Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ie8] Bij openen van sommige tabbladen time-outs

Pagina: 1
Acties:

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Laatste tijd irriteer ik me erg aan IE8. Regelmatig als ik een nieuw tabblad open, lijkt elke website op dat tabblad een timeout te geven.
Een echte regelmaat vind ik er niet in, maar irritant is het wel.

Zodra ik dat tabblad afsluit en opnieuw het tabblad open, dan werkt het vaak weer. In het rigoureuze geval moet ik echt 1 IE venster of alle IE vensters afsluiten.
Inmiddels weet ik zeker dat het niet aan mijn verbinding ligt... :) Want Chrome, FF of welke andere browser dan ook heeft er op dat zelfde moment geen moeite mee.
Op Google heb ik wel iets gevonden dat iemand dit heeft met de Yahoo Toolbaar, maar die heb ik dus helemaal niet.

Kom niet aan met posts als; Gebruik Firefox/Chrome etc, want ik wil IE8 gewoon weer goed werkend hebben. (houd neit van brakke software op mijn PC, ondanks ik het heel zelden gebruik)
Dit is gebeurd nadat ik de update van IE 7 naar IE8 gedaan heb. Verder zijn er geen rare actieve werkbalken of plugins aanwezig.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:51 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:51 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb je nog andere meuk in je browser zitten? tool barretjes ofzo?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
himlims_ schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:56:
heb je nog andere meuk in je browser zitten? tool barretjes ofzo?
Nee, dat niet.
Ik ga er zeker naar kijken als het weer optreedt.

[ Voor 41% gewijzigd door AW_Bos op 24-09-2009 10:29 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Heej herkenbaar dit. Ik dacht ook dat het aan mijn internetverbinding ligt, maar nog geen tijd gehad om het te onderzoeken.
Heb het met 2e verse Windows 7 installaties met IE8 hier dus.

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Hebben jullie uberhaupt AVG? Ik heb wel een door mijzelf gedisabelde toolbar daarvan. Misschien dat het daaraan ligt?

Verwijderd

Om te kijken of het aan toolbars ligt kun je IE8 opstarten zonder add-ons
"run iexplore.exe -extoff"

Een ander mogelijke oorzaak is het opraken van bepaalde gealloceerde resources zoals het aantal connecties wat je in gebruik kan hebben (dan merk je trouwens wel dat het probleem steeds optreed als je veel windows en tabs open hebt)
Je kunt de connection limit wel verhogen.
Zie hier: http://www.enhanceie.com/ie/tweaks.asp
Omdat dit een registry setting is werkt dat pas na een hertstart.

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:52:
Om te kijken of het aan toolbars ligt kun je IE8 opstarten zonder add-ons
"run iexplore.exe -extoff"

Een ander mogelijke oorzaak is het opraken van bepaalde gealloceerde resources zoals het aantal connecties wat je in gebruik kan hebben (dan merk je trouwens wel dat het probleem steeds optreed als je veel windows en tabs open hebt)
Je kunt de connection limit wel verhogen.
Zie hier: http://www.enhanceie.com/ie/tweaks.asp
Omdat dit een registry setting is werkt dat pas na een hertstart.
Klopt het dat IE8 minder connections gebruikt dan IE7? Want toen is het probleem ontstaan.

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Even een schopje.
Ik heb gekeken naar de load-times van de toolbars, en ik zie daar niet echt hoge laadtijden bij staan.
Ik ga nog wel zeker de registry-tweak die hier ion dit topic genoemd is uitproberen, en kijken of het nog optreedt als ik alle toolbar gedwongen uitzet.

Verwijderd

AW_Bos schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:43:
Even een schopje.
Ik heb gekeken naar de load-times van de toolbars, en ik zie daar niet echt hoge laadtijden bij staan.
Ik ga nog wel zeker de registry-tweak die hier ion dit topic genoemd is uitproberen, en kijken of het nog optreedt als ik alle toolbar gedwongen uitzet.
Ook een potentiele oorzaak kan liggen in een slechtgeprogrammeerde addons (incl toolbars) die na het laden een check gaan doen op een update site maar die de check over het internet niet multithreaded op een achtergrond thread doen. Ook reclame ophalende, of data versturende addons kunnen dergelijk connecties maken.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:11

The Executer

Lekker belangrijk!

Bij mijn vriendin thuis hadden ze zit probleem ook. Hier hebben ze een IPB lijn van KPN. Het ene moment kon firefox niets laden, en ging IE 7 er keurig netjes tussendoor, en vaak ook andersom. Bleek te liggen aan het modem (Siemens) . Weet niet bij welke provider jij je verbinding hebt?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
The Executer schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:28:
Bij mijn vriendin thuis hadden ze zit probleem ook. Hier hebben ze een IPB lijn van KPN. Het ene moment kon firefox niets laden, en ging IE 7 er keurig netjes tussendoor, en vaak ook andersom. Bleek te liggen aan het modem (Siemens) . Weet niet bij welke provider jij je verbinding hebt?
Dat heeft er niks mee te maken ;)
Ligt echt aan IE. Want als een site in IE weer niet werkt, werkt het wel in FF.

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Probleem blijft nog steeds :(. Inmiddels alle invoegtoepassingen die met toolbars te maken hebben maar eens uitgeschakeld.
Zijn er al mensen die dit probleem al getackeld hebben?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Bij mij blijft het ook nog steeds. Ook alles uitgeschakeld... Sommige dagen heb ik er mis last van dan andere. Vandaag nog 0x het probleem gehad, maar gisteren weer een paar keer.
Misschien dat het toch wel wat te maken heeft met het aantal vensters wat ik open heb. Het lijkt als of ik met enkele tientallen tabs het vaker heb dan als ik er 2/3 open heb. Maar met een paar heb ik het probleem in ieder geval ook... Of zelfs als ik niks open heb staan.
Dan werkt het een minuut niet en kan ik geen nieuwe tabs openen (wel blijven doorwerken in huidige tabs) en na verloop van tijd kan ik weer nieuwe tabs openen..

Verwijderd

Mister I schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:23:
Bij mij blijft het ook nog steeds. Ook alles uitgeschakeld... Sommige dagen heb ik er mis last van dan andere. Vandaag nog 0x het probleem gehad, maar gisteren weer een paar keer.
Misschien dat het toch wel wat te maken heeft met het aantal vensters wat ik open heb. Het lijkt als of ik met enkele tientallen tabs het vaker heb dan als ik er 2/3 open heb. Maar met een paar heb ik het probleem in ieder geval ook... Of zelfs als ik niks open heb staan.
Dan werkt het een minuut niet en kan ik geen nieuwe tabs openen (wel blijven doorwerken in huidige tabs) en na verloop van tijd kan ik weer nieuwe tabs openen..
Heb je als de resource allocatie tweak die ik hierboven beschreef toegepast ?
Welke AV en anti malware software gebruik je ?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En ik maar steeds denken dat mijn router niet helemaal goed werkte. Ik heb enkel die connection tweak gedaan, draai AVG als antivirus en heb met regelmaat een nieuwe tab of nieuw explorer dat de pagina niet opend. URL kopieren en in bestaande (werkende) tab plakken en alles werkt weer.

Probleem met die "run iexplore.exe -extoff", bij nieuwe IE explorers (met een shift-click op een link), neemt hij die -extoff niet meer mee.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
hAI's registery tweak waar hij naar linkje heb ik geprobeerd, en na een herstart van de PC lijkt het nog niet opgelost te zijn.
het gebeurt dus vaak dat een tweede tabblad niet naar eenhost kan connecten die al wordt gebruikt in een ander tabblab.

Dus Als ik Tweakers.net in 1 tabblad heb geopend, dan is er een grote kans dat een tweede tabblad naar Tweakers.net in een time-out eindigt.

Wel vreemd is dat dit niet op mijn VIsta Ultimate bak gebeurt, maar wel op mijn Home Premium. En beiden zijn geupdated van 7 naar 8. (wat vrij logisch is)...

zucht...
En ja, je kan Firefox wel gebruiken, maar ja, er moet gewoon een oplossing achter zitten. Ik wil goed werkend spul op de PC.

Verwijderd

Een optie is om AVG te uninstallen en te vervangen door MSSE
Pagina: 1