Bedraad netwerk aanvullen met Wireless.

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Situatie:

http://img35.imageshack.us/img35/6366/netwerke.jpg hier even een situatieschets.

De bedoeling is om in de 2 onderste gebouwen draadloos internet te krijgen. De afstand tussen de 2 ramen is ongeveer 25 meter. Mijn bedoeling is om de draadloze router die in het middelste gebouw staat in te schakelen als accesd point. Dit kan en dit werkt ook.

De bedoeling is om de Wireless G Universal Range Extender die in het onderste gebouw staat in te zetten zodat als ik van het ene gebouw naar het andere gebouw loop dat ik dan nog steeds verbinding heb. Ofterwijl hij moet "vlekkeloos" overvloeien.

Het is dus gelukt om de router in te stellen als accespoint en ik kan deze dus ook gebruiken. Maar ik weet niet hoe ik de extender of accespoint kan instellen zodat ze elkaar zien en zodat ze zelfde instellingen krijgen (wachtwoord van wpa2 etc)

Hoe kan ik de 2 apparaten elkaar laten zien? of hoe kan ik zoiets bewerkstellingen.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:29

arie_papa

Running on Ubuntu

Wat heb je al gedaan?
Staat er niets in de handleiding? Normaal toch het tweede waar je naar grijpt (na google) :p

Overigens zul je wel een vertraging krijgen door je range extender. Naar mijn weten is dit gewoon een repeater van je huidige signaal, wat nog wel eens voor wat vertaging kan zorgen

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
skinlee78 schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:30:
Wat heb je al gedaan?
Staat er niets in de handleiding? Normaal toch het tweede waar je naar grijpt (na google) :p

Overigens zul je wel een vertraging krijgen door je range extender. Naar mijn weten is dit gewoon een repeater van je huidige signaal, wat nog wel eens voor wat vertaging kan zorgen
Handleiding is karig en bevat alleen een snelle installatie. Google zegt me niets.

Dat het wat vetraagd is is geen probleem.

Verwijderd

Handleidingen zijn atm quick install guides, vaak staat er op de site van de fabrikant 'n uitgebreide manual. Misschien dat je daar even moet kijken ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

...of als je niet online kan, kijk eens op de meegeleverede CD. Daar staat nogal vaak een uitgebreide .pdf in :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid, om twee oogjes in de muren te boren, en daar een staalkabel te spannen. Daaraan een FTP kabel (is UTP maar dan met folie beschermd) te spannen. Weet je zeker dat het werkt. Je kan ook (om storingen te voorkomen) twee glavezels ophangen. Ben je ook voor de toekomst voorbereidt. Ze zijn tegenwoordig niet echt duur.
Wireless is niet gegarandeerd. En helemaal omdat het 'maar' 27 Mbps is (54 / 2) in het gunstigste geval als zender en ontvanger binnen enkele cm van elkaar verwijderd zijn.

Je kan ook een Senao outdoor unit plaatsen (twee tegenover elkaar). Kijk maar hier: http://www.dd-wrt.com/shop/catalog/

Met name de EOC 5610.
Pagina: 1