Photoshop: organiseren complexe GUI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Voor een klant ben ik bezig met het design van een uitgebreide website in Photoshop. Inmiddels is de site behoorlijk omvangrijk en heeft het document veel verschillende lagen. Alle schermen waaruit de website bestaat heb ik in een photoshop document staan omdat aanpassingen in bijvoorbeeld de header direct overal netjes worden doorgevoerd.

Nu zit ik met het probleem dat mijn computer (mac pro) het niet echt trekt omdat het document te complex is geworden. Zodoende ben ik op zoek naar een manier om het bestand anders te organiseren. Ik dacht erover om te werken met smart object die buiten de .psd bestanden bestaan. Dit werkt allemaal prima alleen worden aanpassingen in het smart object niet automisch doorgevoerd in alle instanties waar deze wordt gebruikt.

Hebben jullie een idee hoe ik het bestand anders kan organiseren / of te werken met smart object o.i.d.?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:08
Wat ik nog wel eens doe is de hele bestaande lay-out (puur de basis, zonder de tekst/ verschillende schermen) op te slaan als los PSD bestand.
Deze sla ik dan ook op als (bijv) een JPG en gebruik ik als achtergrond in een PSD waarin je dan de verschillende schermen maakt. Dit scheelt behoorlijk en je houd ook een mooi overzicht tussen "basis lay-out" en de verschillende schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:13
Te complex? En je Mac trekt het niet?! Wat zijn de specs van dat ding?
En kijk even naar Layercomps, die zijn hier voor bedoeld. :)

Als het echt niet anders kan dingen gaan uitspecificeren in aparte bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

weet neit welke photoshop je gebruikt; maar tegenwoordig (van cs3 ??) kun je oop GPU inschakelen voor photoshop

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

himlims_ schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:17:
weet neit welke photoshop je gebruikt; maar tegenwoordig (van cs3 ??) kun je oop GPU inschakelen voor photoshop
GPU is alleen maar voor de rendering van bepaalde afbeeldingen (dus bijv, als je gaat draaien met je foto gebeurt dat vloeiend terwijl dat zonder gpu in stapjes gebeurt)

Dit heeft verder vrij weinig met de load van een bepaalde file te maken. De gpu kan je zeg maar niet inzetten om je systeem te ontlasten van dat grote en complexe bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:54

Bosmonster

*zucht*

Layer comps voor organisatie en smart objects voor performance, maar het blijft een complexe PSD, waar je een flinke comp voor nodig hebt.

CS4 is hier gelukkig wel een stuk efficienter mee (veel GPU support).
lasharor schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:21:
[...]

GPU is alleen maar voor de rendering van bepaalde afbeeldingen (dus bijv, als je gaat draaien met je foto gebeurt dat vloeiend terwijl dat zonder gpu in stapjes gebeurt)

Dit heeft verder vrij weinig met de load van een bepaalde file te maken. De gpu kan je zeg maar niet inzetten om je systeem te ontlasten van dat grote en complexe bestand.
Dat is niet helemaal waar. In CS3 met een complexe PSD kun je zelfs lagen bijna niet meer fatsoenlijk verplaatsen. In CS4 blijft dat een stuk soepeler gaan.

Verder vraag ik me inderdaad af wat de specs van je Mac Pro zijn. Hier op een Intel Core I7 systeem met CS4 is het goed werken met PSD's van 200MB+. Op oudere systemen en met CS3 is het soms echt hel.

[ Voor 76% gewijzigd door Bosmonster op 21-09-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:12:
Te complex? En je Mac trekt het niet?! Wat zijn de specs van dat ding?
En kijk even naar Layercomps, die zijn hier voor bedoeld. :)

Als het echt niet anders kan dingen gaan uitspecificeren in aparte bestanden.
Layer comps is helaas geen optie want dan blijft het allemaal erg traag. Op de een of andere manier heeft het met de hoeveelheid lagen en mappen te maken want het is niet eens zo'n groot bestand.

Uitspecificeren lijkt me prima alleen heb ik daar een goede methode voor nodig. Er zijn natuurlijk terugkomende elementen en wanneer deze worden aangepast wil ik deze maar in een bestand moeten aanpassen.

specs zijn: 2 x 2.66 GHz dual core intel Xeon / 3 Gb intern

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:38:
[...]

Uitspecificeren lijkt me prima alleen heb ik daar een goede methode voor nodig. Er zijn natuurlijk terugkomende elementen en wanneer deze worden aangepast wil ik deze maar in een bestand moeten aanpassen.
Daar had je toch de smartobjects voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:07:
[...]

Daar had je toch de smartobjects voor?
Dat klopt, alleen werkt dat niet goed buiten je document om. Je kan een .PSB aanmaken maar wanneer je een aanpassing doet worden alle instanties niet direct geupdate...

iemand een andere manier om dit voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dat werkt nu eenmaal zo, maar je kunt de smartobjects ook gewoon in je document houden. Hiermee kun je iig een hoop hergebruiken en update het wel direct.

Ook dat scheelt behoorlijk in de performance, aangezien die die PSB pas opent in lagen zodra je hem direct opent, anders gebruikt ie een platte versie. De PSB zit dan wel in de PSD opgeslagen, maar dat maakt niet zoveel uit.

[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 21-09-2009 17:48 ]

Pagina: 1