Beste Tweakers,
Ik ben bezig met een kleine website, waar ik ook een leeftijd checker op wil zetten.
Zo heb ik tot nu toe het volgende:
Body:
Nu werkt dat wel allemaal prima, een php script rekent het verder wel uit.
Alleen zou het ook wel leuk zijn als de dagen ook zouden kloppen.
Bijvoorbeeld dat bij de maanden het correcte aantal dagen wordt weergeven. (schrikkeljaren, enz.)
Hier een voorbeeld van Facebook: (Je kan natuurlijk ook gewoon Facebook bezoeken)

Ik ben zelf geen javascripper, maar het zou fijn zijn als iemand mij kan helpen.
Dank U.
Ik ben bezig met een kleine website, waar ik ook een leeftijd checker op wil zetten.
Zo heb ik tot nu toe het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| function optionCount(start, end) { var i; for(i=start;i<=end;i++) { document.write("<option value="+i + ">" + i + "</option"); } } |
Body:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <label for="birthday">My Birthday:</label> <select id="birthday"> <option value="-1">Month:</option> <script type="text/javascript">optionCount(1, 12);</script> </select> <select id="birthday"> <option value="-1">Day:</option> <script type="text/javascript">optionCount(1, 31);</script> </select> <select id="birthday"> <option value="-1">Year:</option> <script type="text/javascript">optionCount(1900, 2009);</script> </select><br /> |
Nu werkt dat wel allemaal prima, een php script rekent het verder wel uit.
Alleen zou het ook wel leuk zijn als de dagen ook zouden kloppen.
Bijvoorbeeld dat bij de maanden het correcte aantal dagen wordt weergeven. (schrikkeljaren, enz.)
Hier een voorbeeld van Facebook: (Je kan natuurlijk ook gewoon Facebook bezoeken)

Ik ben zelf geen javascripper, maar het zou fijn zijn als iemand mij kan helpen.
Dank U.