Hallo allemaal,
Een aantal dagen geleden heb ik voor mijn moeder een oud beestje opnieuw geinstalleerd. De vorige computer was helaas kapot gegaan. Ik wil nu een externe schijf aansluiten om de 'image' over te zetten zodat ik hiervan een back-up heb. Echter wanneer ik hem inplug gaat hij hem wel installeren maar geeft hij de melding "CODE 10: Dit apparaat start niet".
Wat heb ik gedaan?
Google afgezocht op: Code 10 Apparaat start niet, USB-apparaat voor massaopslag code 10, usb apparaat start niet.
Hier kwamen de volgende oplossingen naar voren:
Hier kwam maar één oplossing naar boven:
Mijn systeem:
Gigabyte 8IPE1000 R2.0
Windows XP SP3 (Tot de laatste updates staan erop)
P4 2,8 Ghz HT
512 MB Ram geheugen
2 Harde schijven van 120 GB en 80 GB
Een aantal dagen geleden heb ik voor mijn moeder een oud beestje opnieuw geinstalleerd. De vorige computer was helaas kapot gegaan. Ik wil nu een externe schijf aansluiten om de 'image' over te zetten zodat ik hiervan een back-up heb. Echter wanneer ik hem inplug gaat hij hem wel installeren maar geeft hij de melding "CODE 10: Dit apparaat start niet".
Wat heb ik gedaan?
Google afgezocht op: Code 10 Apparaat start niet, USB-apparaat voor massaopslag code 10, usb apparaat start niet.
Hier kwamen de volgende oplossingen naar voren:
- Driver van moederbord opnieuw installeren (heeft helaas niet geholpen)
- USB Hubs verwijderen via apparaat-beheer en de computer opnieuw opstarten en opnieuw laten installeren (heeft helaas niet geholpen)
- In de BIOS gekeken naar de instellingen van de USB (USB2.0 stond ge-enabled en verder had ik geen extra opties voor USB)
- HDD geformatteerd via andere computer en opnieuw ingeplugd (heeft helaas niet geholpen)
- Drivers opnieuw gedownload van XP maar vanwege dat SP3 is geinstalleerd op de PC geeft hij aan dat deze niet geinstalleerd hoeven te worden.
- Verschillende USB-poorten uitproberen is ook gedaan maar heeft helaas ook geen resultaat opgeleverd.
Hier kwam maar één oplossing naar boven:
- De IRQ kanalen opnieuw instellen (hier heb ik helaas geen ervaring mee dus ook nog niet uitgeprobeerd)
Mijn systeem:
Gigabyte 8IPE1000 R2.0
Windows XP SP3 (Tot de laatste updates staan erop)
P4 2,8 Ghz HT
512 MB Ram geheugen
2 Harde schijven van 120 GB en 80 GB
//Creegfire