In ADUC heb je onder "E-mail Addresses" heb je, afhankelijk van je Recipient Policies, een aantal e-mailadressen. De primary wordt gebruikt bij het verzenden van een mail, maar gelukkig laat Outlook (2003, voor zover dat er toe doet) toe (als je het "From"-field aanzet) om zelf op te geven van welk adres je wilt sturen.
ADUC laat bij mij (bijvoorbeeld) SMTP:paul@contoso.com en SMTP:paul@tailspintoys.com zien. Vul ik in het "From"-veld in Outlook nu paul@tailspintoys.com in, dan zou ik verwachten dat dit goed gaat, het AD weet dat ik dat zelf ben, toch? Niet dus:
ADUC laat bij mij (bijvoorbeeld) SMTP:paul@contoso.com en SMTP:paul@tailspintoys.com zien. Vul ik in het "From"-veld in Outlook nu paul@tailspintoys.com in, dan zou ik verwachten dat dit goed gaat, het AD weet dat ik dat zelf ben, toch? Niet dus:
Kijk ik onder security dan heb ik de default rechten, waaronder dus "Send as" op mezelf. Hoe krijg ik Exchange zover dat ik als (een andere) mezelf mag mailen?Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.
Onderwerp: testmail
Verzonden: 21-9-2009 9:04
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
paul@northwind.com op 21-9-2009 9:04
U beschikt niet over de juiste machtigingen om e-mail naar deze geadresseerde te verzenden. Neem contact op met de systeembeheerder voor meer informatie.
MSEXCH:MSExchangeIS:/DC=com/DC=contoso:SERVER1
offtopic:
Namen zijn fictief
Namen zijn fictief
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock