HDD probleem / verwijderen [Fujitsu Siemens Amilo 1451G]

Pagina: 1
Acties:

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Ik heb een Fujitsu Siemens Amilo 1451G met de originele Seagate OEM HDD erin.
Deze laptop had de laatste tijd steeds meer moeite met uit slaapstand komen (duurde steeds langer) en soms werd de laptop een stuk trager bij taken die op de HDD uitgevoerd moesten worden.

Sinds vorige week kwam deze computer na het opstarten steeds in een opstartloop terecht.

Nu heb ik deze laptop in de BIOS op standaard settings gezet en opengemaakt om te kijken of daar iets duidelijk mis zit, maar dat zag er in orde uit (behalve vuil -> gelijk schoongemaakt).

Nu start de laptop wel op zonder in de loop te komen maar geeft dan wel de volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Intel UND1, PXE-2.0 (build 082)
Copyright (C) 1997-2000 Intel Corporation

For Realtek RTL8139(X)/8130/810X PCI Fast Ethernet Controller
PXE-E61 : Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM

Reboot and Select proper Boot device
or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key_

Nu heeft deze laptop een paar problemen:

- er zit geen diskette-ingang in
- de CD-ROM doet het niet meer
- de USB kan niet gekozen worden als boot device, dus een stick met Linux werkt ook niet

Om deze redenen dacht ik aan het verwijderen van de HDD, deze te backuppen op een oude computer en vervolgens een ander OS op de schijf te zetten. Ik weet alleen niet hoe de HDD te verwijderen. Ik heb op de website van Fujitsu (Siemens) naar de manual gezocht van deze laptop maar die zijn er niet. Hieronder een plaatje van de HDD:

Afbeeldingslocatie: http://i38.photobucket.com/albums/e112/Wilf13/IMG_0663.jpg

Om de HDD zit dus een aluminium houdertje en aan de kant van de aansluiting op het moederbord zit een plastic lipje. Het houdertje zit op twee plaatsen vast op het moederbord. Moet ik alleen die twee schroefjes los te maken om de HDD veilig te verwijderen?

Het belangrijkste thema van deze repair is het backuppen van de informatie van de HDD, als de laptop zelf niet meer te gebruiken is, so be it.

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:50
Normaal gesproken kan je de hdd in een notebook verwijderen door aan het plastic lipje aan de bovenkant van de hardeschijf te trekken.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Als ik daar aan trek gaat het moederbord mee... Ik probeer de schroefjes eerst even.