Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista X64] Netio.sys loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 13:35

Krizzie

Progressive Music \o/

Topicstarter
Sinds een paar weken heb ik zo nu en dan last van een BSOD welke netio.sys de schuld geeft. Het komt soms een paar dagen niet voor en dan twee, drie keer op een dag. Ik kan ze ook niet reproduceren. En zou ook niet weten waardoor het zo gekomen is (niks aparts geïnstalleerd te afgelopen tijd)

-Op google wel een aantal hits gevonden met mensen met hetzelfde probleem, maar geen van alle hadden een oplossing. Op de site van Microsoft staat een patch, maar die is niet voor mijn systeem (dat zegt de installer als ik hem wil installeren)

-Netwerk kaart drivers zijn uptodate en werken naar behoren.

-Windows repair geprobeerd te draaien maar wordt er niet echt veel wijzer van. De Memorytest gaf in ieder geval geen fouten aan.

Ik dacht misschien het bestandje van mijn laptop te kunnen overzetten aangezien die precies dezelfde Windows versie heeft, maar daar kan ik hem niet op vinden. :?
Op mijn eigen pc trouwens ook niet...

Windows repair is dus nog een optie, maar dan moet iemand even uitleggen hoe ik dat precies moet doen. :$

Geluidswolk

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

System file checker (sfc) werkt nog steeds, maar een andere optie is na te kijken of er bijvoorbeeld niet een virusscanner met netwerkscanmodule de boosdoener is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Topicstarter
Virusscanner heeft die optie naar mijn weten niet. Symantec Antivirus 2007, gebruik ik ook al jaren dus lijkt mij vreemd als die nu opeens roet in het eten gooit.

Wat is die SFC precies?

Nvm.. :$

[ Voor 5% gewijzigd door Krizzie op 21-09-2009 18:43 ]

Geluidswolk

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is de verkeerde vraag stellen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Topicstarter
Heb gescand (sfc /scannow) en er waren geen "schendingen van integriteit" gevonden. :)

Geluidswolk

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ok, dan kun je een keer proberen om een dumpfile met de Debugging Tools te analyseren en kijken wat die netio.sys BSOD triggert.
Het kan namelijk best zijn dat er sinds een update een probleem is met een verouderde driver - ik weet niet of je ook hebt gekeken of er wellicht een nieuwere driver is voor je netwerkkaart?

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Topicstarter
Zal de debug tool even proberen.

Drivers heb ik gechecked maar zijn geen nieuwere voor.

Geluidswolk

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Topicstarter
Even een schopje, heb vandaag weer een bsod gehad, maar kan de dump file nergens vinden om door de debugger heen te gooien. Had het pad al aangepast naar C:\Windows zodat ik hem makkelijk kon terug vinden, maar daar staat dus niks. :? Zoeken naar de .dmp file leverde ook niks op. (verborgen mappen staan op weergeven)

Geluidswolk

Pagina: 1