wifi verbinding slecht

Pagina: 1
Acties:

• willymichiels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-03-2025
Hoi,

Ik heb bij een vriend een probleem. Zijn acer laptop doet het meestal niet op zijn draadloze netwerk. Het betreft een Acer laptop van ong. 4 jaar oud, met Windows XP SP3. Mijn Nokia N95 en Mijn HP Elitebook met Vista hebben geen problemen op dit netwerk Ook Ubuntu 9.04 op de HP heeft gewoon verbinding. Op de Acer laptop wordt constant aangegeven dat de signaalsterkte zeer goed is alleen dat er geen verbinding met het internet kan worden gemaakt. Het draadloze Zyxell modem werkt goed aangezien andere apparaten er wel goed mee werken. De Acer doet het maar eens in de zoveel dagen. Maar krijgt wel gewoon verbinding met het modem. Ik verwacht dus dat dit een softwarematig probleem is, Maar wat?
Deze problemen zijn er pas ong. 4 weken.

Verwijderd

Even de drivers updaten van de netwerkkaart. Ook een live update uitvoeren van de Acer tools.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:29

arie_papa

Running on Ubuntu

Misschien MAC adres probleem in de router?
Probeer eens de MAC te klonen naar een ander adres, of met een ander fixed ip adres te werken?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• -qp-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06-2016
Drivers updaten lijkt mij ook de beste oplossing.
Als de andere apparaten geen probleem hebben dan ligt het wel degelijk aan de Acer laptop.
Je zegt ook dat het soms wel werkt? Dan is misschien de wireless defect van de laptop.
Miischien die laptop eens op een ander wireless netwerk testen?

Verwijderd

Ik zou de acer crap zoals die empowering technology en die acer software voor je wifi er af halen wellicht dat dit problemen veroorzaakt met de orginele drivers van je Wifi.