Toon posts:

QX 9300 overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik ben in het bezit van een Xodd 980 nu notebook met een qx9300 processor erin.

ik draai een 64 bit win7

hebben jullie enig idee met welke software ik de processor kan overclocken ???

ik heb namelijk geen mogelijkheid in de bios om dat te doen.

alvast bedankt.

remco

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:40
Waarom wil je dat met een laptop doen..

Omdat je een laptop hebt is het ook uitgeschakeld, omdat de fabrikant niet wil dat het mogelijk is. Dit komt omdat je laptop gewoon lang niet zo goed kan koelen als een gewone pc en bij een laptop juist het stroomverbruik van belang is..

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Giem,

Dat snap ik het stroom verbruik maar als ik het toch zou willen is er dan een programma voor waar ik het mee zou kunnen doen ??

remco

• Giem
cpumsr is een programma waarmee je wel het een en ander kan instellen, maar nooit verder kan overklocken dan wat max in je bios staat ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Giem het probleem is dat er verder nix in mijn bios staat.

• Giem
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:58:
Hoi Giem het probleem is dat er verder nix in mijn bios staat.
Nee en dat komt omdat je een laptop hebt gekocht en laptops niet bedoeld zijn om over te klokken.

Het enige wat je nog kan proberen te vinden is een tool die dat onder windows doet, maar dan moet je moederbord dat alsnog ondersteunen/toestaan. En dat zal denk ik ook niet gebeuren omdat je een laptop hebt.

Je wil toch ook geen fluitsterboot opvoeren? Die is ook gemaakt om zuinig en stil te zijn.. ipv snel te gaan.

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-01 13:37

itlee

Gas erop!

hoe bevalt ie?

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

bpt

Giem schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:42:
[...]

Nee en dat komt omdat je een laptop hebt gekocht en laptops niet bedoeld zijn om over te klokken.

Het enige wat je nog kan proberen te vinden is een tool die dat onder windows doet, maar dan moet je moederbord dat alsnog ondersteunen/toestaan. En dat zal denk ik ook niet gebeuren omdat je een laptop hebt.

Je wil toch ook geen fluitsterboot opvoeren? Die is ook gemaakt om zuinig en stil te zijn.. ipv snel te gaan.
Ik zeg BS...
Heb zelf een M570TU van Clevo (XXODD hier in NL) met een X9100 erin, overklokbaar vanuit de BIOS..

• Giem
leslievw schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:28:
[...]

Ik zeg BS...
Heb zelf een M570TU van Clevo (XXODD hier in NL) met een X9100 erin, overklokbaar vanuit de BIOS..
Nou ben je nu trots op je zelf??? Gefeliciteerd... :/

99.9999999% van de laptops is gewoon niet bedoeld om over te klokken.. daar is de koeling niet voldoende voor en gaat ten koste van je accu duur..

Maar als jij er er blij van wordt, veel plezier met je overgeklokte laptop ;(

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

bpt

Giem schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:32:
[...]

Nou ben je nu trots op je zelf??? Gefeliciteerd... :/

99.9999999% van de laptops is gewoon niet bedoeld om over te klokken.. daar is de koeling niet voldoende voor en gaat ten koste van je accu duur..

Maar als jij er er blij van wordt, veel plezier met je overgeklokte laptop ;(
Je kan zeggen wat je wil. De X variant van de processor is er niets voor niets, om te overclocken dus..

[ Voor 11% gewijzigd door bpt op 08-11-2009 18:04 ]

Pagina: 1