Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto kopen en verzekering

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:59
Stel dat ik morgen een auto koop van een particulier welke 100km verder op woont. Hoe moet ik dat met de verzekering regelen? Want als ik van te voren zeker weet dat ik hem koop kan ik alvast rustig een goede maatschappij uitzoeken en dat regelen, maar als ik pas 5min. voor de koop beslis dat ik hem wil kopen wordt het lastig.

Hoe werkt dit? Mag ik de auto naar huis rijden en dan een verzekering regelen, of is er iets als een dag verzekering o.i.d. die je te pas en te onpas kan activeren?

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Je kan gewoon opbellen naar een verzekering/assurantie kantoor. Je kan dan gewoon over de telefoon alles regelen en ben je meteen verzekerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Pkunk op 21-09-2009 12:37 ]

Hallo met Tim

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:07

Cyphax

Moderator LNX
Volgens deze pagina mag het niet, en da's op zich ook helemaal niet onlogisch. Ik vraag me alleen af of veel mensen zich eraan houden. Maargoed, ik zou inderdaad even een verzekeringsmaatschappij bellen. Verzekering heb je zo afgesloten en via Independer kun je de goedkoopste eruit zoeken.

Saved by the buoyancy of citrus

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

weet niet om wat voor auto/bedragen het gaat; maar je kun een auto echt volledig laten nakijken (kost dacht ik 170euro) maar dan weet je precies wat er wel / niet goed is aan een auto, en welke overige kosten je kunt verwachten.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Na het sluiten van de deal telefonisch direct verzekeraar opbellen en je aanwinst verzekeren? :?
Aangezien je nu al wel gegevens hebt van die auto kan je nu vast uitzoeken welke maatschappij voor jou het beste is.
himlims_ schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:48:
weet niet om wat voor auto/bedragen het gaat; maar je kun een auto echt volledig laten nakijken (kost dacht ik 170euro) maar dan weet je precies wat er wel / niet goed is aan een auto, en welke overige kosten je kunt verwachten.
Wat heeft dat met de verzekering te maken?

[ Voor 96% gewijzigd door Gunner op 21-09-2009 11:57 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Of neem een kennis mee met verstand van auto's, kost vaak niks, hooguit een paar biertjes (teminste, dat vraag ik altijd :+).
Als je gaat kijken voor een auto, en je hebt al echt serieuze interesse (dwz, alleen ff testrijden en dan neem ik hem mee), kan je van te voren ook je verzekering/tussenpersoon opbellen en alvast de gegevens doorgeven. Dan hoef je de dag van de koop alleen maar een belletje te geven, en dan is het meteen geregeld. Zo heb ik het altijd gedaan.

Vaak bu'j te bang!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:10
Ik regel het altijd via internet, dan ben je ook direct verzekerd.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

-tom-562 schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:03:
Of neem een kennis mee met verstand van auto's, kost vaak niks, hooguit een paar biertjes (teminste, dat vraag ik altijd :+).
Als je gaat kijken voor een auto, en je hebt al echt serieuze interesse (dwz, alleen ff testrijden en dan neem ik hem mee), kan je van te voren ook je verzekering/tussenpersoon opbellen en alvast de gegevens doorgeven. Dan hoef je de dag van de koop alleen maar een belletje te geven, en dan is het meteen geregeld. Zo heb ik het altijd gedaan.
van te voren bellen is niet eens nodig. een belletje na aankoop en je bent iig verzekerd als je de weg op gaat.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:45

Bestla

Kvinne

Master__R schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:09:
Ik regel het altijd via internet, dan ben je ook direct verzekerd.
Inderdaad, de snelste en makkelijkste manier. En geen gezeur van miepjes aan de telefoon die zeggen dat ze bereikbaar zijn op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur terwijl jij daar staat met je nieuwe aanwinst om 20.00 uur of in het weekend.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Vergeet je niet dat je ook vaak de auto eerst moet overschrijven voordat de vorige eigenaar m meegeeft, daar gaat je plan om het 's avonds te doen :). Persoonlijk heb ik nog nooit een auto gekocht en die gelijk meegenomen, altijd eerst wezen kijken, en dan nieuwe afspraak maken om m te halen. De laatste keer ook via Independer verzekeringsmij uitgezocht en gelijk online afgesloten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik neem altijd de auto mee 's avonds, nooit een probleem :)

En idd, gewoon van te voren bekijken welke verzekeringsmaatschappij het word, en dan bellen als de auto op je naam staat :)

Ik ben garagist met rdw bedrijfsvoorraad, ik kan een kenteken dus tot 21.00u 's avonds vrijwaren op mn bedrijf, en na monteren van mn handelsplaten kan ik de auto gewoon meenemen. Verkoper heeft dan geld + vrijwaring in zn handen. Mn eigen Astra ook zo gedaan, 's avonds om 20.45 overgeschreven op bedrijfsvoorraad, volgende dag overgeschreven op mn eigen naam..

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

op het moment dat je de auto op je naam hebt staan (dus overgeschreven) heb je WAM plicht. maw je moet de auto minimaal WA verzekeren. Doe je dit echter niet heeft de verzekeraar van de vorige eigenaar nog 30 dagen narisico waardoor een eventuele gedupeerde tegenpartij geen risico loopt. Vanzelfsprekend zal deze schade dan wel bij jezelf verhaald worden als je zelf nog geen dekking geregeld had.

Dus is het zaak van te voren! duidelijk te hebben hoe en waar je de auto wil verzekeren. Gaat dit via een tussenpersoon is een belletje voordat je wegrijdt vaak voldoende om het te regelen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mijn broer is tussenpersoon, toen ik mijn auto kocht heb ik hem het kenteken een dag vantevoren gegeven en heeft hij een tijdelijk dekkingsformulier uitgedraaid zodat ik mijn auto meteen met verzekeringsbewijs mee kon nemen. Overigens kocht ik bij een garage, ze konden daar ter plekke overschrijven.

Mijn vorige auto heb ik bij een particulier gekocht. De zaterdag heeft hij het geld gekregen en ik de auto. Ik heb de auto tot maandag laten staan, waarna ik die ochtend een verzekering heb geregeld en de auto heb overgeschreven op eigen naam. Enige wat ik toen eigenlijk fout heb gedaan is met de betreffende auto naar het postkantoor rijden. Het vrijwaringsbewijs heb ik diezelfde dag nog op de post gedaan naar de vorige eigenaar.
Overigens is dat niet de normale gang van zaken. Je zult net iemand treffen die de auto niet zoals afgesproken overschrijft en lekker allemaal verkeersboetes op jouw naam binnenhengelt. Als ik een auto via MP zou verkopen, zou ik het iig niet zo hebben gedaan.
Pagina: 1