblok van EK de NF200 wel meeneemt maar die zit er dus niet meer op.

Ik vind het vreemd dat zo'n revisie niet anders en of duidelijker vermeld wordt maar maakt het verschil denken jullie.

Is het bijvoorbeeld vergelijkbaar met de msi eclipse en de msi eclipse plus of toch niet?

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Vanwaar dat je zoiezo een evga classified gekocht heb? 400EU is best veel geld, nou moet ik zelf niet zeuren, want ik heb hem ook ( specifiek de NON NF200 gekocht, dus de E760 ) maar ik gebruik heb om subzero mee te overclocken. als dat ook jou motivatie is, dan heb ik niks gezegd wat dat betreft, maar anders ben je net zo goed af met een asus rampage 2 extreme, en bespaard je veel geld.

Als je in P&W kijkt staan er 2, de E760 is die zonder NF200 chip, de E759 is die met NF200 chip.

tevens, NF200 chip zorgt ervoor dat je ( indien je wilt overclocken, danwel subzero ) je veelal een lagere maximale bclock hebt.

En de NF200 chip is enkel voor diegene die triple sli / crossfire willen draaien met 16x op alle 3 de slots.
de E760 doet 16x op 2 slots en 8x op de ander, en nog een met 4x.

oftewel, iets meer info is wel gewenst ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik wil niet subzero maar als je goed leest, ik heb een bril, kun je zien dat ik het over een full cover waterblok van EK heb. Ik ga niet zover als jij met sub-zero maar een netto overclock met waterkoeling moet ook kunnen.

Ik ben benieuwd hover ik zal komen met een i920 in vergelijking met jouw dan. Maar dat is off topic.

Mij was het verschil noet duidelijk wordt ook niet op de sites vermeld. Dus vind ik het wel belangrijk om het even na te vragen. Het blijft een mooi bord denk ik ik ben het syteem nog aan het opbouwen eind van de week weet ik meer.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Het geval is dat je met lucht op een asus rampage 2 extreme evenver komt als met een classified.
Classified kan je prima kopen, alleen is zonde van je geld om iets te kopen wat je eigenlijk niet kan gebruiken zoals het bedoelt is. pak dus imo een ander moederbord, want dit is gewoon 150 / 200 euro down the drain :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

IMHO staat dit duidelijk zat in Pricewatch, maar goed, hoe dan ook is dit geen technische vraag, ik verplaats even:

PMG -> SF

Oslik blyat! Oslik!