Toon posts:

Wifi verbinding wisselt van sterkte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb pas een draadloze router gekocht en deze aangesloten.
Hiervoor had ik internet via de kabel en mijn snelheid is +- 1900 kb/s.

Nu ik mijn wifi verbinding heb zie ik vaak dat mijn connection quality low is ( ik draai windows xp sp2) maar soms wisselt dit naar good en soms very good , maar vooral is het low connection quality.
Ik heb gekeken naar oorzaken en ik heb gelezen dat sommige telefoons van 2.4 ghz de wifi verbinding kunnen verslechteren.
Dit is niet het geval mijn draadloze router ( Sweex lw050v2) is wel 2.4 ghz maar mijn telefoon niet.
Ook is de afstand van de router naar mijn pc (1 verdieping) niet groot.
Ik vind het dan erg raar dat mijn connection vaak low is , maar wat ik nog gekker vind is dat de conectie soms wisselt van low naar good naar very good.
Waarom is de connectie kwaliteit niet constant? en is er een mogelijkheid dat ik mijn verbinding kwaliteit kan verbeteren?

Ik heb voorderest mijn windows firewall uitgeschakeld en geen andere anti virus programma's op mijn pc staan.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kunnen wisselende oorzaken zijn, sowieso zou ik van wifi afstappen :X, maar dat terzijde.
Bij mij zusje thuis bleek een vergelijkbaar probleem veroorzaakt te worden wanneer de buren de machnetron gebruikte :?

Kan het mis hebben, maar je snelheid van je wifi netwerk wordt bepaald door het device met de laagste doorvoer snelheid? Of is dat tegenwoordig niet meer?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:45
Sweex routers staan ook niet echt bekend om hun kwaliteit, ik zou je toch aanraden een router van een fatsoenlijk merk te kopen, waarschijnlijk zijn dan al een hoop problemen opgelost.

denk hierbij aan een linksys e.d.

[ Voor 9% gewijzigd door Schumaster op 21-09-2009 13:24 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom is de connectie niet constant?

Luister eens naar de (AM) radio. Ook niet constant. Dat is eigen aan draadloze verbindingen, zeker als ze in een openbaar spectrum zitten zoals idd 2.4GHz WiFi. Allerhande apparaten kunnen storing genereren, en hoe sterk signalen (zowel gewenste als ongewenste) doorgegeven worden hangt ook weer af van dingen als temperatuur en luchtvochtigheid.

Wat ik niet snap is waarom je van een bedrade setup naar een draadloze bent gegaan. Als de ethernetkabel er toch ligt is die te allen tijde in alle opzichten superieur aan het beste wat die WiFiverbinding theoretisch zou kunnen, laat staan wat je in praktijk haalt. WiFi is leuk en handig voor laptops en andere mobile devices, maar ongeschikt voor vaste verbindingen. Daar komt bij dat je een access point zo dicht mogelijk bij de plek waar je WiFi wilt gebruiken moet plaatsen, dus niet een verdieping lager. Dat is trouwens reden waarom ik zo'n tegenstander ben van modem/routercombo's met WiFi - de modem moet voor optimale verbinding in de meterkast zitten, terwijl dat nagenoeg slechtst denkbare plek is voor WiFi, en goede plekken voor WiFi riskeren een slechte verbinding tussen modem en ISP. Om beide goed te hebben moeten ze gewoon op andere plekken staan

Oslik blyat! Oslik!